Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

49 Publications


2018 | Book | LibreCat-ID: 8576
Liebendörfer, M. (2018). Motivationsentwicklung im Mathematikstudium. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-22507-0
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Kuklinski, C., Leis, E., Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Lankeit, E., Neuhaus, S., Schaper, N., & Schürmann, M. (2018). Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving. In V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, & N. M. Hogstad (Eds.), Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018) (pp. 527–536). INDRUM Network, University of Agder.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Biehler, R., Hochmuth, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Lankeit, E., Leis, E., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2018). Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In A. Hanft, F. Bischoff, & S. Kretschmer (Eds.), 3. Auswertungsworkshop der Begleitforschung. Dokumentation der Projektbeiträge. (pp. 32–41). Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
LibreCat
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Lankeit, E., Leis, E., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2018). Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018. https://doi.org/10.2314/KXP:1689534117
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8572
Frühbis-Krüger, A., Kemper, G., Koepf, W., & Liebendörfer, M. (2018). CAS in der Hochschullehre - Ein Blick in die Praxis. In Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (pp. 83–84). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8571
Frühbis-Krüger, A., & Liebendörfer, M. (2018). Minisymposium CAS in der Hochschullehre - ein Blick in die Praxis. Computeralgebra-Rundbrief, 63.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8559
Liebendörfer, M., & Hochmuth, R. (2017). Perceived Competence and Incompetence in the First Year of Mathematics Studies: Forms and Situations. In R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, & H.-G. Rück (Eds.), Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings (pp. 286–293). Kassel: Universität Kassel.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8564
Liebendörfer, M., & Schukajlow, S. (2017). Interest development during the first year at university: do mathematical beliefs predict interest in mathematics? ZDM, 49(3), 355–366. https://doi.org/10.1007/s11858-016-0827-3
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Khellaf, S., Colberg, C., Schürmann, M., & Rothe, L. (2017). A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities. In T. Dooley & G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017) (pp. 2177–2184). DCU Institute of Education & ERME.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8555
Kolter, J., Liebendörfer, M., & Schukajlow, S. (2016). Mathe – nein danke? Interesse, Beliefs und Lernstrategien im Mathematikstudium bei Grundschullehramtsstudierenden mit Pflichtfach. In A. Hoppenbrock, R. Biehler, R. Hochmuth, & H.-G. Rück (Eds.), Lehren und Lernen von Mathematik in der Studieneingangsphase (pp. 567–583). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8560
Biehler, R., Hochmuth, R., Rück, H.-G., Göller, R., Hoppenbrock, A., Liebendörfer, M., & Püschl, J. (2016). Research in University Mathematics Education: The khdm. EMS Newsletter, 12(102), 49–50. https://doi.org/10.4171/NEWS/102/14
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8565
Liebendörfer, M., & Göller, R. (2016). Abschreiben - ein Problem in mathematischen Lehrveranstaltungen? In W. Paravicini & J. Schnieder (Eds.), Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2014 Beiträge zum gleichnamigen Symposium am 7. & 8. November 2014 an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster (pp. 119–141). Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8566
Göller, R., & Liebendörfer, M. (2016). Eine alternative Einstiegsvorlesung in die Fachmathematik – Konzept und Auswirkungen. In G. für Didaktik der Mathematik (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016 (pp. 321–324). Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-17398
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8567
Liebendörfer, M., & Göller, R. (2016). Abschreiben von Übungsaufgaben in traditionellen und innovativen Mathematikvorlesungen. Mitteilungen Der Deutschen Mathematiker-Vereinigung, 24(4), 230–233.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8558
Colberg, C., Schürmann, M., Biehler, R., Hochmuth, R. K., Schaper, N., & Liebendörfer, M. (2016). Projekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In A. Hanft, F. Bischoff, & B. Prang (Eds.), Working Paper Studieneingangsphase Perspektiven aus der Begleitforschung zum Qualitätspakt Lehre (pp. 19–22). Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8562
Colberg, C., Biehler, R., Hochmuth, R., Schaper, N., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2016). Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2016, 213–216. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-17376
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8563
Liebendörfer, M., & Hochmuth, R. (2015). Perceived Autonomy in the First Semester of Mathematics Studies. In K. Krainer & N. Vondrová (Eds.), Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Prague: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 8568
Braun, E. A., Liebendörfer, M., & Schorcht, S. (2015). Initiative Bottom-Up-Nachtreffen zum Doktorandenkolloquium der GDM. Mitteilungen Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 41(98), 60–61.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8550
Liebendörfer, M., & Ostsieker, L. (2014). Mathematik als Werkzeug: Sicht- und Arbeitsweisen von Studierenden am Anfang ihres Mathematikstudiums. In T. Wassong, D. Frischemeier, P. R. Fischer, R. Hochmuth, & P. Bender (Eds.), Mit Werkzeugen Mathematik und Stochastik lernen – Using Tools for Learning Mathematics and Statistics (pp. 453–462). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8554
Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Kolter, J., & Schukajlow, S. (2014). The Mathematical Beliefs and Interest Development of Pre-Service Primary Teachers. In C. Nicol, S. Oesterle, P. Liljedahl, & D. Allan (Eds.), Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education an the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (Vol. 6, p. 153). Vancouver: PME.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(author=30933)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed