Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

54 Publications


2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58713
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of a Cooperation Training on Inclusion-Related Self-Concepts of Pre-Service Teachers. Poster Presentation. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. ‘Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future’ (Accepted).” Graz: University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58711
Finke, Pauline, Jan Roland Schulze, and Frank Hellmich. “Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Attitudes Concerning Inclusive Education. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. ‘Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future’ (Accepted).” Graz: University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59251
Finke, Pauline, Jan Roland Schulze, and Frank Hellmich. “Exploring Primary School Teachers’ and Special Education Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education: A Qualitative Study. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (Accepted).” Belgrade: University of Belgrade, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59252
Schulze, Jan Roland, and Frank Hellmich. “Pre-Service Teachers’ Professional Self-Concept Development Concerning Team-Teaching in Primary Schools. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (Accepted).” Belgrade: University of Belgrade, 2025.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “ Team-Teaching Und Kompetenzen von Kindern Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven".” Wien, Österreich: Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte Eines Universitären Kooperationstrainings Auf Inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven".” Wien: Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte Eines Universitären Lehrerkooperationstrainings Auf Die Inklusionsbezogenen Selbstkonzepte Angehender Lehrkräfte. Vortrag Auf Der 11. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Verstehen – Partizipation Erreichen – Transfer Gestalten“. .” Potsdam: Universität Potsdam, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of a Collaborative Teacher Education on Pre-Service Teachers’ Inclusion-Related Self-Concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. ‘Neurodiversity in Education: Research and Practice’.” València, Spain: Universitat de València, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. .” Porto, Portugal: Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
Löper, Marwin Felix, Margarita Knickenberg, Theresa Kretzer, Jan Roland Schulze, and Frank Hellmich. “ Adaptives Lernen Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Grund- Und Förderschullehrkräften – Ergebnisse Aus Einer Interviewstudie. Posterpräsentation Auf Der Herbsttagung 2024 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).” München: Ludwig-Maximilians-Universität, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54872
Schulze, Jan Roland, and Frank Hellmich. “Bedingungen Der Kooperation Angehender Lehrkräfte Im Inklusiven Sachunterricht Und Fähigkeitsbezogene Selbstkonzepte von Grundschulkindern. Posterpräsentation Auf Der Herbsttagung 2024 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).” München: Ludwig-Maximilians-Universität, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58059
Wenzel, Annkathrin, Jan Roland Schulze, Lena Luise Crummenerl, and Eva Blumberg. “Durch Den Einsatz Digitaler Medien an Außerschulischen Lernorten Naturwissenschaftliches Lernen Fördern .” In Lehrkräftebildung  in Der Digitalen Welt: Zukunftsorientierte Forschungs-  Und Praxisperspektiven , edited by Bardo Herzig, Birgit Eickelmann, Franziska Schwabl, Johanna Schulze, and Jan Niemann, 169–78. Münster: Waxmann, 2024. https://doi.org/10.31244/9783830998372.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 42245
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “The Composition of Pre-Service Teacher Teams and Children’s Competencies in Inclusive Education. 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times.’” Thessaloniki, Greece: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53548
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “Wer Kooperiert Besser Mit Wem? – Effekte Des Team-Teachings von Lehramtsstudierenden Auf Die Kompetenzen von Kindern Im (Inklusiven) Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“. .” Potsdam: Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53547
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte Eines Universitären Trainings Zur Lehrerkooperation Auf Die Inklusionsbezogenen Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“. .” Potsdam: Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35892
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“.” Duisburg/Essen: Universität Duisburg-Essen, 2023.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “The Composition of Pre-Service Teacher Teams and Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (InED) of the School of Education.” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35871
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Kooperatives Unterrichten von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Als Vorbereitung Auf Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht.” In Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule , edited by Felix Buchhaupt, Jonas Becker, Dieter Katzenbach, Deborah Lutz, Alica Strecker, and Michael Urban, 2:47–61. Münster: Waxmann , 2022. https://doi.org/10.31244/9783830995135.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35990
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of Teacher Feedback on Primary School Students’ Self-Efficacy Beliefs and Their Interest in Science Lessons. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.’” Yerevan, Armenia: Yerevan State University, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36026
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Pre-Service Teachers’ Collaborative Lesson Planning and Their Self-Concepts in Inclusive Education. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.’” Oldenburg: Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=29492)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed