Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

63 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24786
Schürmann M, Liebendörfer M, Gildehaus L, et al. Opportunities and Possibilities of a Network of Mathematical Learning and Support Centres in Germany. Sigma newsletter. 2021;22:5-6.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35712
Schürmann M, Gildehaus L, Liebendörfer M, et al. Mathematics learning support centres in Germany—an overview. Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the IMA. 2020;40(2):99-113. doi:10.1093/teamat/hraa007
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35820
Biehler R, Liebendörfer M, Schmitz A, et al. studiVEMINTvideos – Mathematische Lernvideos zur Studienvorbereitung und Unterstützung im ersten Studienjahr. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM; 2020. doi:10.17877/DE290R-21234
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16961
Liebendörfer M, Göller R, Biehler R, et al. LimSt – Ein Fragebogen zur Erhebung von Lernstrategien im mathematikhaltigen Studium. Journal für Mathematik-Didaktik. Published online 2020. doi:10.1007/s13138-020-00167-y
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24784
Schürmann M, Liebendörfer M, Gildehaus L, et al. Chancen und Möglichkeiten eines Netzwerks von Mathematischen Lernzentren in Deutschland - Bericht zum digitalen Lernzentrumsworkshop am 22.10.2020. dghd-Newsletter. 2020;4/2020:24-26.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16965
Schürmann M, Schaper N, Liebendörfer M, et al. Ein Kurzbericht aus dem Forschungsprojekt WiGeMath-Lernzentren als Unterstützungsmaßnahme für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. dghd-Newsletter. 2020;01/2020:25-29.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35913
Liebendörfer M, Göller R, Gildehaus L, et al. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers. In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020.
LibreCat | Files available
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16966
Kuklinski C, Liebendörfer M, Hochmuth R, et al. Features of innovative lectures that distinguish them from traditional lectures and their evaluation by attending students. In: Proceedings of {CERME} 11. ; 2019.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8573
Liebendörfer M. Psychologische Grundbedürfnisse im frühen Mathematikstudium. In: Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn F, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018. Münster: WTM-Verlag; 2018:1171-1174.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8574
Liebendörfer M, Kuklinski C, Hochmuth R. Auswirkungen von innovativen Vorlesungen für Lehramtsstudierende in der Studieneingangsphase. In: Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn F, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018. Münster: WTM-Verlag; 2018:1175-1178.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 8576
Liebendörfer M. Motivationsentwicklung Im Mathematikstudium. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden; 2018. doi:10.1007/978-3-658-22507-0
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8572
Frühbis-Krüger A, Kemper G, Koepf W, Liebendörfer M. CAS in der Hochschullehre - Ein Blick in die Praxis. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018. WTM-Verlag; 2018:83-84.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8571
Frühbis-Krüger A, Liebendörfer M. Minisymposium CAS in der Hochschullehre - ein Blick in die Praxis. Computeralgebra-Rundbrief. 2018;(63).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Kuklinski C, Leis E, Liebendörfer M, et al. Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving. In: Durand-Guerrier V, Hochmuth R, Goodchild S, Hogstad NM, eds. Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018). INDRUM Network, University of Agder; 2018:527-536.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Biehler R, Hochmuth R, Schaper N, et al. Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In: Hanft A, Bischoff F, Kretschmer S, eds. 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge. Carl von Ossietzky Universität Oldenburg; 2018:32-41.
LibreCat
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Hochmuth R, Biehler R, Schaper N, et al. Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018.; 2018. doi:10.2314/KXP:1689534117
LibreCat | DOI
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 56253
Hochmuth R, Biehler R, Schaper N, et al. Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018. Leibniz Universität Hannover; 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56365
Biehler R, Hochmuth R, Schaper N, et al. Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In: Hanft A, Bischoff F, Kretschmer S, eds. 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge. Vol 3. Carl-von-Ossietzki-Universität; 2018:32–41.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56715
Kuklinski C, Leis E, Liebendörfer M, et al. Evaluating innovative measures in university mathematics–The case of affective outcomes in a lecture focused on problem-solving. In: Durant-Guerrier V, Hochmuth R, Goodchild S, Hogstad NM, eds. PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. University of Agder and INDRUM; 2018:527-536.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56693
Biehler R, Lankeit E, Neuhaus S, et al. Different goals for pre-university mathematical bridging courses–Comparative evaluations, instruments and selected results. In: Durant-Guerrier V, Hochmuth R, Goodchild S, Hogstad NM, eds. PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics . University of Agder and INDRUM; 2018:467-476.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(person=30933)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed