Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

63 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16965
Schürmann, Mirko, Niclas Schaper, Michael Liebendörfer, Rolf Biehler, Elisa Lankeit, Reinhard Hochmuth, Johanna Ruge, and Christiane Kuklinski. “Ein Kurzbericht Aus Dem Forschungsprojekt WiGeMath-Lernzentren Als Unterstützungsmaßnahme Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” Dghd-Newsletter 01/2020 (2020): 25–29.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35913
Liebendörfer, Michael, Robin Göller, Lara Gildehaus, Jörg Kortemeyer, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Laura Ostsieker, Jana Rode, and Niclas Schaper. “The Role of Learning Strategies for Performance in Mathematics Courses for Engineers.” In Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), edited by T. Hausberger, M. Bosch, and F. Chelloughi. Bizerte, Tunisia: University of Carthage and INDRUM, 2020.
LibreCat | Files available
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16966
Kuklinski, Christiane, Michael Liebendörfer, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Elisa Lankeit, Elena Leis, and Mirko Schürmann. “Features of Innovative Lectures That Distinguish Them from Traditional Lectures and Their Evaluation by Attending Students.” In Proceedings of {CERME} 11. Utrecht, 2019.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8573
Liebendörfer, Michael. “Psychologische Grundbedürfnisse Im Frühen Mathematikstudium.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, edited by Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, 1171–74. Münster: WTM-Verlag, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8574
Liebendörfer, Michael, Christiane Kuklinski, and Reinhard Hochmuth. “Auswirkungen von Innovativen Vorlesungen Für Lehramtsstudierende in Der Studieneingangsphase.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, edited by Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, 1175–78. Münster: WTM-Verlag, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 8576
Liebendörfer, Michael. Motivationsentwicklung Im Mathematikstudium. Studien Zur {Hochschuldidaktik} Und Zum {Lehren} Und {Lernen} Mit Digitalen {Medien} in Der {Mathematik} Und in Der {Statistik}. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-22507-0.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8572
Frühbis-Krüger, Anne, Gregor Kemper, Wolfram Koepf, and Michael Liebendörfer. “CAS in Der Hochschullehre - Ein Blick in Die Praxis.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, 83–84. Münster: WTM-Verlag, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8571
Frühbis-Krüger, Anne, and Michael Liebendörfer. “Minisymposium CAS in Der Hochschullehre - Ein Blick in Die Praxis.” Computeralgebra-Rundbrief, no. 63 (2018).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Kuklinski, Christiane, Elena Leis, Michael Liebendörfer, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Elisa Lankeit, Silke Neuhaus, Niclas Schaper, and Mirko Schürmann. “Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture Focused on Problem-Solving.” In Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018), edited by V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, and N.M. Hogstad, 527–36. Kristiansand, Norway: INDRUM Network, University of Agder, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Biehler, Rolf, Reinhard Hochmuth, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Elisa Lankeit, Elena Leis, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” In 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge., edited by Anke Hanft, Franziska Bischoff, and Stefanie Kretschmer, 32–41. Oldenburg: Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, 2018.
LibreCat
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Hochmuth, Reinhard, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Elisa Lankeit, Elena Leis, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018. Hannover, 2018. https://doi.org/10.2314/KXP:1689534117.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 56253
Hochmuth, Reinhard, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Elisa Lankeit, Elena Leis, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018. Leibniz Universität Hannover, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56365
Biehler, Rolf, Reinhard Hochmuth, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Elisa Lankeit, Elena Leis, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” In 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge, edited by Anke Hanft, Franziska Bischoff, and Stefanie Kretschmer, 3:32–41. Oldenburg: Carl-von-Ossietzki-Universität, 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56715
Kuklinski, Christiane, Elena Leis, Michael Liebendörfer, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Elisa Lankeit, Silke Neuhaus, Niclas Schaper, and Mirko Schürmann. “Evaluating Innovative Measures in University Mathematics–The Case of Affective Outcomes in a Lecture Focused on Problem-Solving.” In PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, edited by V. Durant-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, and N.M. Hogstad, 527–36. Kristiansand, Norway: University of Agder and INDRUM, 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56693
Biehler, Rolf, Elisa Lankeit, Silke Neuhaus, Reinhard Hochmuth, Christiane Kuklinski, Elena Leis, Michael Liebendörfer, Niclas Schaper, and Mirko Schürmann. “Different Goals for Pre-University Mathematical Bridging Courses–Comparative Evaluations, Instruments and Selected Results.” In PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics , edited by V. Durant-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, and N.M. Hogstad, 467–76. Kristiansand, Norway: University of Agder and INDRUM, 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8559
Liebendörfer, Michael, and Reinhard Hochmuth. “Perceived Competence and Incompetence in the First Year of Mathematics Studies: Forms and Situations.” In Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings, edited by Robin Göller, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, and Hans-Georg Rück, 286–93. Kassel: Universität Kassel, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8564
Liebendörfer, Michael, and Stanislaw Schukajlow. “Interest Development during the First Year at University: Do Mathematical Beliefs Predict Interest in Mathematics?” ZDM 49, no. 3 (2017): 355–66. https://doi.org/10.1007/s11858-016-0827-3.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer, Michael, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Sarah Khellaf, Christoph Colberg, Mirko Schürmann, and Lukas Rothe. “A Framework for Goal Dimensions of Mathematics Learning Support in Universities.” In Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017), edited by T. Dooley and Ghislaine Gueudet, 2177–84. Dublin: DCU Institute of Education & ERME, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56903
Liebendörfer, Michael, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Sarah Khellaf, Christoph Colberg, Mirko Schürmann, and Lukas Rothe. “A Framework for Goal Dimensions of Mathematics Learning Support in Universities.” In Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Educa-Tion (CERME10, February 1-5, 2017), edited by T. Dooley and G. Guedet, 2177–84. Dublin, Ireland: DCU Institute of Education and ERME, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8555
Kolter, Jana, Michael Liebendörfer, and Stanislaw Schukajlow. “Mathe – Nein Danke? Interesse, Beliefs Und Lernstrategien Im Mathematikstudium Bei Grundschullehramtsstudierenden Mit Pflichtfach.” In Lehren Und Lernen von Mathematik in Der Studieneingangsphase, edited by Axel Hoppenbrock, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, and Hans-Georg Rück, 567–83. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2016.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=30933)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed