Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

153 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28624
B. Eickelmann and K. Drossel, “Digitale Bildung – eine neue Perspektive auf Bildungsgerechtigkeit?,” Dreizehn – Zeitschrift für Jugendsozialarbeit, vol. 18, pp. 24–29, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28651
B. Eickelmann and K. Drossel, “Computer- und informationsbezogene Kompetenzen in der IEA-Studie ICILS 2013 und der Zusammenhang mit der Lesekompetenz,” Medienimpulse, vol. 4, 2017, doi: 10.21243/mi-04-17-08.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28670
K. Drossel, B. Eickelmann, and J. Gerick, “Predictors of teachers’ use of ICT in school – the relevance of school characteristics, teachers’ attitudes and teacher collaboration,” Education and Information Technologies, vol. 22, no. 2, pp. 551–573, 2017, doi: 10.1007/s10639-016-9476-y.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28675
K. Drossel and B. Eickelmann, “The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer Literacy,” in Tomorrow’s learning: involving everyone. Learning with and about technologies and computing , A. Tatnall and M. Webb, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2017, pp. 114–124.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27606
K. Drossel, B. Eickelmann, and J. Gerick, “Predictors of Teachers’ Use of ICT in School – the Relevance of School Characteristics, Teachers’ Attitudes and Teacher Collaboration,” Education and Information Technologies, vol. 22, no. 2, pp. 551–573, 2017, doi: 10.1007/s10639-016-9476-y.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27607
K. Drossel, B. Eickelmann, and R. Schulz-Zander, “Determinants of teachers’ collaborative use of information and communications technology for teaching and learning: A European perspective,” European Educational Research Journal, vol. 16, no. 6, pp. 781–799, 2017, doi: 10.1177%2F1474904116655811.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27610
K. Drossel, “Rezension des Buches von Jasmin Bastian und Stefan Aufenanger: Tablets in Schule und Unterricht. Forschungsergebnisse zum Einsatz digitaler Medien,” Journal für Schulentwicklung, vol. 21, no. 3, pp. 54–55, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27611
K. Drossel and B. Eickelmann, “Teachers’ participation in professional development concerning the implementation of new technologies in class: a latent class analysis of teachers and the relationship with the use of computers, ICT self-efficacy and emphasis on teaching ICT skills,” Large-scale Assessments in Education, vol. 19, no. 5, pp. 1–13, 2017, doi: 10.1186/s40536-017-0053-7.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27612
B. Eickelmann and K. Drossel, “Digitale Bildung – ein neue Perspektive auf Bildungsgerechtigkeit?,” Dreizehn - Zeitschrift für Jugendsozialarbeit, vol. 18, pp. 24–29, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27613
B. Eickelmann and K. Drossel, “Computer- und informationsbezogene Kompetenzen in der IEA Studie ICILS 2013 und der Zusammenhang mit der Lesekompetenz,” Medienimpulse, vol. 4, 2017, doi: 10.21243/MI-04-17-08.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27796
K. Drossel and B. Eickelmann, “The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer Literacy,” in Tomorrow’s Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing, A. Tatnall and M. Webb, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2017, pp. 114–124.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 52482
K. Drossel and C. Gröhlich, “Multiprofessionelle Kooperation in der Schule: Forschungsbefunde und Handlungsperspektiven für Schulleitungen,” Schulmanagement, vol. 1, pp. 18–21, 2017.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28609
J. Gerick, B. Eickelmann, K. Drossel, and R. Lorenz, “Perspektiven von Schulleitungen auf neue Technologien in Schule und Unterricht,” in ICILS 2013 - Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen, B. Eickelmann, J. Gerick, K. Drossel, and W. Bos, Eds. Münster: Waxmann, 2016, pp. 60–92.
LibreCat
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28612
B. Eickelmann, J. Gerick, K. Drossel, and W. Bos, Eds., ICILS 2013 - Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen. Münster: Waxmann, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 28619
B. Eickelmann and K. Drossel, “Zur Relevanz informatischer Bildung in der Schule für den Erwerb computer- und informationsbezogener Kompetenzen als Teil von Medienbildung – Ergebnisse für Deutschland und die Schweiz im internationalen Vergleich,” Zeitschrift MedienPädagogik, vol. 25, pp. 80–108, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28995
B. Eickelmann, J. Gerick, K. Drossel, and W. Bos, “Vertiefende Analysen zu ICILS 2013 – Befunde und mögliche Entwicklungsperspektiven,” in ICILS 2013 - Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen, B. Eickelmann, J. Gerick, K. Drossel, and W. Bos, Eds. Münster: Waxmann, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27598
M. Vennemann, B. Eickelmann, K. Drossel, and W. Bos, “Außerschulische Nutzung neuer Technologien durch Jugendliche und der Zusammenhang mit dem Erwerb computer- und informationsbezogener Kompetenzen,” in ICILS 2013 - Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen, B. Eickelmann, J. Gerick, K. Drossel, and W. Bos, Eds. Münster: Waxmann, 2016, pp. 168–193.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27600
K. Drossel, R. Schulz-Zander, R. Lorenz, and B. Eickelmann, “Gelingensbedingungen IT-bezogener Lehrerkooperation als Merkmal von Schulqualität,” in ICILS 2013 - Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen, B. Eickelmann, J. Gerick, K. Drossel, and W. Bos, Eds. Münster: Waxmann, 2016, pp. 143–167.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27601
B. Eickelmann, J. Gerick, K. Drossel, and W. Bos, “Vertiefende Analysen zu ICILS 2013 – Befunde und mögliche Entwicklungsperspektiven,” in ICILS 2013. Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen, B. Eickelmann, J. Gerick, K. Drossel, and W. Bos, Eds. Münster: Waxmann, 2016, pp. 7–32.
LibreCat
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 27602
B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos, and K. Drossel, Eds., ICILS 2013. Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen. Münster: Waxmann, 2016.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=48921)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed