Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
140 Publications
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52715
Jenert, Tobias. “Gestaltung von Studienangeboten. Konzepte, Modelle, Perspektiven.” In Handbuch Hochschuldidaktik, edited by Robert Kordts-Freudinger, Niklas Schaper, Antonia Scholkmann, and Birgit Szczyrba, 349–62. Stuttgart: UTB, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52707 |

Büker, Ronja, and Tobias Jenert. “Being a First-Year Student during COVID-19 Pandemic.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 16, no. 3 (2021): 45–66. https://doi.org/10.3217/zfhe-16-03/03.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57826
Jenert, Tobias, and Ronja Büker. “Studienanfänger*innen Im Lockdown - Eine Interventionsstudie Zur Selbstwirksamkeitsunterstützung.” In Jahrestagung Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft, 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57827
Büker, Ronja, and Tobias Jenert. “Developing First-Year Students` Academic Self-Efficacy in a Distance Setting.” In 19th Biennial EARLI Conference, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 59168
Winkler, Christoph, Alexander Fust, and Tobias Jenert. “From Entrepreneurial Experience to Expertise: A Self-Regulated Learning Perspective.” Journal of Small Business Management 61, no. 4 (2021): 2071–96. https://doi.org/10.1080/00472778.2021.1883041.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 52711 |

Jenert, Tobias. “Überlegungen Auf Dem Weg Zu Einer Theorie Lehrbezogenen Wandels an Hochschulen.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 15, no. 4 (2020): 203–22.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24939
Jenert, Tobias, and Niklas Sänger. “Studien- und Lehrentwicklung als Überwindung institutioneller Grenzziehungen. Eine Netzwerktheoretische Betrachtung.” In LERNEN im Hochschulzusammenhang, edited by Toepfer Stiftung gGmbH, 208–25. Hamburg, 2020.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8520
Jenert, Tobias. “Wie unterrichten wir Wirtschaft? Förderung fachbezogener Reflexion angehender Wirtschaftslehrender,” 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15173
Jenert, Tobias, Taiga Brahm, and Nicole Naeve-Stoß. “Fachbezogene Reflexion in Der Beruflichen Lehrer*innenbildung.” Bwpat 37 (2019).
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15174
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm . “Untangling Faculty Misinformation From an Educational Perspective: Rejoinder to ‘“The Menace of Misinformation: Faculty Misstatements in Management Education and Their Consequences.”’” Journal of Management Education 43, no. 4 (2019): 446–53.
LibreCat
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 15175
Jenert, Tobias, Gabi Reinmann, and Tobias Schmohl, eds. Theorie und Praxis der Hochschulbildungsforschung. 1st ed. Wiesbaden: Springer VS, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8519
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm . “Fostering Pre-Service Economics Teachers´ Reflection on Their Attitudes towards the Discipline,” 2019.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4453
Jenert, Tobias, Dietrich Wagner, Luci Gommers, and Taiga Brahm. “Developing Undergraduate Management Students ‘Reflection Capabilities’’.’” In Academy of Management Proceedings, 10602, 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4500
Jenert, Tobias. “,Messy Research‘: Methodologische Herausforderungen Der Hochschulbildungsforschung.” In Theorie Und Praxis Der Hochschulbildungsforschung: Theoretische, Methodologische Und Methodische Denkanstöße Für Die Hochschuldidaktik, 149–66. Springer Verlag, 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4505
Jenert, Tobias, M. Barnat, P. Salden, and B. Dilger. “Struktur, Prozess Oder Didaktik Als Ausgangspunkt? Ein Integratives Modell Der Curriculumentwicklung an Hochschulen.” In Blickpunkt Hochschuldidaktik, 149–64. Bielefeld: Bertelsmann , 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4506
Jenert, Tobias. “Transfer von, in oder zwischen Lehrentwicklungsprojekten an Hochschulen. Oder: Warum es so schwer ist, Gutes nachzumachen. .” In Das Writing Fellow-Programm: Ein Praxishandbuch zum Schreiben in der Lehre, edited by Stephanie Dreifürst, Franziska Liebetanz, and Anja Voigt, 3:26–29. Theorie und Praxis der Schreibwissenschaft . Bielefeld: WBV, 2018.
LibreCat
2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 4531
Jenert, Tobias. “Gemeinsam Für Mehr Wirkung: Warum Lehrbezogene Lokale Netzwerke Ein Ansatz Sein Können, Die Hochschullehre Nachhaltig Voranzubringen.” Deutsche Universitätszeitschrift 06/2018, 2018.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4532
Jenert, Tobias. “,, Die Hochschule Ist Wie Ein Tanker’’: Überlegungen Zu Möglichkeiten Und Grenzen von Lehrinnovationen an Universitäten,” 2018.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4539
Jenert, Tobias. “‘Messy Data, Messy Research?! ’Using Mixed Methods to Support Educational Design Decisions in Higher Education,” 2018.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4540
Jenert, Tobias. “Fostering Educational Innovators ‘Networks in Higher Education,” 2018.
LibreCat
| Files available