Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

33 Publications


2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55561
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. “Ergebnisse Einer Reviewstudie Zur Evaluation von Physiklehrbüchern.” GDCP Jahrestagung Hamburg 2023, edited by Helena van Vorst (Hrsg.), 2024, pp. 570–72.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 55562
Jonas-Ahrend, Gabriela. Teacher Shortage - Characteristics, Constraints, and Challenges: The Case of Germany. 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58228
Vernholz, Mats, and Gabriela Jonas-Ahrend. „Und Ich Sag Mal, Theorie Und Praxis Ist Zweierlei” – Wie Können Praxisphasen Lehramtsstudierende Auf Zukünftige Anforderungen Vorbereiten? 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
Vernholz, Mats, et al. Uni Trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung Unter Einbezug von KI in Der Gewerblich-Technischen Lehramtsausbildung. 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58166
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. Netzwerk Empirische Forschung Zur Beruflichen Lehrkräftebildung (Poster). 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58257
Ratnam, Tara, et al. The Emergence of an Invisible College as an Offshoot Withn the ISATT Community. 2024.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47590
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. Lessons Learned from a Global Review Study of Physics Textbook Evaluation and Its Implications for Teaching and Learning in the Classroom. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47591
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. Physiklehrbücher im Fokus der fachdidaktischen Forschung - ein internationaler Literatur-Review. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47602
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. Ergebnisse einer Reviewstudie zur Evaluation von Physiklehrbüchern. 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45552
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. “Teaching Technologies: Continuous Interplay Between Educational and Industrial Advances.” Teacher Education in the Wake of Covid-19 , edited by Cheryl J. Craig et al., vol. 41, Emerald Publishing Limited, 2023, pp. 175–91, doi:10.1108/s1479-368720230000041019.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47075
Kapanadze, Marika, et al. “Evaluation of Physics Textbooks.” The International Handbook of Physics Education Research: Special Topics, AIP Publishing LLCMelville, New York, 2023, doi:10.1063/9780735425514_017.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45652
Newberry, Melissa, et al. “Teacher Educators’ Experiences and Expressions of Emotion During the Pandemic: International Perspectives.” Advances in Research on Teaching, Emerald Publishing Limited, 2023, doi:10.1108/s1479-368720230000041013.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33703
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. “Wie bewährt sich das duale berufliche Ausbildungssystem der industriellen Metall und Elektroausbildung unter Pandemiebedingungen? Lehrkräfte und Auszubildende reflektieren.” Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s): Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern, edited by Dietmar Heisler and Jörg A. Meier, wbv , 2022, pp. 257–76, doi:10.3278/9783763972579.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40043
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Katrin Temmen. Begleitforschungsseminare - Frust Oder Lust, Pflicht Oder Kür? 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40031
Kapanadze, Marika, et al. Physics Textbooks - as an Important Tool for Learning and Teaching. 2022.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47605
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. Digitale Begleitseminare Im Praxissemester Der Gewerblich-Technischen Fachrichtungen. 2021.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47588
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Dmitri Thikomirov. “Lehrerbildung im Mechatronik Studium an der Hochschule Hamm-Lippstadt.” Digitale Vernetzung der Facharbeit, edited by T. Vollmer et al., vol. 43, W. Bertelsmann Verlag GmbH & Co KG, 2016, pp. 225–35.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47607
Salinga, Christian, et al. MiLeNa – Ein Überregionales Programm Zur MINT-Lehrernachwuchsförderung. 2015.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47592
Jonas-Ahrend, Gabriela. “The Project Virtual Science Fair for Promoting Inquiry Learning.” Initiatives in Mathematics and Science Education with Global Implications, edited by D.F. Berlin and A.L. White, International Consortium for Research in Science and Mathematics Education, 2014, pp. 85–89.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47606
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. Raising Students’ Interest in STEM and Encouraging Career Choice in Science and Engineering. 2014.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=77633)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed