Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1303 Publications


2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52806
Gilbert, H., Schürmann, M., Liebendörfer, M., Lawson, D., & Hodds, M. (2023). Post-pandemic online mathematics and statistics support: Practitioners’ opinions in Germany and Great Britain & Ireland. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 1–26. https://doi.org/10.1080/0020739x.2023.2184282
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52811
Biehler, R., Guntermann, D., Liebendörfer, M., Krämer, S., & Schlüter, S. (2023). Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos. In I.-P. Goethe-Universität Frankfur (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (Vol. 1, pp. 407–410). WTM. https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52810
Göller, R., Gildehaus, L., Liebendörfer, M., & Besser, M. (2023). Erfassung und Vergleich (mathematischer) Eingangsvoraussetzungen angehender Studierender verschiedener mathematikhaltiger Studiengänge. In J. Härterich, M. Kallweit, K. Rolka, & T. Skill (Eds.), Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2021. Beiträge zum gleichnamigen Online-Symposium am 12 November 2021 aus Bochum (pp. 66–80). WTM.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52809
Kempen, L., & Liebendörfer, M. (2023). Zu digital - zu viel - zu schwer? Qualitative Einsichten in das Erleben und Handeln von Erstsemester-Studierenden der Mathematik während der Corona-Pandemie. In J. Härterich, M. Kallweit, K. Rolka, & T. Skill (Eds.), Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2021. Beiträge zum gleichnamigen Online-Symposium am 12 November 2021 aus Bochum (pp. 91–106). WTM.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52813
Schlüter, S., & Liebendörfer, M. (2023). Bearbeitungsmuster von Studierenden im Umgang mit formalen Definitionen im Kontext konstanter Folgen. In I.-P. Goethe-Universität Frankfur (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (Vol. 2, pp. 1177–1180). WTM. https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52812
Krämer, S., & Liebendörfer, M. (2023). Förderung prozeduraler Flexibilität durch Lernvideos mit interaktiven Aufgaben. In I.-P. Goethe-Universität Frankfur (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (Vol. 2, pp. 949–952). WTM. https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52807
Preservice teachers’ mathematics-related values and expectancy in the transition from school to university. (2023). https://doi.org/10.48489/QUADRANTE.31191
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46155
Bruns, J., Hagena, M., & Gasteiger, H. (2023). Professional Development Enacted by Facilitators in the Context of Early Mathematics Education: Scaling up or Dilution of Effects? Teaching and Teacher Education, 132, Article 104270. https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104270
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45971
Bartels, S., Kovács, B., & Wang, Z. (2023). Error analysis for the numerical approximation of the harmonic map heat flow with nodal constraints. IMA Journal of Numerical Analysis. https://doi.org/10.1093/imanum/drad037
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 53140
Contri, A., Kovács, B., & Massing, A. (2023). Error analysis of BDF 1-6 time-stepping methods for the transient Stokes problem: velocity and pressure estimates. ArXiv. https://doi.org/10.48550/ARXIV.2312.05511
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed