Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1589 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34835
The asymptotics of nilpotent Galois groups
J. Klüners, Acta Arithmetica 204 (2022) 165–184.
LibreCat
| DOI
| arXiv
J. Klüners, Acta Arithmetica 204 (2022) 165–184.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44328
Morita theory for non-commutative noetherian schemes
I. Burban, Yu. Drozd, Advances in Mathematics 399 (2022).
LibreCat
| DOI
I. Burban, Yu. Drozd, Advances in Mathematics 399 (2022).
2022 | Preprint | LibreCat-ID: 44537
A classification of polyharmonic Maa forms via quiver representations
I. Burban, C. Alfes-Neumann, M. Raum, (2022).
LibreCat
| Download (ext.)
I. Burban, C. Alfes-Neumann, M. Raum, (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44327
On elliptic solutions of the associative Yang-Baxter equation
I. Burban, A. Peruzzi, Journal of Geometry and Physics 176 (2022).
LibreCat
I. Burban, A. Peruzzi, Journal of Geometry and Physics 176 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44624
Manifold turnpikes, trims, and symmetries
T. Faulwasser, K. Flaßkamp, S. Ober-Blöbaum, M. Schaller, K. Worthmann, Mathematics of Control, Signals, and Systems 34 (2022) 759–788.
LibreCat
T. Faulwasser, K. Flaßkamp, S. Ober-Blöbaum, M. Schaller, K. Worthmann, Mathematics of Control, Signals, and Systems 34 (2022) 759–788.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33741
Symmetric Set Coloring of Signed Graphs
C. Cappello, E. Steffen, Annals of Combinatorics (2022).
LibreCat
| DOI
| arXiv
C. Cappello, E. Steffen, Annals of Combinatorics (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33950
Frustration-critical signed graphs
C. Cappello, E. Steffen, Discrete Applied Mathematics 322 (2022) 183–193.
LibreCat
| DOI
| arXiv
C. Cappello, E. Steffen, Discrete Applied Mathematics 322 (2022) 183–193.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45679
„Ich hab als Erstes die angeguckt“ – Muster- und Strukturerkennung mit Eye-Tracking besser verstehen?
J. Bruns, D. Reuter, in: Beiträge zum Mathematikunterricht 2022, WTM-Verlag, 2022.
LibreCat
J. Bruns, D. Reuter, in: Beiträge zum Mathematikunterricht 2022, WTM-Verlag, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45678
Effects of Facilitator Professional Development on Teachers’ Learning – An Intervention Study in the Context of Early Mathematics Education
J. Bruns, M. Hagena, H. Gasteiger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022.
LibreCat
J. Bruns, M. Hagena, H. Gasteiger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45677
Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf Anerkennungsprozesse im inklusiven Sportunterricht
J. Bruns, W. Langer, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
LibreCat
| DOI
J. Bruns, W. Langer, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education
W. Langer, J. Bruns, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
LibreCat
| DOI
| WoS
W. Langer, J. Bruns, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34819
Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft
M. Hagena, J. Bruns, H. Gasteiger, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022) 1455–1480.
LibreCat
| DOI
| WoS
M. Hagena, J. Bruns, H. Gasteiger, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022) 1455–1480.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich
D. Reuter, J. Bruns, in: Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2022.
LibreCat
| DOI
D. Reuter, J. Bruns, in: Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45854
Binary Hermitian Lattices over Number Fields
M. Kirschmer, G. Nebe, Experimental Mathematics 31 (2022) 280–301.
LibreCat
| DOI
M. Kirschmer, G. Nebe, Experimental Mathematics 31 (2022) 280–301.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34677
Prescribed signal concentration on the boundary: eventual smoothness in a chemotaxis-Navier–Stokes system with logistic proliferation
T. Black, C. Wu, Calculus of Variations and Partial Differential Equations 61 (2022).
LibreCat
| DOI
T. Black, C. Wu, Calculus of Variations and Partial Differential Equations 61 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 19941 |

Backward error analysis for variational discretisations of partial differential equations
R.I. McLachlan, C. Offen, Journal of Geometric Mechanics 14 (2022) 447–471.
LibreCat
| Files available
| DOI
| arXiv
R.I. McLachlan, C. Offen, Journal of Geometric Mechanics 14 (2022) 447–471.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 23382 |

Symplectic integration of learned Hamiltonian systems
C. Offen, S. Ober-Blöbaum, Chaos: An Interdisciplinary Journal of Nonlinear Science 32(1) (2022).
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
| arXiv
C. Offen, S. Ober-Blöbaum, Chaos: An Interdisciplinary Journal of Nonlinear Science 32(1) (2022).
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40613
Verstehensgrundlagen diagnostizieren - Diagnostisches Denken von drei Professionalisierungsgruppen
J. Dröse, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht, 2022.
LibreCat
J. Dröse, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47520
Lernwege von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften zur Ablösung vom zählenden Rechnen
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, K. Höveler, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 773–776.
LibreCat
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, K. Höveler, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 773–776.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47519
Verdoppeln und Halbieren im 2. Schuljahr - Vorgehensweisen und Verständnis
I. Schwerin, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 401–404.
LibreCat
I. Schwerin, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 401–404.