Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1328 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21938
Nüske F, Wu H, Prinz J-H, Wehmeyer C, Clementi C, Noé F. Markov state models from short non-equilibrium simulations—Analysis and correction of estimation bias. The Journal of Chemical Physics. 2017. doi:10.1063/1.4976518
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21939
Wu H, Nüske F, Paul F, Klus S, Koltai P, Noé F. Variational Koopman models: Slow collective variables and molecular kinetics from short off-equilibrium simulations. The Journal of Chemical Physics. 2017. doi:10.1063/1.4979344
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7767 | OA
Schumacher J. Sinnkonstruktion beim Erkunden von Mustern und Strukturen. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. Münster: WTM-Verlag; 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8559
Liebendörfer M, Hochmuth R. Perceived Competence and Incompetence in the First Year of Mathematics Studies: Forms and Situations. In: Göller R, Biehler R, Hochmuth R, Rück H-G, eds. Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings. Kassel: Universität Kassel; 2017:286-293.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8564
Liebendörfer M, Schukajlow S. Interest development during the first year at university: do mathematical beliefs predict interest in mathematics? ZDM. 2017;49(3):355-366. doi:10.1007/s11858-016-0827-3
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8752
Peitz S, Dellnitz M. Gradient-Based Multiobjective Optimization with Uncertainties. In: NEO 2016. Cham; 2017:159-182. doi:10.1007/978-3-319-64063-1_7
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6572
Jurgelucks B, Feldmann N, Claes L, Henning B, Walther A. Material parameter determination of a piezoelectric disc with triple-ring-electrodes for increased sensitivity. In: Proceedings of Meetings on Acoustics. Honolulu; 2017:030010. doi:10.1121/2.0000707
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16540
Dellnitz M, Klus S. Sensing and control in symmetric networks. Dynamical Systems. 2017:61-79. doi:10.1080/14689367.2016.1215410
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16581
Dellnitz M, Klus S, Ziessler A. A Set-Oriented Numerical Approach for Dynamical Systems with Parameter Uncertainty. SIAM Journal on Applied Dynamical Systems. 2017:120-138. doi:10.1137/16m1072735
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16657
Peitz S, Schäfer K, Ober-Blöbaum S, Eckstein J, Köhler U, Dellnitz M. A Multiobjective MPC Approach for Autonomously Driven Electric Vehicles * *This research was funded by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF) within the Leading-Edge Cluster Intelligent Technical Systems OstWestfalenLippe (it’s OWL). IFAC-PapersOnLine. 2017:8674-8679. doi:10.1016/j.ifacol.2017.08.1526
LibreCat | DOI
 

2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 10594 | OA
Peitz S.   Exploiting Structure in Multiobjective Optimization and Optimal Control.; 2017. doi:10.17619/UNIPB/1-176
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31814
Häsel-Weide U. Inklusiven Mathematikunterricht gestalten. Anforderungen an die Lehrerausbildung. In: Leuders J, Leuders T, Ruwisch S, Prediger S, eds. Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen – Konzepte und Perspektiven für eine zentrale Anforderung an die Lehrerbildung. 1st ed. Springer Spektrum; 2017:17-28.
LibreCat | Files available
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
Häsel-Weide U. Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes. . In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. DCU Institude of Education and ERME; 2017:1292-1299.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
Häsel-Weide U, Nührenbörger M, eds. Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.; 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
Häsel-Weide U, Breucker T, Nührenbörger M. Förderheft zum Zahlenbuch 1. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
Häsel-Weide U. Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Das Zahlenbuch 2. Förderheft. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung. In: Helmich F, Blumberg E, eds. Inklusiver Unterricht in der Grundschule. 1st ed. Kohlhammer; 2017:213-228.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
Häsel-Weide U, Prediger S. Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze. In: Abshagen M, Barzel B, Kramer J, Riecke-Baulecke T, Rösken-Winter B, Selter C, eds. Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten. 1st ed. Klett Kallmeyer; 2017:167-181.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed