Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1327 Publications


2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
Häsel-Weide U. Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes. . In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. DCU Institude of Education and ERME; 2017:1292-1299.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
Häsel-Weide U, Nührenbörger M, eds. Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.; 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
Häsel-Weide U, Breucker T, Nührenbörger M. Förderheft zum Zahlenbuch 1. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
Häsel-Weide U. Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Das Zahlenbuch 2. Förderheft. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung. In: Helmich F, Blumberg E, eds. Inklusiver Unterricht in der Grundschule. 1st ed. Kohlhammer; 2017:213-228.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
Häsel-Weide U, Prediger S. Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze. In: Abshagen M, Barzel B, Kramer J, Riecke-Baulecke T, Rösken-Winter B, Selter C, eds. Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten. 1st ed. Klett Kallmeyer; 2017:167-181.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31863
Häsel-Weide U, Schöttler C. Students constructing meaning for the decimal system in dyadic discussions: epistemological and interactionist analyses of negotiation processes in an inclusive setting. In: Novotná J, Moraová H, Charles University, eds. Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching.  Equity and Diversity in Elementary Mathematics Education. ; 2017:373-383.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31860
Häsel-Weide U, Hintz AM. Soziale Begegnungen beim (kooperativen) Lernen im Mathematikunterricht. In: Häsel-Weide U, Nührenbörger M, eds. Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.; 2017:78-87.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 31858
Häsel-Weide U, Nührenbörger M, Moser Opitz E, Wittich C. Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen. 4th ed. Klett Kallmeyer; 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34663
Black T. Global existence and asymptotic stability in a competitive two-species chemotaxis system with two signals. Discrete & Continuous Dynamical Systems - B. 2017;22(4):1253-1272. doi:10.3934/dcdsb.2017061
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34665
Black T, Lankeit J, Mizukami M. Singular sensitivity in a Keller–Segel-fluid system. Journal of Evolution Equations. 2017;18(2):561-581. doi:10.1007/s00028-017-0411-5
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8756
Peitz S, Schäfer K, Ober-Blöbaum S, Eckstein J, Köhler U, Dellnitz M. A multiobjective MPC approach for autonomously driven electric vehicles. Proceedings of the 20th World Congress of the International Federation of Automatic Control (IFAC). 2017;50(1):8674-8679. doi:10.1016/j.ifacol.2017.08.1526
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29430
Gail T, Ober-Blöbaum S, Leyendecker S. Variational multirate integration in discrete mechanics and optimal control. In: ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics. ; 2017.
LibreCat
 

2017 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 31301
Schütte P. Identifying and Realizing Symmetries in Quantum Walks - Symmetry Classes and Quantum Walks.; 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31268
Faure F, Weich T. Global Normal Form and Asymptotic Spectral Gap for Open Partially Expanding Maps. Communications in Mathematical Physics. 2017;356(3):755-822. doi:10.1007/s00220-017-3000-0
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31272
Harris B, Weich T. Wave front sets of reductive Lie group representations III. Advances in Mathematics. 2017;313:176-236. doi:10.1016/j.aim.2017.03.025
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31370 | OA
Hoffmann M, Biehler R. Schnittstellenaufgaben für die Analysis I – Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:441-444. doi:10.17877/DE290R-18534
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31857
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Grundzüge des inklusiven Mathematikunterrichts. Mit allen Kindern rechnen. In: Häsel-Weide U, Nührenbörger M, eds. Gemeinsam Mathematik lernen - mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.; 2017:8-21.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed