Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1327 Publications


2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
Häsel-Weide, U. (2017). Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes. . In T. Dooley & G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 1292–1299). DCU Institude of Education and ERME.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (Eds.). (2017). Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
Häsel-Weide, U., Breucker, T., & Nührenbörger, M. (2017). Förderheft zum Zahlenbuch 1. Klett.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1. Klett.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
Häsel-Weide, U. (2017). Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr. Klett.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Das Zahlenbuch 2. Förderheft. Klett.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung. In F. Helmich & E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule (1st ed., pp. 213–228). Kohlhammer.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
Häsel-Weide, U., & Prediger, S. (2017). Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze. In M. Abshagen, B. Barzel, J. Kramer, T. Riecke-Baulecke, B. Rösken-Winter, & C. Selter (Eds.), Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten (1st ed., pp. 167–181). Klett Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31863
Häsel-Weide, U., & Schöttler, C. (2017). Students constructing meaning for the decimal system in dyadic discussions: epistemological and interactionist analyses of negotiation processes in an inclusive setting. In J. Novotná, H. Moraová, & Charles University (Eds.), Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching.  Equity and diversity in elementary mathematics education (pp. 373–383).
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31860
Häsel-Weide, U., & Hintz, A. M. (2017). Soziale Begegnungen beim (kooperativen) Lernen im Mathematikunterricht. In U. Häsel-Weide & M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. (pp. 78–87). Grundschulverband e. V.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 31858
Häsel-Weide, U., Nührenbörger, M., Moser Opitz, E., & Wittich, C. (2017). Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen (4th ed.). Klett Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34663
Black, T. (2017). Global existence and asymptotic stability in a competitive two-species chemotaxis system with two signals. Discrete & Continuous Dynamical Systems - B, 22(4), 1253–1272. https://doi.org/10.3934/dcdsb.2017061
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34665
Black, T., Lankeit, J., & Mizukami, M. (2017). Singular sensitivity in a Keller–Segel-fluid system. Journal of Evolution Equations, 18(2), 561–581. https://doi.org/10.1007/s00028-017-0411-5
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8756
Peitz, S., Schäfer, K., Ober-Blöbaum, S., Eckstein, J., Köhler, U., & Dellnitz, M. (2017). A multiobjective MPC approach for autonomously driven electric vehicles. Proceedings of the 20th World Congress of the International Federation of Automatic Control (IFAC), 50(1), 8674–8679. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2017.08.1526
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29430
Gail, T., Ober-Blöbaum, S., & Leyendecker, S. (2017). Variational multirate integration in discrete mechanics and optimal control. ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics.
LibreCat
 

2017 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 31301
Schütte, P. (2017). Identifying and Realizing Symmetries in Quantum Walks - Symmetry Classes and Quantum Walks.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31268
Faure, F., & Weich, T. (2017). Global Normal Form and Asymptotic Spectral Gap for Open Partially Expanding Maps. Communications in Mathematical Physics, 356(3), 755–822. https://doi.org/10.1007/s00220-017-3000-0
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31272
Harris, B., & Weich, T. (2017). Wave front sets of reductive Lie group representations III. Advances in Mathematics, 313, 176–236. https://doi.org/10.1016/j.aim.2017.03.025
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31370 | OA
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2017). Schnittstellenaufgaben für die Analysis I – Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse. In U. Kortenkamp & A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017 (pp. 441–444). WTM-Verlag. https://doi.org/10.17877/DE290R-18534
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31857
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Grundzüge des inklusiven Mathematikunterrichts. Mit allen Kindern rechnen. In U. Häsel-Weide & M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen - mit allen Kindern rechnen. (pp. 8–21). Grundschulverband e. V.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed