Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1545 Publications


2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
A. Seifert, J. Decius, and M. Knappstein, “Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work.,” presented at the EARLI SIG14 Conference, Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
S. Depenbusch, M. Schürmann, N. Schaper, A. Seifert, J.-P. Schumacher, and T. Straatmann, “Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework,” presented at the EAWOP Kongress der European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP 22), Glasgow, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
T. Rogge and A. Seifert, “Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft?,” presented at the AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, Stuttgart, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
C. Caruso and A. Seifert, “Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.,” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education., vol. 45, no. 1, pp. 3–15, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
C. Watson, J. Meier, A. Seifert, S. Küth, and D. Scholl, “Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.,” presented at the DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032
C. Caruso and A. Seifert, “Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Ergebnisse der Messung pädagogischer Kompetenzen Studierender in Deutschland.,” Österreichisches Religionspädagogisches Forum, vol. 30, no. 1, pp. 239–260, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40260
J.-P. Schumacher, S. Depenbusch, T. Straatmann, E. Bender, N. Schaper, and K.-C. Hamborg, “Participative human-factor evaluation in the context of digital work (re-)design,” Work, vol. 72, no. 4, pp. 1629–1654, 2022, doi: 10.3233/wor-211248.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40283
A. Seifert and C. Watson, “Qualitätssicherung im bildungswissenschaftlichen Studium – methodologische Überlegungen.,” presented at the DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41482
J. Hilkenmeier, C. Greiner, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Förderung von motivierenden Gesprächsstrategien im Elterngespräch. Workshop für Lehrkräfte und Studierende,” Journal für LehrerInnenbildung, vol. 22, no. 2, pp. 40–51, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34133
C. Schneijderberg, N. Götze, I. Steinhardt, and J. Schindler, “(Be)Werten im organisationsabhängigen Interaktionssystem: das Beispiel Peer Review in Akkreditierungsverfahren von Hochschulen und Studiengängen,” Zeitschrift für Evaluation, vol. 21, no. 02, pp. 217–244, 2022, doi: 10.31244/zfe.2022.02.03.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46282 | OA
N. C. Banh and I. Scharlau, “Effects of verbal negation on TVA’s capacity and weight parameters,” in TeaP 2022 - Abstracts of the 64th Conference of Experimental Psychologists , Cologne, Germany, 2022, doi: 10.23668/psycharchives.5677.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46289 | OA
N. C. Banh, I. Scharlau, and K. J. Rohlfing, “Folgen wiederholter Negation auf die Aufmerksamkeit,” in 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Germany, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35144 | OA
H. M. Buhl, N. Sagolla, and C. Bohndick, “Die Förderung von Reflexionskompetenz und Reflexion durch die angeleitete Bearbeitung eines weiterentwicklungsorientierten Online-Self-Assessments,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 15, no. 1, pp. 117–136, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 47145
S. Mauermeister, Eingeschrieben und Geblieben. Herkunftsgruppenspezifische Bedingungen des Studienverbleibs nach der Studieneingangsphase an Universitäten. Berlin: BWV – Berliner Wissenschafts Verlag, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 47144
S. Schneider, S. Mauermeister, R. Aust, and J. Henke, Paralleluniversen des Wissenschaftsmanagements: Ein Vergleich zwischen Hochschulen und außeruniversitären Forschungseinrichtungen., vol. 119. Halle-Wittenberg: Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37019
L. Knoll, “Von lebenden Systemen und gefühlten Zahlen. Eine körpersoziologische Analyse des finanzaufsichtlichen Risikobewertungsregimes,” Österreichische Zeitschrift für Soziologie, vol. 47, no. 3, pp. 305–317, 2022, doi: 10.1007/s11614-022-00501-3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37020
A. Fraser, L. Knoll, and D. Hevenstone, “Contested Social Impact Bonds: welfare conventions, conflicts and compromises in five European Active-Labor Market Programs,” International Public Management Journal, pp. 1–18, 2022, doi: 10.1080/10967494.2022.2089792.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37010
L. Knoll, “Die EU-Taxonomie für nachhaltige Finanzen: Auf dem Weg in den grünen Kapitalismus?,” in Kapitalismus und Nachhaltigkeit, S. Neckel, D. Philipp, and L. Sarah, Eds. Frankfurt a.M.: Campus, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Parental involvement and Children’s internet uses - Relationship with parental role construction, self-efficacy, internet skills, and parental instruction,” Computers & Education, vol. 182, Art. no. 104481, 2022, doi: 10.1016/j.compedu.2022.104481.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
A. Rozental, D. Forsström, A. Hussoon, and K. B. Klingsieck, “Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases,” Frontiers in Psychology, vol. 13, 2022, doi: 10.3389/fpsyg.2022.783570.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed