Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1662 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36524 |

I. Steinhardt and F. Kruschick, “Knowledge Equity and Open Science in qualitative research – Practical research considerations,” Research Ideas and Outcomes, vol. 8, p. e86387, 2022, doi: 10.3897/rio.8.e86387.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36538 |

J. Hiebl, I. Steinhardt, and M. Bigos, “Die (Un-)Sichtbarkeit von (offenen) Bildungsmaterialien in der Soziologie,” die hochschule, no. 8, pp. 379–394, 2022, doi: 10.3278/HSL2227W.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36526 |

D. Ternes et al., “Dem eigenen Anspruch auf der Spur,” in Hochschulen in der Pandemie. Impulse für eine nachhaltige Entwicklung von Studium und Lehre, H. Angenent, J. Petri, and T. Zimenkova, Eds. Bielefeld: transkript, 2022, pp. 400–414.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37019
L. Knoll, “Von lebenden Systemen und gefühlten Zahlen. Eine körpersoziologische Analyse des finanzaufsichtlichen Risikobewertungsregimes,” Österreichische Zeitschrift für Soziologie, vol. 47, no. 3, pp. 305–317, 2022, doi: 10.1007/s11614-022-00501-3.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37020
A. Fraser, L. Knoll, and D. Hevenstone, “Contested Social Impact Bonds: welfare conventions, conflicts and compromises in five European Active-Labor Market Programs,” International Public Management Journal, pp. 1–18, 2022, doi: 10.1080/10967494.2022.2089792.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37010
L. Knoll, “Die EU-Taxonomie für nachhaltige Finanzen: Auf dem Weg in den grünen Kapitalismus?,” in Kapitalismus und Nachhaltigkeit, S. Neckel, D. Philipp, and L. Sarah, Eds. Frankfurt a.M.: Campus, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Parental involvement and Children’s internet uses - Relationship with parental role construction, self-efficacy, internet skills, and parental instruction,” Computers & Education, vol. 182, Art. no. 104481, 2022, doi: 10.1016/j.compedu.2022.104481.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
A. Rozental, D. Forsström, A. Hussoon, and K. B. Klingsieck, “Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases,” Frontiers in Psychology, vol. 13, 2022, doi: 10.3389/fpsyg.2022.783570.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
J. Bobe et al., “Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It,” European Journal of Psychological Assessment, 2022, doi: 10.1027/1015-5759/a000728.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
L. Grotegut and K. B. Klingsieck, “Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz gefördert werden?,” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2022, doi: 10.1024/1010-0652/a000352.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35419
M. Koppenborg and K. B. Klingsieck, “Social factors of procrastination: group work can reduce procrastination among students,” Social Psychology of Education, vol. 25, no. 1, pp. 249–274, 2022, doi: 10.1007/s11218-021-09682-3.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35418
M. Koppenborg and K. B. Klingsieck, “Group work and student procrastination,” Learning and Individual Differences, vol. 94, Art. no. 102117, 2022, doi: 10.1016/j.lindif.2022.102117.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32563 |

S. Bonanati, R. Kurock, N. Gruchel, and H. M. Buhl, “Kooperation von Elternhaus und Schule zum Thema ‘digitale Medien’. Unterschiede zwischen Elternhäusern und Zusammenhänge mit elterlichen Fähigkeiten zur Nutzung und Gestaltung des Internets sowie Medienerziehung,” MedienPädagogik, vol. 46, pp. 72–92, 2022, doi: 10.21240/mpaed/46/2022.01.15.x.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32565 |

R. Kurock, N. Gruchel, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Family Climate and Social Adaptation of Adolescents in Community Samples: A Systematic Review,” Adolescent Research Review, 2022, doi: 10.1007/s40894-022-00189-2.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35142
R. Kurock, N. Gruchel, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Frag mich, dann helfe ich dir – Familienklima und Hilfebitten von Kindern als Gelingensbedingungen für elterliche Unterstützung bei Informationssuchen im Internet,” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 2, pp. 12–32, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35141
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Soziale Disparitäten in der schulbezogenen Internetnutzung von Kindern überwinden: Die Rolle der elterlichen Unterstützung als möglicher Vermittler,” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 2, pp. 204–221, 2022.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34014 |

S. Haacke-Werron, A. Karsten, and I. Scharlau, “Einleitung,” in Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven, S. Haacke-Werron, A. Karsten, and I. Scharlau, Eds. Bielefeld: WBV, 2022, pp. 9–18.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50640
V. Albus and R. Glitza, Eds., Nietzsche, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3. 2022.
LibreCat
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50639
V. Albus and K. Draken, Eds., Arbeit, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 2. 2022.
LibreCat