Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1603 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 55234
Milkov, Nikolay. “Russell’s Conception of Propositional Attitudes in Relation to Pragmatism.” An Anthology of Philosophical Studies, vol. 14, 2020, pp. 117–28.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19055
Eke, Norbert Otto, and Patrick Hohlweck, editors. Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung. Fink/Brill, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32157
Karsten, Andrea. “Blätterwald zur Positionierung in akademischen Texten.” Praxishandbuch Schreibdidaktik. Übungen zur Vermittlung wissenschaftlicher Schreibkompetenzen, edited by Christian Wymann, Barbara Budrich, 2019, pp. 158–63.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20686
Hagengruber, Ruth. “Die gestohlene Geschichte.” philosophie Magazin, no. 13, 2019, pp. 8–14.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15493
Hagengruber, Ruth Edith. “Frauen aus der Mitte Deutschlands.” Konsens, Deutscher Akademikerinnenbund, 2019, pp. 43–44.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13549 | OA
Hagengruber, Ruth Edith. “Women Philosophers in Early Modern Philosophy.” British Journal for the History of Philosophy. Vol. 27, no. 4, Routledge, 2019, doi:10.1080/09608788.2019.1610861.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12726
Hagengruber, Ruth Edith. “Émilie Du Châtelet zwischen Leibniz und Kant. Du Châtelet in der Eberhard-Kant-Kontroverse.” Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung, edited by Ruth Hagengruber and Hartmut Hecht, vol. 24, Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS, 2019, pp. 173–95, doi:10.1007/978-3-658-14022-9{\textunderscore }6.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12778
Hagengruber, Ruth Edith, and Sarah Hutton. “Introduction.” British Journal for the History of Philosophy, vol. 27, no. 4, 2019, pp. 673–83, doi:10.1080/09608788.2019.1610861.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31658
Scharlau, Ingrid, and Claudia Heuer. “Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen.” Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, edited by Christian Wymann, Budrich Verlag, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31682
Stratmann, Lukas, et al. “Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments.” INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft Für Informatik – Informatik Für Gesellschaft (Workshop-Beiträge), edited by Claude Draude et al., Gesellschaft für Informatik e.V., 2019, pp. 185–94, doi: 10.18420/inf2019_ws21 .
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28687 | OA
Scharlau, Ingrid, et al. “Plunging into a World? A Novel Approach to Undergraduates’ Metaphors of Reading.” Frontline Learning Research, vol. 9, no. 4, 2019, pp. 25–57, doi:10.14786/flr.v7i4.559.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28986 | OA
Scharlau, Ingrid, and Ludwig Huber. “Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.” die hochschullehre, vol. 5, 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32550
Buhl, Heike M., and Sabrina Sommer. “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie.” Psychotherapie im Alter, vol. 16, no. 2, Psychosozial Verlag, 2019, pp. 123–35, doi:10.30820/1613-2637-2019-2-123.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32549
Bohndick, Carla, et al. “Feedback in Internet-Based Self-Assessments and Its Effects on Acceptance and Motivation.” Journal of Further and Higher Education, vol. 44, no. 6, 2019, pp. 717–28, doi:10.1080/0309877x.2019.1596233.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32548
Hilkenmeier, Johanna, et al. “Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 39, no. 1, 2019, pp. 24–40.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32551
Bohndick, Carla, et al. “Anstoß und Unterstützung der professionellen Weiterentwicklung im Lehramtstudium durch weiterentwicklungsorientiertes Online-Self-Assessment.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 12, no. 1, 2019, pp. 19–36.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32553
Kohlmeyer, Susanne, et al. “Fit für Inklusion - Entwicklung und Validierung einer deutschsprachigen Kurzskala zum Umgang mit Heterogenität.” Empirische Pädagogik, vol. 33, no. 3, 2019, pp. 344–61.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32552
Hilkenmeier, Johanna, et al. “Das Elterngespräch aus Forschungsperspektive. Strategien zur Förderung elterlichen Engagements.” SCHULE inklusiv, vol. 5, 2019, pp. 46–47.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12775
Hagengruber, Ruth Edith, and Hartmut Hecht, editors. Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung. Vol. 3. Philosophie History of Science Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists. Springer, 2019, doi:10.1007/978-3-658-14022-9.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12777
Hagengruber, Ruth Edith, and Hartmut Hecht. “Emilie Du Châtelet und ihre Wirkung in Deutschland.” Emilie du Châtelet und die deutsche Aufklärung, edited by Ruth Hagengruber and Hartmut Hecht, Springe, 2019, pp. 5–12.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed