Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1545 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28986 | OA
Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.
I. Scharlau, L. Huber, die hochschullehre 5 (2019).
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32550
Intergenerationelle Beziehungen in der Familie
H.M. Buhl, S. Sommer, Psychotherapie im Alter 16 (2019) 123–135.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32549
Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation
C. Bohndick, C. Menne, S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, Journal of Further and Higher Education 44 (2019) 717–728.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32548
Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale
J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, H.M. Buhl, Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 39 (2019) 24–40.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32551 LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32553
Fit für Inklusion - Entwicklung und Validierung einer deutschsprachigen Kurzskala zum Umgang mit Heterogenität
S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, S. Bonanati, J. Dannowsky, C. Bohndick, Empirische Pädagogik 33 (2019) 344–361.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32552
Das Elterngespräch aus Forschungsperspektive. Strategien zur Förderung elterlichen Engagements
J. Hilkenmeier, C. Greiner, H.M. Buhl, SCHULE inklusiv 5 (2019) 46–47.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12775
Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung. Vol. 3. Philosophie History of Science Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists
R.E. Hagengruber, H. Hecht, eds., Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung. Vol. 3. Philosophie History of Science Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists, Springer, Wiesbaden, 2019.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12777
Emilie Du Châtelet und ihre Wirkung in Deutschland
R.E. Hagengruber, H. Hecht, in: R. Hagengruber, H. Hecht (Eds.), Emilie du Châtelet und die deutsche Aufklärung, Springe, Wiesbaden, 2019, pp. 5–12.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12085
Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung
R. Hagengruber, H. Hecht, eds., Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung, Springer, Wiesbaden, 2019.
LibreCat
 
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15494 | OA LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12082
Introduction
R. Hagengruber, S. Hutton, British Journal for the History of Philosophy 27 (2019) 673–683.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37225
Factors Driving Employeesʼ Intention to Stay
E. Bender, N. Schaper, M. Schürmann, Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie 63 (2019) 238–250.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41152
Development of trainee teachers’ analytical competence in their induction phase – A longitudinal study comparing science and non-science teachers.
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, A. Seifert, Teaching and Teacher Education 85 (2019) 215–225.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41151
Informal Workplace Learning: Development and validation of a measure.
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, Human Resource Development Quarterly 30 (2019) 495–535.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28982 | OA
The Role of Saliency in Learning First Words
E. Wildt, K. Rohlfing, I. Scharlau, Frontiers in Psychology (2019).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20201
Decontextualized talk in caregivers’ input to 12-month-old children during structured interaction.
A. Grimminger, K. Rohlfing, C. Lüke, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, Journal of Child Language (2019) 1–17.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35840
Kompetenzprofile pädagogischen Wissens. Ein Blick auf die Entwicklung Theologistudierender im Praxissemester.
C. Caruso, A. Seifert, in: C. Caruso, J. Woppowa (Eds.), Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, Universität Paderborn, Paderborn , 2019, pp. 37–51.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41153
Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job-Demands-Resources-Modells in den deutschen Schulkontext
Z. Teuber, J. Möer, L. Webel, A. Seifert, Prävention und Gesundheitsförderung 15 (2019) 269–274.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed