Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1619 Publications
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18738 |
van Atten, Mark, Essays on Gödel’s Reception of Leibniz, Husserl, Brouwer, Springer: Cham u.a. 2015 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science, 35)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl 1436.03014 (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl 1436.03014 (2020).
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 17816 |
Kurt Gödel, Collected Works, Vol. IV: Correspondence A–G, Vol. V: Correspondence H. Ed. by Solomon Feferman et al. Oxford: Clarendon Press 2003
V. Peckhaus, Historia Mathematica 50 (2020) 87–90.
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Historia Mathematica 50 (2020) 87–90.
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18739 |
Jost, Jürgen, Leibniz und die moderne Naturwissenschaft, Springer: Berlin 2019 (Wissenschaft und Philosophie)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1435.01004 (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1435.01004 (2020).
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18996
Hanke, Miroslav, “The Probabilistic Logic of Eusebius Amort (1692–1775)”, Early Science and Medicine 24 (2019), 186–211
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3967184 (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3967184 (2020).
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 29140
Paakki, Jukka/Arti Salomaa: Mathematician, Computer Scientist, and Teacher. A Thematic Biography, Springer: Cham 2019
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3970300 (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3970300 (2020).
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 28702 |
Edwards-McKie, Susan, "On the Infinite, Inpotentia: Discovery of the Hidden Revision of Philosophical Investigations and Its Relation to TS 209 Through the Eyes of Wittgenstein's Mathematics", in: Gabriele M. Mras et al. (eds.), Philosophy of Logic and Mathematics. Proceedings of the 41. International Ludwig Wittgenstein Symposium, de Gruyter: Berlin 2019, 441-456
V. Peckhaus, zbMATH Open, 1447.01014 (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, 1447.01014 (2020).
2020 | Book | LibreCat-ID: 55203
Early Analytic Philosophy and the German Philosophical Tradition
N. Milkov, Early Analytic Philosophy and the German Philosophical Tradition, Bloomsbury Academic, London, 2020.
LibreCat
N. Milkov, Early Analytic Philosophy and the German Philosophical Tradition, Bloomsbury Academic, London, 2020.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 55235
Introduction to Bertrand Russell’s Conspectus of J. E. McTaggart’s Lectures on Hermann Lotze (Jan–Feb. 1898)
N. Milkov, Russell 40 (2020) 53–56.
LibreCat
N. Milkov, Russell 40 (2020) 53–56.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 55234
Russell’s Conception of Propositional Attitudes in Relation to Pragmatism
N. Milkov, An Anthology of Philosophical Studies 14 (2020) 117–128.
LibreCat
N. Milkov, An Anthology of Philosophical Studies 14 (2020) 117–128.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32154 |
Profession und Disziplin. Ein Schreibgespräch über den Weg durch die Fächer, Schreibdidaktik als Feldforschung (und - nebenbei - die Rettung der Schriftkultur).
A. Karsten, J. Weisberg, JoSch - Journal der Schreibwissenschaft 2020 (2020) 34–42.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
A. Karsten, J. Weisberg, JoSch - Journal der Schreibwissenschaft 2020 (2020) 34–42.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39825
Analytical Competence of Teachers – Assessing the Construct Validity by Means of Mixed Methods and Drawing Consequences for Teacher Education.
W. Plöger, M. Krepf, D. Scholl, A. Seifert, Teacher Education Quaterly 47 (2020) 134–157.
LibreCat
W. Plöger, M. Krepf, D. Scholl, A. Seifert, Teacher Education Quaterly 47 (2020) 134–157.
2020 | Book | LibreCat-ID: 32463 |
Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus
S. Bonanati, C. Greiner, N. Gruchel, H.M. Buhl, Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus, Springer, Wiesbaden, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
S. Bonanati, C. Greiner, N. Gruchel, H.M. Buhl, Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus, Springer, Wiesbaden, 2020.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39836
Assessment of the quality of end-of-life care: translation and validation of the German version of the “Care of the Dying Evaluation” (CODE-GER) – a questionnaire for bereaved relatives.
A. Vogt, S. Stiel, M. Heckel, S. Goebel, S.S. Mai, A. Seifert, C. Gerlach, C. Ostgathe, M. Weber, Health and Quality of Life Outcomes 18 (2020) 2–15.
LibreCat
A. Vogt, S. Stiel, M. Heckel, S. Goebel, S.S. Mai, A. Seifert, C. Gerlach, C. Ostgathe, M. Weber, Health and Quality of Life Outcomes 18 (2020) 2–15.
2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40310
Investigating the Hen-Egg-Problem: A Cross-Lagged-Panel Approach to Informal Workplace Learning and Working Conditions.
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, in: 9th PDRnet Research Symposium, 2020.
LibreCat
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, in: 9th PDRnet Research Symposium, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31662
In Zeiten von p-hacking und fake science: Wissenschaftsorientierung als Herausforderung an die Psychologiedidaktik
I. Scharlau, C. Schreiber, in: P.G. Geiß, M. Tulis-Oswald (Eds.), Psychologie unterrichten in Deutschland, Österreich und der Schweiz: Leitlinien und Grundlagen, Budrich UniPress, Opladen, 2020, pp. 67–85.
LibreCat
I. Scharlau, C. Schreiber, in: P.G. Geiß, M. Tulis-Oswald (Eds.), Psychologie unterrichten in Deutschland, Österreich und der Schweiz: Leitlinien und Grundlagen, Budrich UniPress, Opladen, 2020, pp. 67–85.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31661
Psychologiedidaktik durch Kommunikationsanalyse
I. Scharlau, C. Schreiber, J. Patrzek, in: M. Krämer (Ed.), Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, Shaker, Aachen, 2020, pp. 23–31.
LibreCat
| DOI
I. Scharlau, C. Schreiber, J. Patrzek, in: M. Krämer (Ed.), Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, Shaker, Aachen, 2020, pp. 23–31.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36726
The Work of Entanglement. Translating Women's Rights in Malaysia
A. Spiegel, in: A. Poferl, H. Winkel (Eds.), Multiple Gender Cultures, Sociology and Plural Modernities. Re-Reading Social Constructions of Gender across the Globe in a De-Colonial Perspective., Routledge, New York, 2020, pp. 155–177.
LibreCat
A. Spiegel, in: A. Poferl, H. Winkel (Eds.), Multiple Gender Cultures, Sociology and Plural Modernities. Re-Reading Social Constructions of Gender across the Globe in a De-Colonial Perspective., Routledge, New York, 2020, pp. 155–177.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28883
Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen
I. van Ackeren, H.M. Buhl, B. Eickelmann, M. Heinrich, G. Wolfswinkler, in: K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, D. Schmeinck (Eds.), Bildung, Schule und Digitalisierung, Waxmann, Münster, 2020, pp. 321–326.
LibreCat
I. van Ackeren, H.M. Buhl, B. Eickelmann, M. Heinrich, G. Wolfswinkler, in: K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, D. Schmeinck (Eds.), Bildung, Schule und Digitalisierung, Waxmann, Münster, 2020, pp. 321–326.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19055
Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung
N.O. Eke, P. Hohlweck, eds., Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung, Fink/Brill, Leiden, 2019.
LibreCat
N.O. Eke, P. Hohlweck, eds., Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung, Fink/Brill, Leiden, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32157
Blätterwald zur Positionierung in akademischen Texten
A. Karsten, in: C. Wymann (Ed.), Praxishandbuch Schreibdidaktik. Übungen zur Vermittlung wissenschaftlicher Schreibkompetenzen, Barbara Budrich, Leverkusen, 2019, pp. 158–163.
LibreCat
A. Karsten, in: C. Wymann (Ed.), Praxishandbuch Schreibdidaktik. Übungen zur Vermittlung wissenschaftlicher Schreibkompetenzen, Barbara Budrich, Leverkusen, 2019, pp. 158–163.