Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1686 Publications
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31658
Scharlau, I., & Heuer, C. (2019). Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen. In C. Wymann (Ed.), Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln. Budrich Verlag.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31682
Stratmann, L., Buse, D. S., Heinovski, J., Klingler, F., Sommer, C., Tünnermann, J., Scharlau, I., & Dressler, F. (2019). Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments. In C. Draude, M. Lange, & B. Sick (Eds.), INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik – Informatik für Gesellschaft (Workshop-Beiträge) (pp. 185–194). Gesellschaft für Informatik e.V. https://doi.org/ 10.18420/inf2019_ws21
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28687 |

Scharlau, I., Körber, M., & Karsten, A. (2019). Plunging into a world? A novel approach to undergraduates’ metaphors of reading. Frontline Learning Research, 9(4), 25–57. https://doi.org/10.14786/flr.v7i4.559
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28986 |

Scharlau, I., & Huber, L. (2019). Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie. die hochschullehre, 5.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32550
Buhl, H. M., & Sommer, S. (2019). Intergenerationelle Beziehungen in der Familie. Psychotherapie im Alter, 16(2), 123–135. https://doi.org/10.30820/1613-2637-2019-2-123
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32549
Bohndick, C., Menne, C., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2019). Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation. Journal of Further and Higher Education, 44(6), 717–728. https://doi.org/10.1080/0309877x.2019.1596233
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32548
Hilkenmeier, J., Wiescholek, S., & Buhl, H. M. (2019). Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 39(1), 24–40.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32551
Bohndick, C., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2019). Anstoß und Unterstützung der professionellen Weiterentwicklung im Lehramtstudium durch weiterentwicklungsorientiertes Online-Self-Assessment. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 12(1), 19–36.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32553
Kohlmeyer, S., Buhl, H. M., Bonanati, S., Dannowsky, J., & Bohndick, C. (2019). Fit für Inklusion - Entwicklung und Validierung einer deutschsprachigen Kurzskala zum Umgang mit Heterogenität. Empirische Pädagogik, 33(3), 344–361.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32552
Hilkenmeier, J., Greiner, C., & Buhl, H. M. (2019). Das Elterngespräch aus Forschungsperspektive. Strategien zur Förderung elterlichen Engagements. SCHULE inklusiv, 5, 46–47.
LibreCat
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12775
Hagengruber, R. E., & Hecht, H. (Eds.). (2019). Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung. Vol. 3. Philosophie History of Science Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14022-9
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12777
Hagengruber, R. E., & Hecht, H. (2019). Emilie Du Châtelet und ihre Wirkung in Deutschland. In R. Hagengruber & H. Hecht (Eds.), Emilie du Châtelet und die deutsche Aufklärung (pp. 5–12). Springe.
LibreCat
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12085
Hagengruber, R., & Hecht, H. (Eds.). (2019). Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung (Vol. 3). Springer.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12933
Hagengruber, R. (2019). Relocating Women in the History of Philosophy and Science. Emilie Du Châtelet (1706-1749), Laura Bassi (1711-1778), and Luise Gottsched (1713-1762) in Brucker’s Pinacotheca. Bruniana & Campanelliana, Suppl XLIII(Studi 18).
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15494 |

Hagengruber, R. (2019). Zur Ehrenpromotion von Maria von Welser an der Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Paderborn. Konsens, 2019(2019), 20–22.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12082
Hagengruber, R., & Hutton, S. (2019). Introduction. British Journal for the History of Philosophy, 27(4), 673–683. https://doi.org/10.1080/09608788.2019.1610861
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43208
Knoll, L., & Senge, K. (2019). Public Debt Management between Discipline and Creativity: Accounting for Energy Performance Contracts in Germany. Historical Social Research, 44(2), 155–174. https://doi.org/10.12759/hsr.44.2019.2.155-174
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43210
Knoll, L. (2019). Sustainable Markets and the State: Taxation, Cap-and-Trade, Pay-for-Success, and Nudging. Historical Social Research, 44(1), 231–257.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Golombek, C., Klingsieck, K. B., & Scharlau, I. (2019). Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale. European Journal of Psychological Assessment, 35(5), 751–761. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000452
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Scharlau, I., & Klingsieck, K. B. (2019). Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren. In A. Hirsch-Weber, C. Loesch, & S. Scherer (Eds.), Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg? (pp. 207–226). Beltz (Juventa).
LibreCat