Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1677 Publications
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17623
V. Peckhaus, “The Reception of Leibniz’s Logic in 19th Century German Philosophy,” in New Essays on Leibniz Reception in Science and Philosophy of Science 1800–2000, R. Krömer and Y. Chin-Drian, Eds. Basel et. al.: Birkhäuser, 2012, pp. 13–24.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17624
V. Peckhaus and T. Reuther, “40 Jahre und kein bisschen leise … Eine kurze Geschichte der Paderborner Kulturwissenschaften,” in 40 Jahre Universität Paderborn, P. Freese and Universität Paderborn, Eds. Paderborn, 2012, pp. 100–116.
LibreCat
2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 15503
R. Hagengruber, Ed., Emilie du Châtelet between Leibniz and Newton. New York: Springer, 2012.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 15522
R. E. Hagengruber, “Die Kreativität von Frauen und Müttern: Eine gesellschaftspolitische Herausforderung,” Konsens 1+2 (2012), vol. I, pp. 57–61, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12742
R. E. Hagengruber, “Emilie Du Châtelet and the Transformation of Metaphysics,” in Emilie Du Châtelet between Leibniz Und Newton, R. Hagengruber, Ed. New York: Springer VS, 2012, pp. 1–59.
LibreCat
2012 | Report | LibreCat-ID: 12749
R. E. Hagengruber and T. Dasch, Was ist und wozu Nanoethik? 2012.
LibreCat
| Files available
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6081
F. Hilkenmeier, C. N. L. Olivers, and I. Scharlau, “Prior entry and temporal attention: Cueing affects order errors in RSVP.,” Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, vol. 38, no. 1, pp. 180–190, 2012.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6064
K. Weiß and I. Scharlau, “At the mercy of prior entry: Prior entry induced by invisible primes is not susceptible to current intentions.,” Acta Psychologica, vol. 139, no. 1, pp. 54–64, 2012.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6085
H.-W. Priess, I. Scharlau, S. I. Becker, and U. Ansorge, “Spatial mislocalization as a consequence of sequential coding of stimuli.,” Attention, Perception, & Psychophysics, vol. 74, no. 2, pp. 365–378, 2012.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6088
F. Hilkenmeier, I. Scharlau, K. Weiß, and C. N. L. Olivers, “The dynamics of prior entry in serial visual processing.,” Visual Cognition, vol. 20, no. 1, pp. 48–76, 2012.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28975
N. Bunte and I. Scharlau, “Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie,” Popmusikforschung und Musikpädagogik, vol. 11, 2012.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28968
R. Schüssler, J. Keuffer, K. Günnewig, and I. Scharlau, “Praxis nach Rezept? – Praxisbezug und Professionalität in den subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden,” Schulpädagogik heute: Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz, vol. 5, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31388
H. S. Müsche and I. Scharlau, “Psychologie in der Lehrerbildung: Didaktische Konzeption zur Förderung von Conceptual Change, Selbstlern- und Reflexionskompetenz,” in Psychologiedidaktik und Evaluation IX, M. Krämer, S. Dutke, and J. Barenberg, Eds. Aachen: Shaker, 2012, pp. 249–257.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 31389
G. Domik, S. Arens, J. Tünnermann, and I. Scharlau, “Evaluierung medizinischer Volumenrendering-Algorithmen durch empirische Studien,” FIfF-Kommunikation, vol. 29, no. 3, pp. 45–50, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31387
R. Schüssler, J. Keuffer, K. Günnewig, and I. Scharlau, “Praxis nach Rezept? – Praxisbezug und Professionalität in den subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden,” in Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil I: Analyse, Perspektiven und Forschung, vol. 4, D. Bosse, L. Criblez, and T. Hascher, Eds. Immenhausen: Prolog-Verlag, 2012, pp. 141–164.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 32521 |

E. Seifermann and H. M. Buhl, “Soziale Kognitionen, Sozialverhalten und Akzeptanz durch Gleichaltrige bei Kindern im Vorschulalter,” Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, vol. 3, pp. 321–332, 2012.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32522
H. M. Buhl, “Perspektiven übernehmen. Textverstehen verbessern,” in Literarisches Lernen im Anfangsunterricht. Theoretische Reflexionen, empirische Befunde, unterrichtspraktische Entwürfe, A. Pompe, Ed. Hohengehren: Schneider, 2012, pp. 122–135.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 49262
S. Luft, “Von der mannigfaltigen Bedeutung der Reduktion nach Husserl,” Phänomenologische Forschungen, pp. 5–29, 2012, doi: 10.28937/1000107805.
LibreCat
| DOI