Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1677 Publications
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17623
Peckhaus, V. (2012). The Reception of Leibniz’s Logic in 19th Century German Philosophy. In R. Krömer & Y. Chin-Drian (Eds.), New Essays on Leibniz Reception in Science and Philosophy of Science 1800–2000 (pp. 13–24). Birkhäuser.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17624
Peckhaus, V., & Reuther, T. (2012). 40 Jahre und kein bisschen leise … Eine kurze Geschichte der Paderborner Kulturwissenschaften. In P. Freese & Universität Paderborn (Eds.), 40 Jahre Universität Paderborn (pp. 100–116).
LibreCat
2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 15503
Hagengruber, R. (Ed.). (2012). Emilie du Châtelet between Leibniz and Newton. Springer.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 15522
Hagengruber, R. E. (2012). Die Kreativität von Frauen und Müttern: Eine gesellschaftspolitische Herausforderung. Konsens 1+2 (2012), I, 57–61.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12742
Hagengruber, R. E. (2012). Emilie Du Châtelet and the Transformation of Metaphysics. In R. Hagengruber (Ed.), Emilie Du Châtelet between Leibniz Und Newton (pp. 1–59). Springer VS.
LibreCat
2012 | Report | LibreCat-ID: 12749
Hagengruber, R. E., & Dasch, T. (2012). Was ist und wozu Nanoethik?
LibreCat
| Files available
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6081
Hilkenmeier, F., Olivers, C. N. L., & Scharlau, I. (2012). Prior entry and temporal attention: Cueing affects order errors in RSVP. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 38(1), 180–190.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6064
Weiß, K., & Scharlau, I. (2012). At the mercy of prior entry: Prior entry induced by invisible primes is not susceptible to current intentions. Acta Psychologica, 139(1), 54–64.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6085
Priess, H.-W., Scharlau, I., Becker, S. I., & Ansorge, U. (2012). Spatial mislocalization as a consequence of sequential coding of stimuli. Attention, Perception, & Psychophysics, 74(2), 365–378.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6088
Hilkenmeier, F., Scharlau, I., Weiß, K., & Olivers, C. N. L. (2012). The dynamics of prior entry in serial visual processing. Visual Cognition, 20(1), 48–76.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28975
Bunte, N., & Scharlau, I. (2012). Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie. Popmusikforschung und Musikpädagogik, 11.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28968
Schüssler, R., Keuffer, J., Günnewig, K., & Scharlau, I. (2012). Praxis nach Rezept? – Praxisbezug und Professionalität in den subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden. Schulpädagogik Heute: Reform Der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich Und Der Schweiz, 5.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31388
Müsche, H. S., & Scharlau, I. (2012). Psychologie in der Lehrerbildung: Didaktische Konzeption zur Förderung von Conceptual Change, Selbstlern- und Reflexionskompetenz. In M. Krämer, S. Dutke, & J. Barenberg (Eds.), Psychologiedidaktik und Evaluation IX (pp. 249–257). Shaker.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 31389
Domik, G., Arens, S., Tünnermann, J., & Scharlau, I. (2012). Evaluierung medizinischer Volumenrendering-Algorithmen durch empirische Studien. FIfF-Kommunikation, 29(3), 45–50.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31387
Schüssler, R., Keuffer, J., Günnewig, K., & Scharlau, I. (2012). Praxis nach Rezept? – Praxisbezug und Professionalität in den subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden. In D. Bosse, L. Criblez, & T. Hascher (Eds.), Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil I: Analyse, Perspektiven und Forschung (Vol. 4, pp. 141–164). Prolog-Verlag.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 32521 |

Seifermann, E., & Buhl, H. M. (2012). Soziale Kognitionen, Sozialverhalten und Akzeptanz durch Gleichaltrige bei Kindern im Vorschulalter. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 3, 321–332.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32522
Buhl, H. M. (2012). Perspektiven übernehmen. Textverstehen verbessern. In A. Pompe (Ed.), Literarisches Lernen im Anfangsunterricht. Theoretische Reflexionen, empirische Befunde, unterrichtspraktische Entwürfe (pp. 122–135). Schneider.
LibreCat
2012 | Book | LibreCat-ID: 43204
Knoll, L. (2012). Über die Rechtfertigung wirtschaftlichen Handelns. CO2-Handel in der kommunalen Energiewirtschaft. VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-18983-3
LibreCat
| DOI
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48902
Luft, S. (2012). The Subject as Moral Person. On Husserl’s Late Reflections Concerning the Concept of Personhood. In Investigating Subjectivity (Vol. 6, pp. 25–41). BRILL. https://doi.org/10.1163/9789004222595_003
LibreCat
| DOI
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 49262
Luft, S. (2012). Von der mannigfaltigen Bedeutung der Reduktion nach Husserl. Phänomenologische Forschungen, 5–29. https://doi.org/10.28937/1000107805
LibreCat
| DOI