Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2248 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45175
Ermel, Dorothee, and Josef Riese. “Entwicklung Und Evaluation Eines Fachpraktikums Für Das Techniklehramt.” Journal of Technical Education 10, no. 1 (2022): 25–47. https://doi.org/10.48513/JOTED.V10I1.241.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45173
Vogelsang, Christoph, Christoph Kulgemeyer, and Josef Riese. “Learning to Plan by Learning to Reflect? – Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience.” Educ. Sci. 12 (2022): 479.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45404
Schubatzky, Thomas, Jan-Philipp Burde, Rike Isabel Große-Heilmann, Josef Riese, and David Weiler. “Das Gesamtuntersuchungsdesign im Verbundprojekt DiKoLeP.” In Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, 42:788–91, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45403
Große-Heilmann, Rike Isabel, Jan-Philipp Burde, Josef Riese, Thomas Schubatzky, and David Weiler. “Messung fachdidaktischer digitaler Kompetenzen in Physik.” In Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, 42:776–79, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
Weiler, David, Jan-Philipp Burde, Rike Isabel Große-Heilmann, Andreas Lachner, Josef Riese, and Thomas Schubatzky. “Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden.” In Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, 42:772–75, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
Vogelsang, Christoph, Andreas Borowski, Christoph Kulgemeyer, and Josef Riese. “Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik.” In Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021., edited by Sebastian Habig, 42:96–99, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
Riese, Josef, Christoph Vogelsang, Jan Schröder, Andreas Borowski, Christoph Kulgemeyer, Peter Reinhold, and Horst Schecker. “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25, no. 4 (2022): 843–67. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30921
Held, Philip, Melanie Engelkemeier, Syamsundar De, Sonja Barkhofen, Jan Sperling, and Christine Silberhorn. “Driven Gaussian Quantum Walks.” Physical Review A 105, no. 4 (2022). https://doi.org/10.1103/physreva.105.042210.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46484
Liu, Bingyi, Lingling Huang, and Thomas Zentgraf. “Efficient Third-Harmonic Generation Control with Ultrathin Dielectric Geometric-Phase Metasurface.” In Conference on Lasers and Electro-Optics. Technical Digest Series. Optica Publishing Group, 2022. https://doi.org/10.1364/cleo_qels.2022.fth1a.7.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
Elsner, Julia, Claudia Tenberge, and Sabine Fechner. “Modeling-Based Learning about Chemical Phenomena in Primary Education.” In Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World (Proceedings of ESERA 2021), edited by Graça S. Carvalho, Ana Sofia Afonso, and Zélia Anastácio, 1241–49. Braga: CIEC, University of Minho, n.d.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
Elsner, Julia, Claudia Tenberge, and Sabine Fechner. “Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht.” In Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, 42:500–503, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40987
Schlicher, Steffen, Nils Prinz, Julius Bürger, Andreas Omlor, Christian Singer, Mirijam Zobel, Roland Schoch, et al. “Quality or Quantity? How Structural Parameters Affect Catalytic Activity of Iron Oxides for CO Oxidation.” Catalysts 12, no. 6 (2022). https://doi.org/10.3390/catal12060675.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32088 | OA
Kruk, Sergey S., Lei Wang, Basudeb Sain, Zhaogang Dong, Joel Yang, Thomas Zentgraf, and Yuri Kivshar. “Asymmetric Parametric Generation of Images with Nonlinear Dielectric Metasurfaces.” Nature Photonics 16 (2022): 561–565. https://doi.org/10.1038/s41566-022-01018-7.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29790 | OA
Kothe, Linda, Maximilian Albert, Cedrik Meier, Thorsten Wagner, and Michael Tiemann. “Stimulation and Enhancement of Near‐Band‐Edge Emission in Zinc Oxide by Distributed Bragg Reflectors.” Advanced Materials Interfaces 9 (2022). https://doi.org/10.1002/admi.202102357.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35838
Hörnlein, Madeleine, and Christoph Kulgemeyer. “Wie Können Erklärvideos Zum Erwerb Physikalischen Konzeptwissens Beitragen? .” Poster Auf Der GDCP-Jahrstagung, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer, Christoph, Madeleine Hörnlein, and Fabian Gabriel Sterzing. “Exploring the Effects of Physics Explainer Videos and Written Explanations on Declarative Knowledge and the Illusion of Understanding.” International Journal of Science Education 44, no. 11 (2022): 1855–75. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24935 | OA
Bauer, Anna, Marc Sacher, Sebastian Habig, and Sabine Fechner. “Laborpraktika auf Distanz. Ansätze in den Naturwissenschaften.” In Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre, edited by Iris Neiske, Judith Osthushenrich, Niclas Schaper, Ulrike Trier, and Nerea Vöing, 3:155–68. Hochschulbildung: Lehre und Forschung. Bielefeld: transcript Verlag, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25605 | OA
Spreyer, Florian, Claudia Ruppert, Philip Georgi, and Thomas Zentgraf. “Influence of Plasmon Resonances and Symmetry Effects on Second Harmonic Generation in WS2–Plasmonic Hybrid Metasurfaces.” ACS Nano 15, no. 10 (2021): 16719–28. https://doi.org/10.1021/acsnano.1c06693.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26039 | OA
Lahme, Simon, Anna Bauer, and Peter Reinhold. “Ansätze zur Diagnose und Förderung von Problemlösefähigkeiten in der Studieneingangsphase Physik.” Phydid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung, 2021, 127–34.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26218
Santandrea, Matteo, Michael Stefszky, and Christine Silberhorn. “General Analytic Theory of Classical Collinear Three-Wave Mixing in a Monolithic Cavity.” Journal of Optics, 2021. https://doi.org/10.1088/2040-8986/ac0b90.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=15

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed