Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2248 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45175
Ermel, Dorothee, and Josef Riese. “Entwicklung Und Evaluation Eines Fachpraktikums Für Das Techniklehramt.” Journal of Technical Education, vol. 10, no. 1, 2022, pp. 25–47, doi:10.48513/JOTED.V10I1.241.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45173
Vogelsang, Christoph, et al. “Learning to Plan by Learning to Reflect? – Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience.” Educ. Sci., vol. 12, 2022, p. 479.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45404
Schubatzky, Thomas, et al. “Das Gesamtuntersuchungsdesign im Verbundprojekt DiKoLeP.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 788–91.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45403
Große-Heilmann, Rike Isabel, et al. “Messung fachdidaktischer digitaler Kompetenzen in Physik.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 776–79.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
Weiler, David, et al. “Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 772–75.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
Vogelsang, Christoph, et al. “Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021., edited by Sebastian Habig, vol. 42, 2022, pp. 96–99.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
Riese, Josef, et al. “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 843–67, doi:10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30921
Held, Philip, et al. “Driven Gaussian Quantum Walks.” Physical Review A, vol. 105, no. 4, 042210, American Physical Society (APS), 2022, doi:10.1103/physreva.105.042210.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46484
Liu, Bingyi, et al. “Efficient Third-Harmonic Generation Control with Ultrathin Dielectric Geometric-Phase Metasurface.” Conference on Lasers and Electro-Optics, FTh1A.7, Optica Publishing Group, 2022, doi:10.1364/cleo_qels.2022.fth1a.7.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
Elsner, Julia, et al. “Modeling-Based Learning about Chemical Phenomena in Primary Education.” Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World (Proceedings of ESERA 2021), edited by Graça S. Carvalho et al., CIEC, University of Minho, pp. 1241–49.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
Elsner, Julia, et al. “Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 500–03.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40987
Schlicher, Steffen, et al. “Quality or Quantity? How Structural Parameters Affect Catalytic Activity of Iron Oxides for CO Oxidation.” Catalysts, vol. 12, no. 6, 675, MDPI AG, 2022, doi:10.3390/catal12060675.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32088 | OA
Kruk, Sergey S., et al. “Asymmetric Parametric Generation of Images with Nonlinear Dielectric Metasurfaces.” Nature Photonics, vol. 16, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 561–565, doi:10.1038/s41566-022-01018-7.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29790 | OA
Kothe, Linda, et al. “Stimulation and Enhancement of Near‐Band‐Edge Emission in Zinc Oxide by Distributed Bragg Reflectors.” Advanced Materials Interfaces, vol. 9, 2102357, Wiley, 2022, doi:10.1002/admi.202102357.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35838
Hörnlein, Madeleine, and Christoph Kulgemeyer. Wie Können Erklärvideos Zum Erwerb Physikalischen Konzeptwissens Beitragen? . 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer, Christoph, et al. “Exploring the Effects of Physics Explainer Videos and Written Explanations on Declarative Knowledge and the Illusion of Understanding.” International Journal of Science Education, vol. 44, no. 11, Informa UK Limited, 2022, pp. 1855–75, doi:10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24935 | OA
Bauer, Anna, et al. “Laborpraktika auf Distanz. Ansätze in den Naturwissenschaften.” Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre, edited by Iris Neiske et al., vol. 3, transcript Verlag, 2021, pp. 155–68.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25605 | OA
Spreyer, Florian, et al. “Influence of Plasmon Resonances and Symmetry Effects on Second Harmonic Generation in WS2–Plasmonic Hybrid Metasurfaces.” ACS Nano, vol. 15, no. 10, 2021, pp. 16719–28, doi:10.1021/acsnano.1c06693.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26039 | OA
Lahme, Simon, et al. “Ansätze zur Diagnose und Förderung von Problemlösefähigkeiten in der Studieneingangsphase Physik.” Phydid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung, 2021, pp. 127–34.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26218
Santandrea, Matteo, et al. “General Analytic Theory of Classical Collinear Three-Wave Mixing in a Monolithic Cavity.” Journal of Optics, 085803, 2021, doi:10.1088/2040-8986/ac0b90.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=15

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed