Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

104 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8520
Jenert T. Wie unterrichten wir Wirtschaft? Förderung fachbezogener Reflexion angehender Wirtschaftslehrender. In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8519
Jenert T, Brahm T. Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline. In: ; 2019.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4538
Jenert T, Brahm T. The Role of Diversity for the Transition to Higher Education. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4540
Jenert T. Fostering Educational Innovators ‘Networks in Higher Education. In: ; 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 4419
Fust AP, Jenert T, Winkler C. Experiential or Self-Regulated Learning: A Critical Reflection of Entrepreneurial Learning Processes. Entrepreneurship Research Journal. 2018;8(2):1-11.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4539
Jenert T. ‘Messy data, messy research?! ’Using Mixed Methods to support educational design decisions in Higher Education. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4541
Jenert T, Gommers L. Ziele und Möglichkeiten der Weiterbildung pädagogischer Hochschulentwickler*innen am Beispiel ‚Lehren‘. In: Blickpunkt Hochschuldidaktik.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 4441
Jenert T, Reinmann G, Schmohl T. Hochschulbildungsforschung: Theoretische, Methodologische Und Methodische Denkanstöße Für Die Hochschuldidaktik.; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4453
Jenert T, Wagner D, Gommers L, Brahm T. Developing Undergraduate Management Students ‘Reflection Capabilities’’.’ In: Academy of Management Proceedings. ; 2018:10602.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4500
Jenert T. ,Messy Research‘: Methodologische Herausforderungen der Hochschulbildungsforschung. In: Theorie Und Praxis Der Hochschulbildungsforschung: Theoretische, Methodologische Und Methodische Denkanstöße Für Die Hochschuldidaktik. Springer Verlag; 2018:149-166.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4505
Jenert T, Barnat M, Salden P, Dilger B. Struktur, Prozess oder Didaktik als Ausgangspunkt? Ein integratives Modell der Curriculumentwicklung an Hochschulen. In: Blickpunkt Hochschuldidaktik. Bielefeld: Bertelsmann ; 2018:149-164.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 4531
Jenert T. Gemeinsam für mehr Wirkung: Warum lehrbezogene lokale Netzwerke ein Ansatz sein können, die Hochschullehre nachhaltig voranzubringen. Deutsche Universitätszeitschrift 06/2018. 2018:16-17.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8521
Euler D, Sloane PFE, Collenberg M, et al. Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements. Wirtschaftspädagogisches Forum. 2018;62.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4506
Jenert T. Transfer von, in oder zwischen Lehrentwicklungsprojekten an Hochschulen. Oder: Warum es so schwer ist, Gutes nachzumachen. . In: Dreifürst S, Liebetanz F, Voigt A, eds. Das Writing Fellow-Programm: Ein Praxishandbuch zum Schreiben in der Lehre. Vol 3. Theorie und Praxis der Schreibwissenschaft . Bielefeld: WBV; 2018:26-29.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4532
Jenert T. ,, Die Hochschule ist wie ein Tanker’’: Überlegungen zu Möglichkeiten und Grenzen von Lehrinnovationen an Universitäten. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 8522
Jenert T. Motivation Und Emotionen in Der Studieneingangsphase. .; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4537
Jenert T, Brahm T. Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings. In: ; 2018.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 4420
Jenert T, Brahm T, Gommers L, Kühner P. How do they find their place? A typology of students’ enculturation during the first year at a business school. Learning, Culture and Social Interaction. 2017;12(87-99):87-99.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4456
Jenert T, Gommers L, Brahm T, Wagner D. Development and validation of the Reflection in Business Education Questionnaire . In: ; 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4457
Wagner D, Jenert T, Brahm T, Gommers L. Educating reflective managers: Why everybody wants and nobody likes it. In: ; 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=282

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed