Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
467 Publications
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31660
Buhl, Heike M., et al. “Psychologie als Unterrichtsfach: Konzeption des Curriculums an der Universität Paderborn.” Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, edited by Michael Krämer, Shaker, 2020, pp. 83–91, doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.4244.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29111
Svartdal, Frode, et al. “Measuring Implemental Delay in Procrastination: Separating Onset and Sustained Goal Striving.” Personality and Individual Differences, 109762, 2020, doi:10.1016/j.paid.2019.109762.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29110
Svartdal, Frode, et al. “How Study Environments Foster Academic Procrastination: Overview and Recommendations.” Frontiers in Psychology, 2020, doi:10.3389/fpsyg.2020.540910.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35712
Schürmann, Mirko, et al. “Mathematics Learning Support Centres in Germany—an Overview.” Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA, vol. 40, no. 2, Oxford University Press (OUP), 2020, pp. 99–113, doi:10.1093/teamat/hraa007.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24784
Schürmann, Mirko, et al. “Chancen Und Möglichkeiten Eines Netzwerks von Mathematischen Lernzentren in Deutschland - Bericht Zum Digitalen Lernzentrumsworkshop Am 22.10.2020.” Dghd-Newsletter, vol. 4/2020, 2020, pp. 24–26.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16965
Schürmann, Mirko, et al. “Ein Kurzbericht Aus Dem Forschungsprojekt WiGeMath-Lernzentren Als Unterstützungsmaßnahme Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” Dghd-Newsletter, vol. 01/2020, 2020, pp. 25–29.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32154 |

Karsten, Andrea, and Jan Weisberg. “Profession und Disziplin. Ein Schreibgespräch über den Weg durch die Fächer, Schreibdidaktik als Feldforschung (und - nebenbei - die Rettung der Schriftkultur). .” JoSch - Journal der Schreibwissenschaft, vol. 2020, no. 2, wbv, 2020, pp. 34–42, doi:10.3278/JOS2002W.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39825
Plöger, Wilfried, et al. “Analytical Competence of Teachers – Assessing the Construct Validity by Means of Mixed Methods and Drawing Consequences for Teacher Education.” Teacher Education Quaterly, vol. 47, no. 2, 2020, pp. 134–57.
LibreCat
2020 | Book | LibreCat-ID: 32463 |

Bonanati, Sabrina, et al. Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus. Springer, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39836
Vogt, Annika, et al. “Assessment of the Quality of End-of-Life Care: Translation and Validation of the German Version of the ‘Care of the Dying Evaluation’ (CODE-GER) – a Questionnaire for Bereaved Relatives.” Health and Quality of Life Outcomes, vol. 18, no. 311, 2020, pp. 2–15.
LibreCat
2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40310
Decius, Julian, et al. “Investigating the Hen-Egg-Problem: A Cross-Lagged-Panel Approach to Informal Workplace Learning and Working Conditions.” 9th PDRnet Research Symposium, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31662
Scharlau, Ingrid, and Christine Schreiber. “In Zeiten von p-hacking und fake science: Wissenschaftsorientierung als Herausforderung an die Psychologiedidaktik.” Psychologie unterrichten in Deutschland, Österreich und der Schweiz: Leitlinien und Grundlagen, edited by Paul Georg Geiß and Maria Tulis-Oswald, Budrich UniPress, 2020, pp. 67–85.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31661
Scharlau, Ingrid, et al. “Psychologiedidaktik durch Kommunikationsanalyse.” Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, edited by Michael Krämer, Shaker, 2020, pp. 23–31, doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.4238.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28883
van Ackeren, Isabell, et al. “Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen.” Bildung, Schule und Digitalisierung, edited by Kai Kaspar et al., Waxmann, 2020, pp. 321–26.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32157
Karsten, Andrea. “Blätterwald zur Positionierung in akademischen Texten.” Praxishandbuch Schreibdidaktik. Übungen zur Vermittlung wissenschaftlicher Schreibkompetenzen, edited by Christian Wymann, Barbara Budrich, 2019, pp. 158–63.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31658
Scharlau, Ingrid, and Claudia Heuer. “Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen.” Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, edited by Christian Wymann, Budrich Verlag, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31682
Stratmann, Lukas, et al. “Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments.” INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft Für Informatik – Informatik Für Gesellschaft (Workshop-Beiträge), edited by Claude Draude et al., Gesellschaft für Informatik e.V., 2019, pp. 185–94, doi: 10.18420/inf2019_ws21 .
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28687 |

Scharlau, Ingrid, et al. “Plunging into a World? A Novel Approach to Undergraduates’ Metaphors of Reading.” Frontline Learning Research, vol. 9, no. 4, 2019, pp. 25–57, doi:10.14786/flr.v7i4.559.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28986 |

Scharlau, Ingrid, and Ludwig Huber. “Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.” die hochschullehre, vol. 5, 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32550
Buhl, Heike M., and Sabrina Sommer. “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie.” Psychotherapie im Alter, vol. 16, no. 2, Psychosozial Verlag, 2019, pp. 123–35, doi:10.30820/1613-2637-2019-2-123.
LibreCat
| DOI