Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

437 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32160
Karsten, Andrea, et al. “Am Schreiben teilhaben. Das Textograph*innen-Programm an der Universität Paderborn.” Peer Learning an Hochschulen. Elemente einer diversitysensiblen, inklusiven Bildung, edited by Thea Stroot and Petra Westphal, Julius Klinkhardt, 2018, pp. 242–61.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6097
Tünnermann, Jan, and Ingrid Scharlau. “Poking Left To Be Right? A Model-Based Analysis of Temporal Order Judged by Mice.” Advances in Cognitive Psychology, vol. 14, no. 2, University of Finance and Management in Warsaw, 2018, pp. 39–50, doi:10.5709/acp-0237-0.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31654
Scharlau, Ingrid. “Sich verständigen: Überlegungen zur Frage der Evidenzbasierung.” Theorie und Praxis der Hochschulbildungsforschung: Für eine offene Zukunft der Hochschuldidaktik, edited by Tobias Jenert et al., Springer VS, 2018, pp. 103–21, doi:10.1007/978-3-658-20309-2_7.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31656
Paravicini, Walther, et al. “Hades - The Invisible Side of Mathematical Thinking.” Philosophy of Mathematics Education Today, edited by Paul Ernest, Springer, 2018, pp. 353–65, doi:10.1007/978-3-319-77760-3_23.
LibreCat | DOI
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 31653
Scharlau, Ingrid. Wirksame Lese- und Schreibaufgaben für Studierende. Vortrag in der Didaktik-Lounge der FH Bielefeld. 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31651
Scharlau, Ingrid, and Andrea Karsten. “Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (2).” Neues Handbuch Hochschullehre. 86. Ergänzungslieferung, edited by Brigitte Berendt et al., 2018, p. L 1.38.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31652
Scharlau, Ingrid, and Andrea Karsten. “Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (1).” Neues Handbuch Hochschullehre. 85. Ergänzungslieferung, edited by Brigitte Berendt et al., 2018, p. L 1.37.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32543 | OA
Frey, Anne, and Heike M. Buhl. “Professionalisierung von Grundschullehrkräften – wissenschaftlich fundiert, praxisorientiert und reflexionsbasiert.” Zeitschrift für Grundschulforschung, vol. 11, no. 2, Springer Science and Business Media LLC, 2018, pp. 199–213, doi:10.1007/s42278-018-0026-0.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32542 | OA
Sommer, Sabrina, and Heike M. Buhl. “Intergenerational Transfers: Associations with Adult Children’s Emotional Support of Their Parents.” Journal of Adult Development, vol. 25, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2018, pp. 286–96, doi:10.1007/s10804-018-9296-y.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32544
Kohlmeyer, Susanne, and Heike M. Buhl. “Ist das denn noch normal? - Normalität und Inklusion in der Lehrerbildung.” Heterogenität im Klassenzimmer, edited by Gerhard Büttner et al., vol. 9, 2018, pp. 116–31.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32541
Buhl, Heike M., et al. “Lehramtsnavi: Beratungsorientiertes Self-Assessment im Lehramtsstudium.” Heterogenität als Chance: Bilanz und Perspektiven des Qualitätspakt Lehre-Projekts an der Universität Paderborn, edited by Birgit Riegraf et al., 2018, pp. 24–27.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32547 | OA
Buhl, Heike M., et al. “Fallbasierte Modulabschlussprüfungen zur Verzahnung von Theorie und Praxis im Master des Lehramtsstudiums.” Psychologiedidaktik und Evaluation XII, edited by Michael Krämer et al., Shaker, 2018, pp. 351–57, doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.1057.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29114
Grunschel, Carola, et al. “‘I’ll Stop Procrastinating Now!’ Fostering Specific Processes of Self-Regulated Learning to Reduce Academic Procrastination.” Journal of Prevention & Intervention in the Community, 2018, pp. 143–57, doi:10.1080/10852352.2016.1198166.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Biehler, Rolf, et al. “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge., edited by Anke Hanft et al., Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, 2018, pp. 32–41.
LibreCat
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Hochmuth, Reinhard, et al. Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018. 2018, doi:10.2314/KXP:1689534117.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41162
Plöger, Wilfried, et al. “The Quasi-Experimental Attitude of Teachers: The Development of a Questionnaire.” Journal of Education for Teaching, vol. 44, no. 4, 2018, pp. 415–30.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28981 | OA
Krüger, Alexander, et al. “Quantitative Explanation as a Tight Coupling of Data, Model, and Theory.” Archives of Data Science, Series A, vol. 5, 2018, pp. 1–27, doi:10.5445/KSP/1000087327/10.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41156
König, Johannes, et al. “Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens?” Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., edited by Johannes König et al., Springer VS, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161
Plöger, Wilfried, et al. “Bridging the Gap between Theory and Practice – The Effective Use of Videos to Assist the Acquisition and Application of Pedagogical Knowledge in Pre-Service Teacher Education.” Studies in Educational Evaluation, vol. 58, 2018, pp. 197–204.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
Krepf, Matthias, et al. “Pedagogical Content Knowledge of Experts and Novices – What Knowledge Do They Activate When Analyzing Science Lessons?” Journal of Research in Science Teaching, vol. 55, no. 1, 2018, pp. 44–67.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed