Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

436 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6097
J. Tünnermann and I. Scharlau, “Poking Left To Be Right? A Model-Based Analysis of Temporal Order Judged by Mice,” Advances in Cognitive Psychology, vol. 14, no. 2, pp. 39–50, 2018, doi: 10.5709/acp-0237-0.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31654
I. Scharlau, “Sich verständigen: Überlegungen zur Frage der Evidenzbasierung,” in Theorie und Praxis der Hochschulbildungsforschung: Für eine offene Zukunft der Hochschuldidaktik, T. Jenert, G. Reinmann, and T. Schmohl, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2018, pp. 103–121.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31656
W. Paravicini, J. Schnieder, and I. Scharlau, “Hades - The Invisible Side of Mathematical Thinking,” in Philosophy of mathematics education today, P. Ernest, Ed. Berlin: Springer, 2018, pp. 353–365.
LibreCat | DOI
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 31653
I. Scharlau, Wirksame Lese- und Schreibaufgaben für Studierende. Vortrag in der Didaktik-Lounge der FH Bielefeld. Bielefeld, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31651
I. Scharlau and A. Karsten, “Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (2),” in Neues Handbuch Hochschullehre. 86. Ergänzungslieferung, B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szczyrba, and J. Wildt, Eds. 2018, p. L 1.38.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31652
I. Scharlau and A. Karsten, “Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (1),” in Neues Handbuch Hochschullehre. 85. Ergänzungslieferung, B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szczyrba, and J. Wildt, Eds. 2018, p. L 1.37.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32543 | OA
A. Frey and H. M. Buhl, “Professionalisierung von Grundschullehrkräften – wissenschaftlich fundiert, praxisorientiert und reflexionsbasiert,” Zeitschrift für Grundschulforschung, vol. 11, no. 2, pp. 199–213, 2018, doi: 10.1007/s42278-018-0026-0.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32542 | OA
S. Sommer and H. M. Buhl, “Intergenerational Transfers: Associations with Adult Children’s Emotional Support of Their Parents,” Journal of Adult Development, vol. 25, no. 4, pp. 286–296, 2018, doi: 10.1007/s10804-018-9296-y.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32544
S. Kohlmeyer and H. M. Buhl, “Ist das denn noch normal? - Normalität und Inklusion in der Lehrerbildung,” in Heterogenität im Klassenzimmer, vol. 9, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, and H. Roose, Eds. Babenhausen, 2018, pp. 116–131.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32541
H. M. Buhl, S. Kohlmeyer, D. Mertens, and C. Bohndick, “Lehramtsnavi: Beratungsorientiertes Self-Assessment im Lehramtsstudium,” in Heterogenität als Chance: Bilanz und Perspektiven des Qualitätspakt Lehre-Projekts an der Universität Paderborn, B. Riegraf, D. M. Meister, P. Reinhold, N. Schaper, T. T. Temps, and Universität Paderborn, Eds. Paderborn, 2018, pp. 24–27.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32547 | OA
H. M. Buhl, C. Bohndick, S. Bonanati, C. Greiner, J. Hilkenmeier, and R. Kordts-Freudinger, “Fallbasierte Modulabschlussprüfungen zur Verzahnung von Theorie und Praxis im Master des Lehramtsstudiums,” in Psychologiedidaktik und Evaluation XII, M. Krämer, S. Preiser, and K. Brusdevlins, Eds. Aachen: Shaker, 2018, pp. 351–357.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29114
C. Grunschel, J. Patrzek, K. B. Klingsieck, and S. Fries, “‘I’ll stop procrastinating now!’ Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination,” Journal of Prevention & Intervention in the Community, pp. 143–157, 2018, doi: 10.1080/10852352.2016.1198166.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
R. Biehler et al., “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in 3. Auswertungsworkshop der Begleitforschung. Dokumentation der Projektbeiträge., A. Hanft, F. Bischoff, and S. Kretschmer, Eds. Oldenburg: Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, 2018, pp. 32–41.
LibreCat
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
R. Hochmuth et al., Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018. Hannover, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41162
W. Plöger, D. Scholl, and A. Seifert, “The quasi-experimental attitude of teachers: The development of a questionnaire.,” Journal of Education for Teaching, vol. 44, no. 4, pp. 415–430, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28981 | OA
A. Krüger, J. Tünnermann, K. Rohlfing, and I. Scharlau, “Quantitative Explanation as a Tight Coupling of Data, Model, and Theory,” Archives of Data Science, Series A, vol. 5, pp. 1–27, 2018, doi: 10.5445/KSP/1000087327/10.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41156
J. König, K. Darge, S. Klemenz, and A. Seifert, “Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens?,” in Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., J. König, M. Rothland, and N. Schaper, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161
W. Plöger, D. Scholl, and A. Seifert, “Bridging the gap between theory and practice – The effective use of videos to assist the acquisition and application of pedagogical knowledge in pre-service teacher education.,” Studies in Educational Evaluation, vol. 58, pp. 197–204, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
M. Krepf, D. Scholl, W. Plöger, and A. Seifert, “Pedagogical content knowledge of experts and novices – what knowledge do they activate when analyzing science lessons?,” Journal of Research in Science Teaching, vol. 55, no. 1, pp. 44–67, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41154
E. Bender, N. Schaper, and A. Seifert, “Professionelle Überzeugungen und motivationale Überzeugungen von Informatiklehrkräften. ,” Journal for Educational Research Online, vol. 10, no. 1, pp. 70–99, 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed