Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4674 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45151
Rehabilitation strategies of Flemish physical therapists before and after anterior cruciate ligament reconstruction: An online survey
B. Dingenen, B. Billiet, L. De Baets, J. Bellemans, J. Truijen, A. Gokeler, Physical Therapy in Sport 49 (2021) 68–76.
LibreCat
| DOI
B. Dingenen, B. Billiet, L. De Baets, J. Bellemans, J. Truijen, A. Gokeler, Physical Therapy in Sport 49 (2021) 68–76.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45177
Exploring the impact of pre-service science teachers’ reflection skills on the development of professional knowledge during a field experience
C. Kulgemeyer, M. Kempin, A. Weißbach, A. Borowski, D. Buschhüter, P. Enkrott, P. Reinhold, J. Riese, H. Schecker, J. Schröder, C. Vogelsang, International Journal of Science Education 43 (2021) 3035–3057.
LibreCat
| DOI
C. Kulgemeyer, M. Kempin, A. Weißbach, A. Borowski, D. Buschhüter, P. Enkrott, P. Reinhold, J. Riese, H. Schecker, J. Schröder, C. Vogelsang, International Journal of Science Education 43 (2021) 3035–3057.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45407
Erwerb und Messung physikdidaktischer Kompetenzen zum Einsatz digitaler Medien
R.I. Große-Heilmann, J.-P. Burde, J. Riese, T. Schubatzky, D. Weiler, in: PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021, 2021, pp. 171–178.
LibreCat
R.I. Große-Heilmann, J.-P. Burde, J. Riese, T. Schubatzky, D. Weiler, in: PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021, 2021, pp. 171–178.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45408
Entwicklung eines Seminars zur Förderung des Konzeptverständnisses mittels digitaler Medien
D. Weiler, J.-P. Burde, R.I. Große-Heilmann, A. Lachner, J. Riese, T. Schubatzky, in: PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021, 2021, pp. 209–216.
LibreCat
D. Weiler, J.-P. Burde, R.I. Große-Heilmann, A. Lachner, J. Riese, T. Schubatzky, in: PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021, 2021, pp. 209–216.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24566 |

Zinc Anodizing: Structural Diversity of Anodic Zinc Oxide Controlled by the Type of Electrolyte
K. Engelkemeier, A. Sun, D. Voswinkel, O. Grydin, M. Schaper, W. Bremser, ChemElectroChem (2021) 2155–2168.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
K. Engelkemeier, A. Sun, D. Voswinkel, O. Grydin, M. Schaper, W. Bremser, ChemElectroChem (2021) 2155–2168.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45449
Theoriekonformität von Unterrichtsplanungen im Fach Physik vor und nach dem Praxissemester
T. Mutschler, D. Buschhüter, J. Schröder, J. Riese, A. Borowski, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020, 2021, pp. 258–261.
LibreCat
T. Mutschler, D. Buschhüter, J. Schröder, J. Riese, A. Borowski, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020, 2021, pp. 258–261.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45461
Erwerb physikdidaktischen Wissens zum Einsatz digitaler Medien im Physikunterricht
R.I. Große-Heilmann, J. Riese, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, 2021, pp. 441–444.
LibreCat
R.I. Große-Heilmann, J. Riese, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, 2021, pp. 441–444.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45460
Längsschnitt Physikdidaktischen Wissens: Ursachen für Veränderungen
A.-K. Joswig-Käfer, J. Riese, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, 2021, pp. 286–289.
LibreCat
A.-K. Joswig-Käfer, J. Riese, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, 2021, pp. 286–289.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45463
Praktische technische Kompetenzen im Techniklehramt
D. Ermel, J. Riese, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, 2021, pp. 585–588.
LibreCat
D. Ermel, J. Riese, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, 2021, pp. 585–588.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45462
Digitale Kompetenzen im Techniklehramt
G. Albert, J. Riese, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, 2021, pp. 581–584.
LibreCat
G. Albert, J. Riese, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, 2021, pp. 581–584.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45450
Entwicklung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Fach Physik
J. Schröder, C. Vogelsang, J. Riese, in: Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020, 2021, pp. 266–269.
LibreCat
J. Schröder, C. Vogelsang, J. Riese, in: Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020, 2021, pp. 266–269.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46078
Effectiveness of health-oriented leadership interventions for improving health and wellbeing of employees: a systematic review
I. Dannheim, H. Ludwig-Walz, A. Buyken, V. Grimm, A. Kroke, Journal of Public Health 30 (2021) 2777–2789.
LibreCat
| DOI
I. Dannheim, H. Ludwig-Walz, A. Buyken, V. Grimm, A. Kroke, Journal of Public Health 30 (2021) 2777–2789.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46135
Bright Electrically Controllable Quantum‐Dot‐Molecule Devices Fabricated by In Situ Electron‐Beam Lithography
J. Schall, M. Deconinck, N. Bart, M. Florian, M. Helversen, C. Dangel, R. Schmidt, L. Bremer, F. Bopp, I. Hüllen, C. Gies, D. Reuter, A.D. Wieck, S. Rodt, J.J. Finley, F. Jahnke, A. Ludwig, S. Reitzenstein, Advanced Quantum Technologies 4 (2021).
LibreCat
| DOI
J. Schall, M. Deconinck, N. Bart, M. Florian, M. Helversen, C. Dangel, R. Schmidt, L. Bremer, F. Bopp, I. Hüllen, C. Gies, D. Reuter, A.D. Wieck, S. Rodt, J.J. Finley, F. Jahnke, A. Ludwig, S. Reitzenstein, Advanced Quantum Technologies 4 (2021).
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33545
Unterstützung des Modellierungsprozesses durch Analogiebildung im Sachunterricht
J. Elsner, C. Tenberge, S. Fechner, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch?, 2021, pp. 609–612.
LibreCat
J. Elsner, C. Tenberge, S. Fechner, in: S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch?, 2021, pp. 609–612.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37830
Wettkampfbezogene Emotionen im Sport – ein Scoping-Review
Ä. Wetzel, I. Güldenpenning, M. Weigelt, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2021) 419–432.
LibreCat
| DOI
Ä. Wetzel, I. Güldenpenning, M. Weigelt, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2021) 419–432.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37786
Examining the Perceptual-Cognitive Mechanism of Deceptive Actions in Sports
A. Polzien, I. Güldenpenning, M. Weigelt, Experimental Psychology 67 (2021) 349–363.
LibreCat
| DOI
A. Polzien, I. Güldenpenning, M. Weigelt, Experimental Psychology 67 (2021) 349–363.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46720
A question of (perfect) timing: A preceding head turn increases the head-fake effect in basketball
A. Polzien, I. Güldenpenning, M. Weigelt, Plos One 16 (2021) e0251117.
LibreCat
| DOI
A. Polzien, I. Güldenpenning, M. Weigelt, Plos One 16 (2021) e0251117.
2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 37842
Neural Correlates of Augmented Feedback Processing are Associated to Short-Term Behavioral Changes and Automaticity in Motor Learning
D. Krause, L. Margraf, M. Weigelt, in: Journal of Sport & Exercise Psychology, 43 , North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity Virtual Conference (p. 34), 2021.
LibreCat
D. Krause, L. Margraf, M. Weigelt, in: Journal of Sport & Exercise Psychology, 43 , North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity Virtual Conference (p. 34), 2021.
2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 38074
Predictive value of valence-dependent neural correlates of augmented feedback processing for behavioral adaptation and learning in extensive motor learning
D. Krause, L. Margraf, M. Weigelt, in: A. Huckauf, M. Baumann, M. Ernst, C. Herbert, M. Kiefer, M. Sauter (Eds.), TeaP 2021 - Abstracts of the 63rd Conference of Experimental Psychologists (p. 136). , 2021.
LibreCat
D. Krause, L. Margraf, M. Weigelt, in: A. Huckauf, M. Baumann, M. Ernst, C. Herbert, M. Kiefer, M. Sauter (Eds.), TeaP 2021 - Abstracts of the 63rd Conference of Experimental Psychologists (p. 136). , 2021.
2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 37840
Neural Processing of Augmented Feedback is Valence-Dependent and Changes After Extensive Practice of a New Motor Task
L. Margraf, D. Krause, M. Weigelt, in: Journal of Sport & Exercise Psychology, 43, North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity Virtual Conference (p.39) , 2021.
LibreCat
L. Margraf, D. Krause, M. Weigelt, in: Journal of Sport & Exercise Psychology, 43, North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity Virtual Conference (p.39) , 2021.