Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4767 Publications
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8798
Atorf, Bernhard, et al. “Switchable Plasmonic Metasurface Utilizing the Electro-Optic Kerr Effect of a Blue Phase Liquid Crystal.” Polymer Science, Series C, vol. 60, 2018, pp. 55–62, doi:10.1134/s1811238218010010.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 1764
Atorf, Bernhard, et al. “Switchable Plasmonic Holograms Utilizing the Electro-Optic Effect of a Liquid-Crystal Circular Polarizer.” The Journal of Physical Chemistry C, vol. 122, no. 8, American Chemical Society (ACS), 2018, pp. 4600–06, doi:10.1021/acs.jpcc.7b12609.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 13871
Atorf, Bernhard, et al. “Switchable Plasmonic Metasurface Utilizing the Electro-Optic Kerr Effect of a Blue Phase Liquid Crystal.” Polymer Science, Series C, 2018, pp. 55–62, doi:10.1134/s1811238218010010.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 22244
Vollbrecht, Joachim, et al. “Liquid Crystalline Dithienothiophene Derivatives for Organic Electronics.” Organic Electronics, 2018, pp. 266–75, doi:10.1016/j.orgel.2018.06.002.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 23773
Habig, Sebastian, et al. “Context Characteristics and Their Effects on Students’ Situational Interest in Chemistry.” International Journal of Science Education, vol. 40, no. 10, 2018, pp. 1154–75, doi:10.1080/09500693.2018.1470349.
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36304
Thyssen, Christoph, et al. “Digitalisierung in der Lehrerbildung - Einstellungen und motivationale Orientierungen von angehenden Biologielehrkräften zum Einsatz digitaler Medien im Unterricht.” Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik, edited by Marcus Hammann and Martin Lindner, vol. 8, Studienverlag, 2018, pp. 337–52.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 4769
Rüsing, Michael, et al. “Imaging of 180∘ Ferroelectric Domain Walls in Uniaxial Ferroelectrics by Confocal Raman Spectroscopy: Unraveling the Contrast Mechanism.” Physical Review Materials, vol. 2, no. 10, American Physical Society (APS), 2018, doi:10.1103/physrevmaterials.2.103801.
LibreCat
| DOI
2018 | Dissertation | LibreCat-ID: 47944 |

Rüsing, Michael. In Depth Raman Analysis of the Ferroelectrics KTiOPO4 and LiNbO3: Role of Domain Boundaries and Defect. Universitätsbibliothek Paderborn, 2018, doi:10.17619/UNIPB/1-282.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46767
Sennefelder, Lisa, and Stefan Jonas. “Belastung und Beanspruchung am Arbeitsplatz.” Journal Gesundheitsförderung für Akteurinnen und Akteure aus Politik, Wissenschaft und Praxis, vol. 6, no. 2, 2018, pp. 36–39.
LibreCat
2018 | Misc | LibreCat-ID: 46768
Meier, Heiko, et al. „Wie geht’s?“ Ergebnisse einer Untersuchung der strukturellen Rahmenbedingungen zur Gesundheitsförderung von Lehrkräften in der Schule. 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46776
Meier, Heiko, and Lisa Sennefelder. Gesunde Unternehmenskultur - Lernen vom Sport? 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34982
Meier, Heiko. “Funktion und Folgen von Inklusion im Sportverein.” Soziale Funktionen von Sportvereinen: revisited, edited by Sven Körner and David Jaitner, Lehmanns Media, 2018, pp. 145–60.
LibreCat
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46775
Meier, Heiko, et al. Gesunde Lehrkräfte – gesunde Schule? 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 54928
Krueger, Bettina, et al. “The Phosphorylation Site T613 in the $\beta$-Subunit of Rat Epithelial Na+ Channel (ENaC) Modulates Channel Inhibition by Nedd4-2.” Pflügers Archiv - European Journal of Physiology, vol. 470, no. 4, Springer, 2018, pp. 649–660, doi:10.1007/s00424-018-2115-2.
LibreCat
| DOI
2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40061
Schröer, Franz. Wünsche von Mädchen und Jungen zur Gestaltung des Mathematikunterrichts - Eine explorative Studie.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28869
Grimminger-Seidensticker, Elke, et al. “Universitäre Vorbereitung angehender Lehrkräfte auf inklusiven Unterricht – Seminarkonzeptionen zur Professionalisierung für inklusiven Fachunterricht.” Zeitschrift für Heilpädagogik, vol. 69, 2018, pp. 582–95.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28948
Grimminger-Seidensticker, Elke, et al. “Instrumente zur Seminarevaluation in DoProfiL – Ein Querschnitt quantitativer Verfahren.” Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung, edited by S. Hußmann and B. Welzel, Waxmann, 2018, pp. 252–65.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28947
Grimminger-Seidensticker, Elke, et al. “Videobasierte Fallarbeit in inklusionsbezogenen Seminaren.” Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung, edited by S. Hußmann and B. Welzel, Waxmann, 2018, pp. 77–95.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28897
Grimminger-Seidensticker, Elke. “Warum Sport nicht immer Lieblingsfach ist. Wie Heranwachsende ihren Sportunterricht erleben.” Schüler. Wissen für Lehrer, 2018, pp. 30–31.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28344
Grimminger-Seidensticker, Elke, et al. “Body Dissatisfaction in Normal Weight Children – Sports Activities and Motives for Engaging in Sports.” European Journal of Sport Science, vol. 18, no. 7, 2018, pp. 1013–21, doi:10.1080/17461391.2018.1473498.
LibreCat
| DOI