Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9028 Publications


2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28599
Lorenz, Ramona, Birgit Eickelmann, and Julia Gerick. “What Affects Students’ Computer and Information Literacy around the World? – An Analysis of School and Teacher Factors in High Performing Countries.” In Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2015, edited by David Slykhuis and Gary Marks, 1212–19. Chesapeake: VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), 2015.
LibreCat | Files available
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28588 | OA
Drossel, Kerstin, Birgit Eickelmann, and Julia Gerick. “Computer Use in Class: The Significance of Educational Framework Conditions, Attitudes and Background Characteristics of Teachers on a Level of International Comparison.” In IFIP TC3 Working Conference: A New Culture of Learning: Computing and next Generations, edited by Andrej Brodnik and Cathy Lewin, 131–40, 2015.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 43357
Hälterlein, Jens. Supplement, 2015.
LibreCat | Files available
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33620
Rezat, Sara, Sebastian Rezat, and Sabrina Janzen. “Sprachsensibler Umgang mit Textmustern im Mathematikunterricht am Beispiel von Konstruktionsbeschreibungen.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2015. Vorträge auf der 49. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 09.02.2015 bis 13.02.2015 in Basel. Band 2, edited by F. Caluori, H. Linneweber-Lammerskitten, and Chr. Streit, 736–39. Münster: WTM, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53647
Janus, Richard. “Unterbrochene Lektüre. Ein psaltertheologisches Pasticcio zur Unterbrechung als Leitkategorie einer religionspädagogischen Fachdidaktik.” In Theologie des Psalters, edited by Eberhard Hauschildt and Jochen Schmidt, 17:137–52. Theologie - Kultur - Hermeneutik. Leipzig: Evangelischer Verlagsanstalt, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53688
Filipiak, Agnes, and Oliver Reis. “Was lernen Studierende in der Systematischen Theologie?” In Kompetenzmodellierung und Kompetenzmessung in den Fachdidaktiken, edited by U. Riegel, S. Schubert, G. Siebert-Ott, and Kl. Macha, 227–42. Münster/New York, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53719
Reis, Oliver. “„What you see, is what you get?“ Zum Grad der Kompetenzorientierung in diesem Band.” In Kompetenzorientierte Kirchengeschichte. Hochschuldidaktische Perspektiven nach Bologna, edited by Fl. Bock, Chr. Handschuh, and A. Henkelmann, 6:211–18. Theologie und Hochschuldidaktik. Münster, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53718
Reis, Oliver. “Learning Outcomes als diagnostisches und didaktisches Instrument.” In Kompetenzorientierte Kirchengeschichte. Hochschuldidaktische Perspektiven nach Bologna, edited by Fl. Bock, Chr. Handschuh, and A. Henkelmann, 6:17–35. Theologie und Hochschuldidaktik. Münster, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52970
Reis, Oliver. “„Sakramente gehören in die Oberstufe!“ – Zum schwierigen Stand der Sakramente in der Religionsdidaktik.” In Keine Angst vor Inhalten! Systematisch-theologische Themen religionsdidaktisch erschließen, edited by Sabine Pemsel-Maier and Mirjam Schambeck, 331–49. Freiburg i.Br., 2015.
LibreCat
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52948
Büttner, Gerhard, Hans Mendl, Oliver Reis, and Hanna Roose, eds. Religion lernen. Jahrbuch für konstruktivistische Religionsdidaktik. Vol. 6. Glaubenswissen. Babenhausen, 2015.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed