Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8958 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19099
Eke, N. O. (2020). Exil. In N. O. Eke (Ed.), Vormärz-Handbuch (pp. 289–297). Bielefeld: Aisthesis.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19101
Eke, N. O. (2020). Habitueller Antiklassizismus. Christian Dietrich Grabbe und die Kritik an Klassik und Romantik im Vormärz. In K. Gather (Ed.), Zwischen Emanzipation und Sozialdisziplinierung: Pädagogik im Vormärz (pp. 231–258). Bielefeld: Aisthesis.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 19103
Eke, N. O. (2020). Nachruf: Hartmut Steinecke zum Gedenken. Zeitschrift für deutsche Philologie, 139(1), 1–3.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 19153 | OA
Eke, N. O. (2020). Der ‚Eigene Kalender‘ des Erinnerns: Die Wahrheit der erfundenen Erinnerung in Herta Müllers Romanen, Erzählungen und Essays. German Life and Letters (Special Issue: Herta Müller and the Currents of European History), 73(1), 72–84.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Special Issue | LibreCat-ID: 23853
Herta Müller. Text + Kritik 155/2020. 2. Auflage: Neufassung. Hg. von Norbert Otto Eke und Christof Hamann. . (2020). In N. O. Eke (Ed.), edition text + kritik . Richard Boorberg Verlag .
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20707
Herzig, B., Klar, T.-M., Martin, A., & Meister, D. M. (2020). Editorial: Orientierungen in der digitalen Welt. Orientierungen in Der Digitalen Welt, i–vii. https://doi.org/10.21240/mpaed/39/2020.12.12.x
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20860
Strauß, S., & Schäfer-Althaus, S. (2020). Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction. In S. Strauß & S. Schäfer-Althaus (Eds.), Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture (pp. 7–22). Heidelberg: Winter.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20861
Strauß, S. (2020). Ageing (Female) Bodies and Mortality in Eighteenth-Century Poetry. In S. Strauß & S. Schäfer-Althaus (Eds.), Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture (pp. 205–226). Heidelberg: Winter.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20862
Strauß, S. (2020). Visualising Memory Loss and the Politics of Representation in Contemporary Portraiture. Journal for the Study of British Cultures, 27(1), 63–76.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18020
Graf-Schlattmann, M., Meister, D. M., Oevel, G., & Wilde, M. (2020). Kollektive Veränderungsbereitschaft als zentraler Erfolgsfaktor von Digitalisierungsprozessen an Hochschulen. In Zeitschrift für Hochschulentwicklung (Jg.15/Nr. 1 (März 2020), pp. 19–39).
LibreCat | Files available
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 18142
Büker, P., & Höke, J. (2020). Bildungsdokumentation in KiTa und Grundschule stärkenorientiert gestalten (Vol. 7). Stuttgart: Kohlhammer.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister, D., & Mindt, I. (2020). Einleitung. In Mobile Medien im Schulkontext (Vol. 41, pp. 1–6). Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt, I., & Kaymak, Y. (2020). Digitale Elemente im Englischunterricht. In D. Meister & I. Mindt (Eds.), Mobile Medien im Schulkontext (Vol. 41, pp. 155–174). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt, R., Dietrich, N., & Mindt, I. (2020). Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht. In M. Beißwenger (Ed.), Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt, I., Schmidt, R., Beißwenger, M., & Dietrich, N. (2020). Mit digitalen Arbeitsformen das Lernen bereichern: zur Gestaltung sinnstiftender Präsenzphasen mit dem Inverted-Classroom-Modell. In M. Beißwenger, B. Bulizek, I. Gryl, & F. Schacht (Eds.), Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung (pp. 165–207). Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt, I., & Schmidt, R. (2020). Student engagement im Inverted Classrom. In G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, & K. Tengler (Eds.), Tagungsband zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020 (pp. 1–16). BoD.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt, I. (2020). Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019. https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21824
Tönnies, M., & Voigts, E. (2020). Posthuman Dystopia: Animal Surrealism and Permanent Crisis in Contemporary British Theatre. Journal of Contemporary Drama in English, 8(2), 295–312.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21896
Rumlich, D. (2020). Bilingual education in monolingual contexts: a comparative perspective. The Language Learning Journal, 48(1), 115–119. https://doi.org/10.1080/09571736.2019.1696879
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21915
Matz, F., & Rumlich, D. (2020). Englischsprachige Jugendbücher innerhalb und außerhalb des Englischunterrichts – Young Adult Fiction als empirischer Gegenstand der Literaturdidaktik. In A. Grünewald, M. Hethey, & K. Struve (Eds.), KONTROVERS. Literaturdidaktik meets Literaturwissenschaft (pp. 159–176). Trier, Germany: Wissenschaftlicher Verlag Trier.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed