Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3841 Publications


2022 | Book | LibreCat-ID: 30281
Fuchs C. Digital Fascism. . Vol Volume Four. Routledge; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 30282
Fuchs C. Digital Capitalism. Vol Volume Three. Routledge; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 30283
Fuchs C. Verschwörungstheorien in Der Pandemie. UVK/utb; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30286
Fuchs C, Unterberger K. Occupy the Internet: Why we need a Public Service Internet. In: Baratsits A, ed. Building a European Digital Public Space: Strategies for Taking Back Control from Big Tech Platforms. iRights.Media.; 2022:243-256.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30285
Fuchs C. Social Media, Alienation, and the Public Sphere. In: Rosen D, ed. The Social Media Debate: Unpacking the Social, Psychological, and Cultural Effects of Social Media. Routledge; 2022:53-76.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 30291
Harteis C, Gijbels D, Kyndt E, eds. Research Approaches on Workplace Learning. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-030-89582-2
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30289
Goller M, Paloniemi S. Agency: Taking Stock of Workplace Learning Research. In: Research Approaches on Workplace Learning. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-030-89582-2_1
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30290
Harteis C. Research on Workplace Learning in Times of Digitalisation. In: Research Approaches on Workplace Learning. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-030-89582-2_19
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30913
Goller M. Supporting Young Immigrants in Their Transition From School to Work? A Staff Perspective on Challenges of Vocational Integration Classes. International Journal for Research in Vocational Education and Training. 2022;9(1):92-119. doi:https://doi.org/10.13152/IJRVET.9.1.5
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30938
Schuster B-M, Georgi C. Äußerungen formelhaft kommentieren: Bauernkomödien als Quelle historischer Idiomatik. In: Denkler M, Elmentaler M, eds. Bauernkomödien des 17. Jahrhunderts als sprachhistorische Quellen. Böhlau; 2022:205–225.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30948
Tophinke D. Interpunktion. In: Kilian J, Rymarczyk J, eds. Sprachdidaktik: Erstsprache, Zweitsprache, Fremdsprache. Vol 16. Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK) Online.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30949
Tophinke D. Orthographie. In: Kilian J, Rymarczyk J, eds. Sprachdidaktik: Erstsprache, Zweitsprache, Fremdsprache. Vol 16. Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK) Online.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30947
Tophinke D. “Hätten Sie kurz Zeit für mich?” Den Konjunktiv gebrauchen (Basisartikel). Praxis Deutsch. 2022;(291):26-33.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30952
Tolksdorf NF, Hönemann D, Viertel FE, Rohlfing K. Who is that?!  Does  Changing  the  Robot  as  a Learning  Companion  Impact  Preschoolers’Language Learning? In: Proceedings of the 2022 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction. ; 2022:1069-1074. doi:10.5555/3523760.3523937
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30953
Schuster B-M. Gegengemeinschaften bilden: Ein Beitrag zur linguistischen Geschichtsschreibung des Widerstands (1933–1945). In: Kämper H, Plewina A, eds. Sprache in Politik und Gesellschaft. Perspektiven und Zugänge. Jahrbuch des Instituts für Deutsche Sprache 2021. de Gruyter; 2022:141–158.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31783
Scharlau I, Jenert T. *. In: Hofhues S, Schütze K, eds. Doing Research: Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage. transcript; :25-58.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32179
Kersting J, Ahmed M, Geierhos M. Chatbot-Enhanced Requirements Resolution for Automated Service Compositions. In: Stephanidis C, Antona M, Ntoa S, eds. HCI International 2022 Posters. Vol 1580. Communications in Computer and Information Science (CCIS). Springer International Publishing; 2022:419--426. doi:10.1007/978-3-031-06417-3_56
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32318
Kißling M, Neumeier MM. Obsolete Männlichkeit. Serienästhetisches Lernen an geschlechtskodierten Körperbildern in der Romanadaption BABYLON BERLIN. Studia Germanica Posnaniensia XLI . Published online 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32319
Kißling M. „Beim Ausschneiden zeigen die Wörter mir ihre Bestandteile.“ Memoria als Deutungsöffnung bei Herta Müller. Der Deutschunterricht (1) . Published online 2022:46-52.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32320
Kißling M. Bildungsverantwortung im Deutschunterricht. Thesen zu einem bildungsgerechten Literaturunterricht. IMST-Newsletter (53). Published online 2022:26-28.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed