Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9000 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 36466
Becker R. Hilfst du mir, so hilfst du dir. Diplomatische Überzeugungsstrategien der Regentin Christine Charlotte von Ostfriesland gegenüber Kaiser Leopold I. im 17. Jahrhundert (erscheint 2024). Österreichische Zeitschrift für Geschichtswissenschaften Themenband „New Diplomatic History“. 35(1).
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37720
Öhlschläger C. “Die Geschichte als Dichterin”. Analogien in kleinen historischen Porträts von Stefan Zweig. . In: Bauer M, Patrut I, eds. Lektüren der Ähnlichkeit um 1900. . ; 2024:145-164.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano C, Wüthrich S, Kullmann H, et al. How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49772 | OA
Huybrechts Y, Karaca R. BelgienNet – une plateforme pour l’accès aux langues et cultures de la Belgique. Synergies Pays germanophones. 2024;16:119-131.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Knickenberg M, Kullmann H, Wüthrich S, Sahli Lozano C. Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Knickenberg M, Zurbriggen C. Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg M, Zurbriggen C. Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study. . In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51126
Raneck-Kuhlmann A, Niemann J, Buhl HM, Eickelmann B, Drossel K. Was motiviert CoP-Mitglieder? Motivationale Bedingungsfaktoren für die Mitarbeit in Communities of Practice in der Lehrkräftebildung. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51127
Niemann J, Raneck-Kuhlmann A, Eickelmann B, Drossel K, Buhl HM. Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51125
Schulze J, Eickelmann B, Drossel K. Schulentwicklung, Chancengerechtigkeit und Digitalität – Verbindung zentraler Metathemen in einer zeitgemäßen Lehrkräftebildung. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51129
Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50073
Hartung O. Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘? In: Hartung O, Krebs A, Meyer-Hamme J, eds. Geschichtskulturen im digitalen Wandel?. 1st ed. Forum Historisches Lernen. Wochenschau Verlag; :152-155.
LibreCat | Files available
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48576
Hartung O, Johannes Meyer-Hamme, Alexandra Krebs, eds. Geschichtskulturen im digitalen Wandel? 1st ed. Wochenschau Verlag
LibreCat | Files available
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 49713
Elit S. Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022. ZfdPh. 143(4).
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48943
Treder A. Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. In: Cuéllar Valcárcel M de L, Gerena Meléndez AA, Gil Carillo IO, eds. Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción. Department of Applied Linguistics, UNAM.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40014
Blumberg E, Niederhaus C, Mischendahl A, eds. Mehrsprachigkeit in Der Schule. Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht. Kohlhammer
LibreCat
 

2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17740 | OA
Peckhaus V. Leibniz’s Influence on 19th Century Logic. In: Zalta EN., Nodelman U, eds. The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024. ; 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 51301 | OA
Schmidt R. Automatische Transkriptionssoftware – ein Erfahrungsbericht. . SozMethode. 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51270
Treder A. Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. Revista Lengua y Cultura.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51363
Huybrechts Y, Schmitz S. Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal. bmgn — Low Countries Historical Review. doi:10.51769/bmgn-lchr.15333
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed