Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8870 Publications


2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18052
M. Brüggemann, T. Knaus, and D. M. Meister, “Kommunikationskulturen in digitalen Welten. Konzepte und Strategien der Medienpädagogik und Medienbildung. (Vorwort) ,” in Kommunikationskulturen in digitalen Welten. Konzepte und Strategien der Medienpädagogik und Medienbildung, M. Brüggemann, T. Knaus, and D. M. Meister, Eds. München: kopaed, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18053
H. Friedrichs-Liesenkötter and D. M. Meister, “Qualifizierung von Erzieherinnen und Erziehern zur frühkindlichen Medienbildung in Kindertagesstätten,” in Krippe, Kita, Kinderzimmer – Medienpädagogik von Anfang an – Medienpädagogische Konzepte und Perspektiven, J. Lauffer and R. Renate, Eds. München: kopaed, 2016, pp. 54–60.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18054
A.-M. Kamin and D. M. Meister, “Increasing Educational Opportunities through Digital Participation,” in Universal Access in Human-Computer Interaction: Methods, Techniques, and Best Practices. 10th International Conference, UAHCI 2016 Held as Part of HCI International 2016 Toronto, Canada, Juli 17- 22, 2016, Proceedings, Part III, M. Antona and C. Stephanidis, Eds. 2016, pp. 82–92.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18055
A.-M. Kamin, A.-D. Greiner, I. Darmann-Finck, and D. M. Meister, “MeCoPflege im Detail – Qualifizierung. Lernplattform. Medienpoints,” in Mediengestütztes Lernen in der Pflege – zwischen Traditionen und Innovationen, A.-M. Kamin, A.-D. Greiner, D. M. Meister, and I. Darmann-Finck, Eds. Paderborn: IN VIA Verlag, 2016, pp. 105–130.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18056
A.-M. Kamin, A.-D. Greiner, D. M. Meister, and I. Darmann-Finck, “Mediengestütztes Lernen in der Pflege - zwischen Traditionen und Innovationen. Einführende Gedanken,” in Mediengestütztes Lernen in der Pflege - zwischen Traditionen und Innovationen, A.-M. Kamin, A.-D. Greiner, D. M. Meister, and I. Darmann-Finck, Eds. Paderborn: IN VIA Verlag, 2016, pp. 5–15.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18057
A.-M. Kamin and D. M. Meister, “Digital unterstütztes Lernen in der beruflichen Bildung - Potenziale und Bedarfe bei den Pflege und Gesundheitsberufen,” in Mediengestütztes Lernen in der Pflege - zwischen Traditionen und Innovationen, A.-M. Kamin, A.-D. Greiner, D. M. Meister, and I. Darmann-Finck, Eds. Paderborn: INVIA Verlag, 2016, pp. 57–83.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18058
A. Beckmann and D. M. Meister, “Usability-Aspekte von virtuellen Lernplattformen am Beispiel von MeCoPdlege,” in Mediengestütztes Lernen in der Pflege - zwischen Traditionen und Innovationen, A.-M. Kamin, A.-D. Greiner, D. M. Meister, and I. Darmann-Finck, Eds. Paderborn: INVIA Verlag, 2016, pp. 131–151.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 21904
D. Rumlich, Evaluating bilingual education in Germany: CLIL students’ general English proficiency, EFL self-concept and interest. Frankfurt am Main, Germany: Lang, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 9688
M. Tönnies, C. Ehland, and I. Mindt, Eds., Anglistentag 2015 Paderborn: Proceedings. Trier: WVT, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9689
M. Tönnies, “Religion im zeitgenössischen britischen Drama,” in Religion und Kultur, K. von Stosch, M. Hofmann, and S. Schmitz, Eds. Bielefeld: transcript, 2016, pp. 81–96.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 9690
M. Tönnies, “The Use of Comic Effects in Memoirs of British Asian Adolescence: Twenty-First Century Writers Looking Back at the 1970s and 1980s,” Anglistik. International Journal of English Studies, vol. 27, no. 1, pp. 113–124, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 9691
M. Tönnies, J. Brüning, and A. Sand, “The Duality of Page and Stage: Constructing Lyrical Voices in Contemporary British Poetry Written for Performance,” Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, vol. 64, no. 3, pp. 301–320, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9697
S. Strauß, “Memory, Dementia and Narrative Identity in Alice Munro’s ‘The Bear Came Over the Mountain,’” in Traces of Aging: Old Age and Memory in Contemporary Narrative, vol. 9, M. C. Moreno and N. P. Soler, Eds. Bielefeld: transcript, 2016, pp. 133–147.
LibreCat
 

2016 | Book Review | LibreCat-ID: 9729
C. Flotmann-Scholz, “The Making of English Popular Culture. ed. by John Storey,” Journal for the Study of British Cultures, vol. 23, no. 1. pp. 75–78, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Review | LibreCat-ID: 9730
C. Flotmann-Scholz, “Die literarische Kommunikationsspirale: Strukturelle Wechselwirkungen zwischen literarischem Text und Rezeption in der angelsächsischen Kinder- und Jugendliteratur des späten 20./ frühen 21. Jahrhunderts. by Uta Woiwod,” Anglistik: International Journal of English Studies, vol. 27, no. 2. pp. 189–90, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Review | LibreCat-ID: 9731
C. Flotmann-Scholz, “Oedipal Murders and Nostalgic Ressurections: The Victorians in Historical Middlebrow Fiction, 1914-1959. by Caterina Maria Grasl,” Literaturwissenschaftliches Jahrbuch, vol. 57. pp. 259–262, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 158
F. S. Bäumer and M. Geierhos, “Running out of Words: How Similar User Stories Can Help to Elaborate Individual Natural Language Requirement Descriptions,” in Proceedings of the 22nd International Conference on Information and Software Technologies (ICIST), Druskininkai, Lithuania, 2016, vol. 639, pp. 549–558.
LibreCat | Files available | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31825
S. Ballweg, C. Kuhn, and L. Hertweck, “Schreiberfahrung von Studierenden aus verschiedenen Fächergruppen und deren wahrgenommener Unterstützungsbedarf beim akademischen Schreiben. Ergebnisse einer Querschnittsstudie,” in Schreibberatung und Schreibförderung. Impulse aus Theorie, Empirie und Praxis, S. Ballweg, Ed. Frankfurt: Lang, 2016, pp. 137–172.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31824
S. Ballweg, “Portfolios as a means of developing and assessing writing skills,” in Developing and Assessing Academic Writing Skills, S. Göpferich, I. Neumann, and C. Sing, Eds. Frankfurt: Lang, 2016, pp. 143–172.
LibreCat
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 32054
C. Benholz, M. Frank, and C. Niederhaus, Eds., Neu zugewanderte Schülerinnen und Schüler – eine Gruppe mit besonderen Potentialen. Beiträge aus Forschung und Schulpraxis. Münster: Waxmann Verlag, 2016.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed