Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8673 Publications


2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34875
Meyer-Hamme, J., & Körber, A. (2015). Historical Thinking, Competencies and their Measurement: Theoretical Challenges and Testing Concepts. In P. Seixas & K. Ercikan (Eds.), New Directions in Assessing Historical Thinking (1st ed., pp. 89–101). Roudledge.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34874
Meyer-Hamme, J. (2015). Formate geschlossener Aufgaben zur Messung von Kompetenzen historischen Denkens. In M. Waldis & B. Ziegler (Eds.), Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 13. Beiträge zur Tagung „geschichtsdidaktik empirisch 13“ (pp. 139–152).
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 34873
Meyer-Hamme, J. (2015). There is not only one worthy way of measuring competencies of historical thinking. Public History Weekly, 3.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 51330 | OA
Nikel, J., & Haker, C. (2015). Intermediäre Aushandlungsräume. Herausforderung für die Governanceanalyse und grenzüberschreitende Handlungskoordination im BNE-Transfer. Zeitschrift für Bildungsforschung, 5(2), 219–233. https://doi.org/10.1007/s35834-015-0130-3
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28599
Lorenz, R., Eickelmann, B., & Gerick, J. (2015). What Affects Students’ Computer and Information Literacy around the World? – An Analysis of School and Teacher Factors in High Performing Countries. In D. Slykhuis & G. Marks (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2015 (pp. 1212–1219). VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
LibreCat | Files available
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28588 | OA
Drossel, K., Eickelmann, B., & Gerick, J. (2015). Computer use in class: the significance of educational framework conditions, attitudes and background characteristics of teachers on a level of international comparison. In A. Brodnik & C. Lewin (Eds.), IFIP TC3 Working Conference: A New Culture of Learning: Computing and next Generations (pp. 131–140).
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 43357
Hälterlein, J. (2015). Supplement.
LibreCat | Files available
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33620
Rezat, S., Rezat, S., & Janzen, S. (2015). Sprachsensibler Umgang mit Textmustern im Mathematikunterricht am Beispiel von Konstruktionsbeschreibungen. In F. Caluori, H. Linneweber-Lammerskitten, & Chr. Streit (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2015. Vorträge auf der 49. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 09.02.2015 bis 13.02.2015 in Basel. Band 2 (pp. 736–739). WTM.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53647
Janus, R. (2015). Unterbrochene Lektüre. Ein psaltertheologisches Pasticcio zur Unterbrechung als Leitkategorie einer religionspädagogischen Fachdidaktik. In E. Hauschildt & J. Schmidt (Eds.), Theologie des Psalters (Vol. 17, pp. 137–152). Evangelischer Verlagsanstalt.
LibreCat
 

2015 | Book Review | LibreCat-ID: 53648
Janus, R. (2015). Michael Fischer: Religion, Nation, Krieg. Der Lutherchoral “Eine feste Burg ist unser Gott” zwischen Befreiungskriegen und Erstem Weltkrieg, Waxmann-Verlag, Münster 2014. In Jahrbuch zur Westfälischen Kirchengeschichte (Vol. 111, pp. 314–315).
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 19575
Büker, P. (2014). „Ich bin dafür, dass...“ Kinder gewinnen Standpunkte. Praxis Deutsch, Sonderheft: Durch die Schuljahre 5/6, 96–100.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 19578
Hüpping, B., & Büker, P. (2014). The Development of Intercultural Pedagogy and its Influences on the German Primary School: Conclusions and Perspectives. Intercultural Education , Volume 25.1, 1–13.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19580
Büker, P. (2014). Entwicklung einer gemeinsamen Bildungsdokumentation für KiTa und Grundschule: Chancen, Hürden und Gelingensbedingungen aus der Perspektive von Erzieherinnen und Grundschullehrer/innen. In B. Kropp, S. Martschinke, & et al. (Eds.), Individuelle Förderung und Lernen in der Gemeinschaft. Tagungsband zur 21. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd.17) (Vol. Bd. 17, pp. 110–113). Wiesbaden.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19583
Röhner, C., Büker, P., Bunte, N., Miller, S., Velten, K., & Wiesemann, J. (2014). Forschendes Lernen und Studieren in der neuen Grundschullehrerausbildung. Konzepte und Projekte aus NRW. In B. Kropp, S. Martschinke, & et al. (Eds.), Individuelle Förderung und Lernen in der Gemeinschaft. Tagungsband zur 21. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 17) (Vol. 17, pp. 67–80). Wiesbaden.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19855
Büker, P., Bührmann, T., & Kordulla, A. (2014). Gelingensbedingungen für die Gestaltung von Kooperation. Ausgewählte Ergebnisse aus drei Jahren wissenschaftlicher Begleitung des Modellprojekts “Kinderbildungshaus Paderborn”. Vortrag im Rahmen der Veranstaltung zur Auszeichnung der Bildungshaus-Partner durch das Bildungsbüro der Stadt Paderborn.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19857
Büker, P. (2014). Kind- und Ressourcenorientierung als Kernprinzipien der Grundschulpädagogik und der Inklusion. Beitrag im Rahmen des Symposiums: Grundschulpädagogik und Inklusion. Die neuen Förderpädagogischen Studiengänge in NRW an der 23. Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität Leipzig.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19858
Büker, P., & Kordulla, A. (2014). Peer Learning in altersgemischten Lerngruppen im Übergang Kita - Grundschule  aus der Perspektive von Kindern. Posterbeitrag an der 23. Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität Leipzig.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19859
Büker, P., & Kordulla, A. (2014). Quality of peer-interaction in mixed-age learning settings – in the transition process from kin-dergarten to primary school. Poster presentation at the 24th EECERA conference - European Early Childhood Education Research Association. Crete, Greece.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19860
Büker, P. (2014). Bildung für die Zukunft unserer Kinder. Vortrag im Rahmen des 7. BOW-Gesprächs 2014 (Bildungswerk der ostwestfälisch-lippischen Wirtschaft) im b.i.b. International College in Paderborn.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28243
Vennemann, M., Gerick, J., & Eickelmann, B. (2014). Computer und Internet im Spiegel migrationsspezifischer Disparitäten. In B. Eickelmann, R. Lorenz, M. Vennemann, J. Gerick, & W. Bos (Eds.), Grundschule in der digitalen Gesellschaft. Befunde aus den Schulleistungsstudien IGLU und TIMSS 2011 (pp. 141–156). Waxmann.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed