Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10028 Publications


2021 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 55679
@book{Kasprowski_Priesching_2021, place={Paderborn}, series={Lorenz Kardinal Jaeger}, title={Lorenz Jaeger als Kirchenpolitiker}, volume={3}, DOI={10.30965/9783657791873}, publisher={Brill | Schöningh}, year={2021}, collection={Lorenz Kardinal Jaeger} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55692
@inbook{Priesching_2021, place={Paderborn}, series={Lorenz Kardinal Jaeger}, title={Lorenz Jaeger und der Nationalsozialismus. Eine Podiumsdiskussion mit Joachim Kuropka und Klaus Große Kracht}, volume={3}, DOI={10.30965/9783657791873_005}, booktitle={Lorenz Jaeger als Kirchenpolitiker}, publisher={Brill | Schöningh}, author={Priesching, Nicole}, editor={Priesching, Nicole and Kasprowski, Christian}, year={2021}, pages={87–116}, collection={Lorenz Kardinal Jaeger} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55716
@inbook{Priesching_2021, place={Münster}, title={Andachtsbücher als Medium der Konfessionalisierung}, booktitle={Katholische Konfessionalisierung in Paderborn? Religiöse Prozesse in der Frühen Neuzeit}, publisher={Aschendorff}, author={Priesching, Nicole}, editor={Kopp, Stefan and Moritz, Tilman and Priesching, Nicole}, year={2021}, pages={147–176} }
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 55786
@article{Menke_2021, title={Regel(er)klärungen in Gesellschaftsspielen. Eine gesprächsanalytische Perspektive}, volume={1}, journal={Spiel|Formen}, author={Menke, Peter}, year={2021}, pages={33–55} }
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 36900
@article{Göddertz_2021, title={Sozialpädagogische Qualifizierungen weiterdenken}, DOI={10.1007/s12054-021-00414-7}, journal={Sozial Extra}, publisher={Springer}, author={Göddertz, Nina}, year={2021} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37231
@article{Schürmann_Bender_Grebe_2021, title={Kompetenzdiagnose in der Berufsbildung von Pflegelehrpersonen}, DOI={10.1007/s11612-021-00574-w}, journal={Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie (GIO)}, publisher={Springer Science and Business Media LLC}, author={Schürmann, Mirko and Bender, Elena and Grebe, Christian}, year={2021} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 37234
@book{Grebe_Schürmann_Latteck_2021, title={Die Health Professionals Competence Scales (HePCoS) zur Kompetenzerfassung in den Gesundheitsfachberufen. Technical Report}, DOI={10.13140/RG.2.2.13480.08967/1}, publisher={LibreCat University}, author={Grebe, Christian and Schürmann, Mirko and Latteck, Änne-Dörte}, year={2021} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33748
@article{Bender_Schürmann_Poethke_Soyka_Schaper_Rowold_2021, title={Die Rolle von arbeitsplatzbezogener Flexibilisierung und die Betrachtung von individuellen Werten          für Mitarbeitendenbindung in der Arbeitswelt 4.0}, volume={66}, DOI={10.1026/0932-4089/a000364}, number={1}, journal={Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie A&O}, publisher={Hogrefe Publishing Group}, author={Bender, Elena and Schürmann, Mirko and Poethke, Ute and Soyka, Chantal and Schaper, Niclas and Rowold, und Jens}, year={2021}, pages={14–30} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37276
@article{Dahmen_2021, title={Risikoeinschätzungsinstrumente im Kinderschutz. Zwischen Standardisierung und situierter Anwendung}, volume={45}, DOI={10.1007/s12054-020-00349-5}, number={1}, journal={Sozial Extra}, publisher={Springer Nature}, author={Dahmen, Stephan}, year={2021} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 37274
@book{Dahmen_2021, title={Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action}, DOI={10.14361/9783839457061}, publisher={Bielefeld University Press}, author={Dahmen, Stephan}, year={2021} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 37273
@book{Dahmen_2021, title={Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action}, DOI={10.14361/9783839457061}, publisher={Bielefeld University Press}, author={Dahmen, Stephan}, year={2021} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37277
@article{Dahmen_2021, title={Technologien in Kindheit und Familie. Einführung in den Schwerpunkt.}, volume={41}, number={H.3}, journal={Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation}, author={Dahmen, Stephan}, year={2021}, pages={243–247} }
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37285
@article{Dahmen_2021, title={Constructing the “Competent” Pupil: Optimizing Human Futures Through Testing?}, volume={9}, DOI={10.17645/si.v9i3.4354}, number={3}, journal={Social Inclusion}, publisher={Cogitatio}, author={Dahmen, Stephan}, year={2021}, pages={347–360} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37435
@inbook{Georgi_2021, place={Berlin}, title={Angstkonstruktionen zwischen „sinnvoller Vorsicht und sinnloser Panik“}, DOI={10.1515/9783110729603-009}, booktitle={Angstkonstruktionen}, publisher={De Gruyter}, author={Georgi, Christopher}, year={2021}, pages={219–264} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
@article{Seifert_Paleczek_2021, title={Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation}, volume={19}, DOI={10.34190/ejel.19.5.2467}, number={5}, journal={Electronic Journal of e-Learning}, publisher={Academic Conferences International Ltd}, author={Seifert, Susanne and Paleczek, Lisa}, year={2021}, pages={pp336-348} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
@article{Seifert_2021, title={Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade}, volume={26}, DOI={10.1007/s10758-021-09490-w}, number={2}, journal={Technology, Knowledge and Learning}, publisher={Springer Science and Business Media LLC}, author={Seifert, Susanne}, year={2021}, pages={383–405} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
@article{Krammer_Seifert_Gasteiger-Klicpera_2021, title={The presence of students identified as having special needs as a moderating effect on their classmates’ reading comprehension scores in relation to other major class composition effects}, DOI={10.1080/03055698.2021.1875320}, journal={Educational Studies}, publisher={Informa UK Limited}, author={Krammer, Mathias and Seifert, Susanne and Gasteiger-Klicpera, Barbara}, year={2021}, pages={1–19} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37442
@article{Paleczek_Seifert_Schöfl_2021, title={Comparing digital to print assessment of receptive vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian kindergarten}, volume={52}, DOI={10.1111/bjet.13163}, number={6}, journal={British Journal of Educational Technology}, publisher={Wiley}, author={Paleczek, Lisa and Seifert, Susanne and Schöfl, Martin}, year={2021}, pages={2145–2161} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37455
@article{Dockrell_Papadopoulos_Mifsud_Bourke_Vilageliu_Bešić_Seifert_Gasteiger-Klicpera_Ralli_Dimakos_et al._2021, title={Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-European study}, volume={37}, DOI={10.1007/s10212-020-00523-z}, number={2}, journal={European Journal of Psychology of Education}, publisher={Springer Science and Business Media LLC}, author={Dockrell, J. E. and Papadopoulos, T. C. and Mifsud, C. L. and Bourke, L. and Vilageliu, O. and Bešić, E. and Seifert, Susanne and Gasteiger-Klicpera, B. and Ralli, A. and Dimakos, I. and et al.}, year={2021}, pages={293–320} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37504 | OA
@inbook{Weber_2021, place={New York / London}, title={Artificial Intelligence in the Age of Technoscience}, booktitle={Routledge Social Science Handbook of Artificial Intelligence}, publisher={Routledge}, author={Weber, Jutta}, editor={Elliott, Anthony}, year={2021}, pages={58-73 preprint} }
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 37545
@book{Vochatzer_Schröder_Fischer_2021, title={Fortbildung to go: Twitter als Ratgeber für Lehrkräfte}, author={Vochatzer, Stefanie and Schröder, Sarah and Fischer, Christian}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37549
@article{Vochatzer_2021, title={Caroline Rudolphis „Gemälde weiblicher Erziehung“. Einblicke in die Mädchenerziehung der Spätaufklärung}, journal={POSITIONEN}, author={Vochatzer, Stefanie}, year={2021}, pages={65–71} }
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35713
@inbook{Kirsch_Blumberg_Hellmich_Hoya_2021, place={Berlin}, title={Kooperativ Forschen(d) lernen im inklusiven Sachunterricht der Primarstufe – Ein Theorie-Praxis verzahnter Ansatz zur Vorbereitung von Sachunterrichtsstudierenden auf das Praxissemester}, DOI={10.1007/978-3-658-32568-8_20}, booktitle={Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken }, publisher={Springer }, author={Kirsch, Alexander and Blumberg, Eva and Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl}, editor={Caruso, Carina and Harteis, Christian and Gröschner, Alexander}, year={2021}, pages={349–372} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36159
@inproceedings{Hoya_Schulze_Blumberg_Hellmich_2021, place={University of Gothenburg}, title={Effects of teacher feedback on children’s self-concepts and motivation in science lessons. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={Gothenburg, Sweden}, author={Hoya, Fabian Karl and Schulze, Jan Roland and Blumberg, Eva and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36131
@inproceedings{Hoya_Schulze_Blumberg_Hellmich_2021, title={The role of teacher feedback for children’s self-concepts and motivation in primary school science lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”}, author={Hoya, Fabian Karl and Schulze, Jan Roland and Blumberg, Eva and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36181
@inproceedings{Albers_Filipiak_Franzen_Hellmich_2021, place={Frankfurt am Main}, title={Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme – Ergebnisse aus dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF)}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Albers, Timm and Filipiak, Agnes and Franzen, Katja and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36182
@inproceedings{Albers_Filipiak_Franzen_Hellmich_2021, place={Frankfurt am Main}, title={Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme –Schlussfolgerungen und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF)}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Albers, Timm and Filipiak, Agnes and Franzen, Katja and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36155
@inproceedings{Görel_Löper_Hellmich_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={Determinants for teachers’ intentions to manage heterogeneity in (non-)inclusive primary education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Görel, Gamze and Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36173
@inproceedings{Löper_Schwab_Hellmich_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={Primary school students’ contact experiences and their attitudes towards peers with disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Löper, Marwin Felix and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36169
@inproceedings{Löper_Hellmich_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={Individual prerequisites for children’s attitudes towards peers with social-emotional disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36129
@inproceedings{Franzen_Moschner_Hellmich_2021, place={Geneva, Switzerland}, title={The prediction of primary school teachers’ self-efficacy expectations in inclusive education. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”}, publisher={University of Geneva}, author={Franzen, Katja and Moschner, Barbara and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36149
@inproceedings{Görel_Hellmich_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={Primary school principals’ views on designing inclusive schools. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36093
@inproceedings{Löper_Lehofer_Schwab_Hellmich_2021, place={Luxemburg}, title={Die Bedeutung von Erfahrungen für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialen Schwierigkeiten im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung}, publisher={Universität Luxemburg}, author={Löper, Marwin Felix and Lehofer, Mike and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36106
@inproceedings{Löper_Görel_Hellmich_2021, place={ Luxemburg}, title={Unterscheiden sich Lehrkräfte an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen hinsichtlich ihrer Handlungsintentionen bei der Gestaltung adaptiven Unterrichts? Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung}, publisher={Universität Luxemburg}, author={Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36369
@inbook{Landhäußer_2021, place={Weinheim}, title={Multiprofessionelles und inter-institutionelles Netzwerken als Element sozialraumorientierten Handelns}, booktitle={Sozialraumorientierung: Innovation durch Kleinräumigkeit? Die Perspektive der Kinder- und Jugendhilfepraxis}, publisher={Beltz Juventa}, author={Landhäußer, Sandra}, editor={Dirks, Sebastian and Kessl, Fabian}, year={2021}, pages={174–188} }
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35779
@article{Kuhn_Landhäußer_2021, title={Von sozialer Exklusivität und „sozialem Sprengstoff“ – Perspektiven von Lehr- und Leitungskräften auf Differenz und Ungleichheit in der Ausbildung von Erzieher_innen}, DOI={https://www.budrich-journals.de/index.php/diskurs/article/view/36919}, number={1}, journal={Diskurs Kindheits- und Jugendforschung}, publisher={Budrich Journals}, author={Kuhn, Melanie and Landhäußer, Sandra}, year={2021}, pages={22–35} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38064
@inbook{Steigerwald_2021, place={Wiesbaden}, title={ Haus-Komödien: Renaissancen des Lustspielsbei Ludovico Ariosto und William Shakespeare (“I Suppositi”, “The Taming of the Shrew”)}, booktitle={Gattung und Geschlecht. Konventionen und Transformationen eines Paradigmas.}, publisher={Harrassowitz}, author={Steigerwald, Jörn}, editor={Schlieper, Hendrik and Tönnies, Merle}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36374
@inbook{Landhäußer_Faas_Schmidt_von Guilleaume_2021, place={Weinheim}, title={Zur Stärkung von Erziehungskompetenz durch Elternbildung: Entwicklungen, Programme, Ambivalenzen}, booktitle={Familie im Kontext kindheits- und sozialpädagogischer Institutionen}, publisher={Beltz Juventa}, author={Landhäußer, Sandra and Faas, Stefan and Schmidt, Thilo and von Guilleaume, Christine}, editor={Sektion Sozialpädagogik und Pädagogik der frühen Kindheit}, year={2021}, pages={211–222} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36123
@inproceedings{Löper_Schwab_Lehofer_Hellmich_2021, place={Würzburg}, title={Die Rolle inter- und intraindividueller Erfahrungen für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialem Förderbedarf. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“}, publisher={Justus-Maximilians-Universität Würzburg}, author={Löper, Marwin Felix and Schwab, Susanne and Lehofer, Mike and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36121
@inproceedings{Franzen_Moschner_Hellmich_2021, place={Würzburg}, title={Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Primarstufenlehrkräften im Kontext schulischer Inklusion – Eine Untersuchung potenzieller Prädiktoren. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“}, publisher={Justus-Maximilians-Universität Würzburg}, author={Franzen, Katja and Moschner, Barbara and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36107
@inproceedings{Löper_Hellmich_2021, place={Würzburg}, title={Handlungsintentionen bei der Gestaltung adaptiven Unterrichts – Ein Vergleich zwischen Lehrkräften an inklusiven und nicht- inklusiven Grundschulen. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“}, publisher={Justus-Maximilians-Universität Würzburg}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36110
@inproceedings{Görel_Hellmich_2021, place={Würzburg}, title={Bedingungen für die erfolgreiche Umsetzung von Inklusion aus Sicht von Schulleitungen an Grundschulen. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“}, publisher={Justus-Maximilians-Universität Würzburg}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36135
@inproceedings{Löper_Hellmich_2021, place={Geneva, Switzerland}, title={The quality of student-teacher relationship and teachers’ behaviour as predictors for children’s attitudes towards peers with learning disabilities. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”}, publisher={University of Geneva}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36141
@inproceedings{Görel_Hellmich_2021, place={Geneva, Switzerland}, title={Differentiation and individualisation as key features of inclusive teaching quality – Findings from a qualitative study with primary school teachers. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”}, publisher={University of Geneva}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36143
@inproceedings{Hellmich_Schulze_Hoya_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={The promotion of pre-service teachers’ team-teaching competencies for inclusive education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Hellmich, Frank and Schulze, Jan Roland and Hoya, Fabian Karl}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36146
@inproceedings{Franzen_Hellmich_Moschner_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={Sources of primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Franzen, Katja and Hellmich, Frank and Moschner, Barbara}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37413
@article{Decius_Schaper_Seifert_2021, title={Work Characteristics or Workers’ Characteristics? An Input-Process-Output Perspective on Informal Workplace Learning of Blue Collar Workers.}, volume={14}, number={2}, journal={Vocations and Learning}, author={Decius, Julian and Schaper, Niclas and Seifert, Andreas}, year={2021}, pages={285–326} }
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39824
@article{Seifert_Caruso_2021, title={Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. Ergebnisse der Befragung angehender Lehrkräfte im Praktikum.}, volume={3}, number={1}, journal={PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung.}, author={Seifert, Andreas and Caruso, Carina}, year={2021}, pages={173–187} }
LibreCat
 

2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40299
@inproceedings{Rogge_Seifert_2021, title={„Allgemein hat sich die psychische Gesundheit vieler Schüler verschlechtert…” – Belastungserleben als Herausforderung von Abiturientinnen und Abiturienten im digital vermittelten Distanzunterricht.}, booktitle={DigiGebf21}, author={Rogge, Tm and Seifert, Andreas}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40306
@inproceedings{Watson_Seifert_2021, title={„Ich weiß die Antwort nicht“ – Ein Mangel an Motivation oder ein Mangel an Wissen?}, booktitle={PAEPSY 2021}, author={Watson, Christina and Seifert, Andreas}, year={2021} }
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: BibTeX

Export / Embed