Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9054 Publications


2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41358
Individuelle Voraussetzungen, Lerngelegenheiten und der Erwerb von pädagogischem Professionswissen.
S. Tachtsoglou, J. König, A. Seifert, in: J. König, A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Waxmann, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41360
Pädagogisches Unterrichtswissen – bildungswissenschaftliches Wissen: Validierung zweier Konstrukte.
A. Seifert, J. König, in: J. König, A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen.. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Waxmann, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41359
Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften.
M. Schreiber, K. Darge, J. König, A. Seifert, in: J. König, A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Waxmann, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41361
Anlage und Durchführung der LEK-Studie.
A. Seifert, J. König, in: Jo. König, A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Waxmann, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17215
Prediction as internal simulation: Taking chances in what to do next
M. Schilling, K. Rohlfing, H. Cruse, Frontiers in Psychology 3 (2012) 405.
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17225
Generation and evaluation of communicative robot gesture
M. Salem, S. Kopp, I. Wachsmuth, K. Rohlfing, F. Joublin, International Journal of Social Robotics, Special Issue on Expectations, Intentions, and Actions 4 (2012) 201–217.
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17228
Better be reactive at the beginning. Implications of the first seconds of an encounter for the tutoring style in human-robot-interaction
K. Pitsch, K.S. Lohan, K. Rohlfing, J. Saunders, C.L. Nehaniv, B. Wrede, in: Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012), IEEE, 2012, pp. 974–981.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
On the relational structure of two tests measuring general pedagogical knowledge.
A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41418 LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17224
Children's lexical skills and task demands affect gestural behavior in mothers of late-talking children and children with typical language development [Reprint]
A. Grimminger, K. Rohlfing, P. Stenneken, in: J.-M. Colletta, M. Guidetti (Eds.), Gesture and Multimodal Development, John Benjamins Publishing Company, 2012, pp. 129–155.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17226 LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17227 LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17223 LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17229 LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41422
On the impact of institutional factors on general pedagogical knowledge.
C. Watson, A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accounta-Bility – What Do We Know and What Do We Need to Know?, 2012.
LibreCat
 
 
 
 
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38207
Rückmeldungen im Unterricht und Kompetenzerwerb in der Grundschule
F. Hellmich, in: Universität Rostock, Rostock, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38205
Rückmeldungen und Lernprozesse im Grundschulunterricht
F. Hellmich, in: Universität Regensburg, Regensburg, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36552
Sozialräumlich orientierte Soziale Arbeit – Eine Spurensuche nach der Kategorie Gender
S. Landhäußer, in: B. Bütow, C. Munsch (Eds.), Soziale Arbeit und Geschlecht. Herausforderungen jenseits von Universalisierung und Essentialisierung., Westphälisches Dampfboot, Münster, 2012, pp. 128–141.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41355
Lerngelegenheiten im erziehungswissenschaftlichen Studium.
K. Darge, M. Schreiber, J. König, A. Seifert, in: Jo. König, A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Waxmann, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41356
Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung.
Jo. König, A. Seifert, eds., Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Waxmann, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41363
Institutionalisierung der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung: Charakterisierung der einbezogenen Standorte und Ausbildungsgänge.
C. Watson, A. Seifert, J. König, in: J. König, A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrer-ausbildung., Waxmann, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41357
Der Erwerb von pädagogischem Professionswissen: Ziele, Design und zentrale Ergebnisse der LEK-Studie.
Jo. König, A. Seifert, in: J. König, A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Waxmann, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17428
Generation and evaluation of communicative robot gesture
M. Salem, S. Kopp, I. Wachsmuth, K. Rohlfing, F. Joublin, International Journal of Social Robotics, Special Issue on Expectations, Intentions, and Actions 4 (2012) 201–217.
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17220
Dynamic pointing triggers shifts of visual attention in young infants
K. Rohlfing, M.R. Longo, B.I. Bertenthal, Developmental Science 15 (2012) 426–435.
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17217
Bottom-Up Learning of Feedback in a Categorization Task
S. Griffiths, S. Nolfi, G. Morlino, L. Schillingmann, S. Kühnel, K. Rohlfing, B. Wrede, in: ICDL-EpiRob 2012, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17216
Tutor spotter: Proposing a feature set and evaluating it in a robotic system
K.S. Lohan, K. Rohlfing, K. Pitsch, J. Saunders, H. Lehmann, C.L. Nehaniv, K. Fischer, B. Wrede, International Journal of Social Robotics 4 (2012) 131–146.
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17218
Towards robots with teleological action and language understanding
B. Wrede, K. Rohlfing, J.J. Steil, S. Wrede, P.-Y. Oudeyer, J. Tani, in: E. Ugur, Y. Nagai, E. Oztop, M. Asada (Eds.), {Humanoids 2012 Workshop on Developmental Robotics: Can Developmental Robotics Yield Human-like Cognitive Abilities?}, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17219
Integration of sensorimotor mappings by making use of redundancies
N. Hemion, F. Joublin, K. Rohlfing, in: The 2012 International Joint Conference on Neural Networks (IJCNN), IEEE, 2012.
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17222 LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17221 LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41421
Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudierenden (LEK): Detaillierte Analyse der Ergebnisse von den Universitäten Köln und Paderborn.
A. Seifert, J. König, in: AEPF-Tagung „Vielfalt empirischer Forschung in Bildung, Erziehung und Sozialisati-on”, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17231
Does emotional narrative context influence retention of newly learned words?
A.-L. Berner, K. Nachtigäller, A. Foltz, K. Rohlfing, in: Poster Presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France., 2012.
LibreCat
 
 

2012 | Special Issue | LibreCat-ID: 41471
Dokumentation der Studie ProLEG: Professionalisierung von Lehrkräften für einen reflektierten Umgang mit Ethnizität und Geschlecht in der Grundschule. Ausgewählte Daten, Skalen und Ergebnisse
S. Winheller, M. Müller, B. Hüpping, B. Rendtorff, P. Büker, eds., Dokumentation der Studie ProLEG: Professionalisierung von Lehrkräften für einen reflektierten Umgang mit Ethnizität und Geschlecht in der Grundschule. Ausgewählte Daten, Skalen und Ergebnisse, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41447
Internet and Surveillance. The Challenges of Web 2.0 and Social Media
C. Fuchs, K. Boersma, A. Albrechtslund, M. Sandoval, eds., Internet and Surveillance. The Challenges of Web 2.0 and Social Media, Routledge, New York, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41441 | OA
Marx is Back – The Importance of Marxist Theory and Research for Critical Communication Studies Today
C. Fuchs, V. Mosco, TripleC – Open Access Journal for a Global Sustainable Information Society 10 (2012) 127–632.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41448 | OA
Critical Theory and Political Economy of the Internet @ Nordmedia 2011
C. Fuchs, G. Bolin, TripleC – Open Access Journal for a Global Sustainable Information Society 10 (2012) 30–91.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41604 | OA LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41608
La politica economica dei social media [The political economy of social media, in Italian]
C. Fuchs, Sociologia della Communicazione 43 (2012) 62–86.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41603
Behind the News. Social Media, Riots, and Revolutions
C. Fuchs, Capital & Class 36 (2012) 383–391.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41619 | OA
Introduction to the Special section “Critical theory and political economy of the Internet (Nordmedia 2011)“
C. Fuchs, G. Bolin, TripleC – Journal for a Global Sustainable Information Society 10 (2012) 30–32.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41665
Grounding Critical Communication Studies
C. Fuchs, in: D. Thussu (Ed.), International Communication. Four-Volume Set. Volume 2, Sage, London, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 42606 | OA LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Report | LibreCat-ID: 42720
Report on Theoretical Frameworks and Previous Empirical Research. Deliverable D1.1 of the EU FP7 project “PACT – Public Perception of Security and Privacy: Assessing Knowledge, Collecting Evidence, Translating Research into Action” (grant agreement number: 285635)
A. Amicelle, J. Bus, T. El-Baba, C. Fuchs, E. Mordini, A. Rebera, N. Robinson, D. Trottier, S. Venier, S. Wright, Report on Theoretical Frameworks and Previous Empirical Research. Deliverable D1.1 of the EU FP7 Project “PACT – Public Perception of Security and Privacy: Assessing Knowledge, Collecting Evidence, Translating Research into Action” (Grant Agreement Number: 285635), 2012.
LibreCat
 

2012 | Report | LibreCat-ID: 42721
Societal Impact Report. Deliverable D1.4 of the EU FP7 project “PACT – Public Perception of Security and Privacy: Assessing Knowledge, Collecting Evidence, Translating Research into Action” (grant agreement number: 285635)
E. Mordini, J. Bus, A.P. Rebera, S. Venier, S. McCarthy, B. Hayes, S. Wright, D. Deering, C. Fuchs, D. Trottier, S. Krieglsteiner, T. El-Baba, Societal Impact Report. Deliverable D1.4 of the EU FP7 Project “PACT – Public Perception of Security and Privacy: Assessing Knowledge, Collecting Evidence, Translating Research into Action” (Grant Agreement Number: 285635), 2012.
LibreCat
 

2012 | Report | LibreCat-ID: 42968
Research Design & Data Analysis, Presentation, and Interpretation: Part One
T. Allmer, Research Design & Data Analysis, Presentation, and Interpretation: Part One, Vienna, 2012.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed