Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9027 Publications


2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40087
Berger, Jennifer, and Frank Hellmich. “Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Und Hilflosigkeitserleben Bei Lehramtsstudentinnen Und -Studenten Im Zusammenhang Mit Ihren Diagnosekompetenzen. Vortrag Auf Der 20. Jahrestagung Der Kommission ‘Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe’ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik).” Paderborn, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38246
Hellmich, Frank. “Adaptives Lernverhalten von Grundschulkindern Im Zusammenhang Mit Ihren Impliziten Fähigkeitstheorien Und Fähigkeitsselbstkonzepten. Vortrag Im Rahmen Des Kolloquiums ‘Grundschulpädagogik Und Grundschuldidaktik.’” Paderborn: Universität Paderborn, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40088
Koch, Katja, and Frank Hellmich. “Moderation Des Symposiums „Förderung von Kindern Mit Migrationshintergrund Im Vor- Und Grundschulbereich“. 20. Jahrestagung Der Kommission ‘Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe’ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik).” Paderborn, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38245
Hellmich, Frank. “(Mal-)Adaptives Lernverhalten von Grundschulkindern in Abhängigkeit Ihrer Impliziten Fähigkeitstheorien Und Fähigkeitsselbstkonzepte.” Wuppertal: Universität Wuppertal, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38247
Hellmich, Frank. “Implizite Fähigkeitstheorien, Fähigkeitsselbstkonzepte Und (Mal-)Adaptives Lernverhalten Bei Kindern Im Grundschulalter. Vortrag Auf Der 75. Tagung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).” Bamberg, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41364
Eilerts, Katja, Georg Israel, and Andreas Seifert. “Entwicklung eines niveaustufenbezogenen, phasenübergreifenden Berufsfähigkeitsprofils für angehende Lehrkräfte im Bereich allgemeiner pädagogischer Kompetenz.” In Kompetenzorientierung in Schule und Lehrerbildung., edited by Katja Eilerts, Annegret Helen Hilligus, Gabriele Kaiser, and Peter Bender. Münster: LIT, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41365
Schaper, Niclas, and Andreas Seifert. “Überprüfung eines Kompetenzmodells und Messinstruments zur Strukturierung allgemeiner pädagogischer Kompetenz in der universitären Lehrerbildung.” In Kompetenzorientierung in Schule und Lehrerbildung., edited by Katja Eilerts, Annegret Helen Hilligus, Gabriele Kaiser, and Peter Bender. Münster: LIT, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 20231
Lüke, Carina, Katharina Rohlfing, and Prisca Stenneken. “Gebärden Und Kommunikative Mitteilungen Bei Kindern Mit Umschriebener Sprachentwicklungsstörung.” Sprache · Stimme · Gehör 3 (2011): 149–57.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17233
Fischer, Kerstin, Kilian Foth, Katharina Rohlfing, and Britta Wrede. “Mindful Tutors: Linguistic Choice and Action Demonstration in Speech to Infants and a Simulated Robot.” Interaction Studies 12, no. 1 (2011): 134–61. https://doi.org/10.1075/is.12.1.06fis.
LibreCat | DOI
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17236
Narayan, Vikram, Katrin Solveig Lohan, Marko Tscherepanow, Katharina Rohlfing, and Britta Wrede. “Can State-of-the-Art Saliency Systems Model Infant Gazing Behavior in Tutoring Situations?” Frontiers in Computational Neuroscience 5, no. 35 (2011). https://doi.org/10.3389/conf.fncom.2011.52.00035.
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17248
Salem, Maha, Katharina Rohlfing, Stefan Kopp, and Frank Joublin. “A Friendly Gesture: Investigating the Effect of Multi-Modal Robot Behavior in Human-Robot Interaction.” In Proceedings of the 20th IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication, 247–52, 2011. https://doi.org/10.1109/roman.2011.6005285.
LibreCat | DOI
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17246
Nomikou, Iris, and Katharina Rohlfing. “Language Does Something: Body Action and Language in Maternal Input to Three-Month-Olds.” IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 3, no. 2 (2011): 113–28. https://doi.org/10.1109/TAMD.2011.2140113.
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17237
Salem, M., Friederike Anne Eyssel, Katharina Rohlfing, K. Kopp, and F. Joublin. “Effects of Humanlike Conversational Behaviour on Perception of Psychological Antropomorphism: A Case Study with a Humanoid Robot.” In Social Robotics., edited by B. Multu, C. Bartneck, J. Ham, V. Evers, and T. Kanda, Vol. 7072. Springer, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17249
Nachtigäller, Kerstin, and Katharina Rohlfing. “Einfluss von Erlebten Und Vorgestellten Ereignissen Auf Die Erzählweise in Kindgerichteter Sprache.” Zeitschrift Für Literaturwissenschaft Und Linguistik 162 (2011): 139–55.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17247
Rohlfing, Katharina. “Exploring „Associative Talk“ in German Mother-Child Task-Oriented Discourse.” Dialogue & Discourse 2 (2011): 1–18.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17235
Nomikou, Iris, and Katharina Rohlfing. “The Role of Intermodal Synchrony in Maternal Input to 3-Month-Olds: A Naturalistic Study with Special Focus on the Interplay between Language and Action.,” 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17234
Fischer, Silke, Denis Schulze, Pia Borggrebe, Martina Piefke, Sven Wachsmuth, and Katharina Rohlfing. “Multi-Modal Anchoring in Infants and Artificial Systems,” 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40089
Hellmich, Frank, and Katharina Fricke. “Qualitative Und Quantitative Forschungsmethoden in Der Grundschulforschung. Eingangsreferat Zum Nachwuchsworkshop Auf Der 20. Jahrestagung Der Kommission ‘Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe’ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik).” Paderborn, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38243
Förster, Sabrina, Sandra Niebuhr-Siebert, and Frank Hellmich. “Förderung Der Lesekompetenz Durch Ein Wortschatzbasiertes Lesestrategietraining Bei Kindern Mit Deutsch Als Zweitsprache. Vortrag Auf Der 20. Jahrestagung Der Kommission ‘Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe’ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik).” Paderborn: Universität Paderborn, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38231
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. “Erfassung Fachdidaktischer Kompetenzen Angehender Grundschullehrkräfte – Ergebnisse Aus Einem Empirischen Forschungsprojekt. Vortrag Auf Der 20. Jahrestagung Der Kommission ‘Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe’ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik).” Paderborn: Universität Paderborn, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38226
Förster, Sabrina, Frank Hellmich, and Sandra Niebuhr-Siebert. “Effekte Der Implementation Eines Wortschatzbasierten Lesestrategietrainings Auf Lesefähigkeiten von Grundschülerinnen Und -Schülern Mit Und Ohne Migrationshintergrund. Posterpräsentation Auf Der 76. Tagung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).” Klagenfurt, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38214
Hellmich, Frank. “Aktuelle Herausforderungen in Der Grundschulpädagogik - Schlussfolgerungen Für Forschung, Lehre Und Praxis.” Leipzig: Universität Leipzig, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36554
Chassé, Karl August , Alexandr Klein, Sandra Landhäußer, and Margherita Zander. “Konstruktionen von Armut zwischen AdressatInnen und moralisierend-punitivem Diskurs.” In Gerechte Ausgrenzung? Wohlfahrtsproduktion und die neue Lust am Strafen, edited by Henning Schmidt-Semisch and Bernd Dollinger, 227–44. Springer, 2011. https://doi.org/10.1007/978-3-531-94083-0.
LibreCat | DOI
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37030
Landhäußer, Sandra. “Soziale Brennpunkte.” In Lexikon Erziehungswissenschaft, edited by Klaus-Peter Horn, Heidemarie Kemnitz , Winfried Marotzki, and Uwe Sandfuchs , S. 286-287. Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 37038
Faas, Stefan, Sandra Landhäußer, and Rainer Treptow. “Offene Angebote in der Eltern- und Familienbildung : eine empirische Annäherung an ein bisher wenig beachtetes Feld.” neue praxis, 2011, 618–30.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17430
Salem, Maha, Friederike Anne Eyssel, Katharina Rohlfing, Stefan Kopp, and F. Joublin. “Effects of Gesture on the Perception of Psychological Anthropomorphism: A Case Study with a Humanoid Robot.” In Social Robotics, edited by B. Mutlu, C. Bartneck, J. Ham, V. Evers, and T. Kanda, 7072:31–41. Springer Science + Business Media, 2011. https://doi.org/10.1007/978-3-642-25504-5_4.
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17244
Schillingmann, Lars, Petra Wagner, Christian Munier, Britta Wrede, and Katharina Rohlfing. “Using Prominence Detection to Generate Acoustic Feedback in Tutoring Scenarios.” In Interspeech 2011 (12th Annual Conference of the International Speech Communication Association), 3105–8, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17243
Lohan, Katrin Solveig, Karola Pitsch, Katharina Rohlfing, Kerstin Fischer, Joe Saunders, H. Lehmann, Christopher Nehaniv, and Britta Wrede. “Contingency Allows the Robot to Spot the Tutor and to Learn from Interaction.” In 2011 IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL 2011), 1–8. IEEE, 2011. https://doi.org/10.1109/devlrn.2011.6037341.
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17429
Salem, M., Friederike Anne Eyssel, Katharina Rohlfing, K. Kopp, and F. Joublin. “Effects of Humanlike Conversational Behaviour on Perception of Psychological Antropomorphism: A Case Study with a Humanoid Robot.” In Social Robotics., edited by B. Multu, C. Bartneck, J. Ham, V. Evers, and T. Kanda, Vol. 7072. Springer, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17245
Schillingmann, Lars, Petra Wagner, Christian Munier, Britta Wrede, and Katharina Rohlfing. “Acoustic Packaging and the Learning of Words,” 2011. https://doi.org/10.3389/conf.fncom.2011.52.00020.
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17242
Salem, Maha, Friederike Anne Eyssel, Katharina Rohlfing, Stefan Kopp, and F. Joublin. “Effects of Gesture on the Perception of Psychological Anthropomorphism: A Case Study with a Humanoid Robot.” In Social Robotics, edited by B. Mutlu, C. Bartneck, J. Ham, V. Evers, and T. Kanda, 7072:31–41. Springer Science + Business Media, 2011. https://doi.org/10.1007/978-3-642-25504-5_4.
LibreCat | DOI
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17239
Rohlfing, Katharina, and Jun Tani. “Grounding Language in Action.” IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 3, no. 2 (2011): 109–12. https://doi.org/10.1109/TAMD.2011.2140890.
LibreCat | DOI
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17240
Nachtigäller, Kerstin, and Katharina Rohlfing. “Mothers’ Talking about Early Object and Action Concepts during Picture Book Reading.” In Where Literacy Begins. Children‘s Books From 0 to 3., edited by Bettina Kümmerling-Meibauer. John Benjamins, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17238
Rohlfing, Katharina, and Britta Wrede. “What Novel Scientific and Technological Questions Developmental Robotics Bring to HRI? — Are We Ready for a Loop?” The Newsletter of the Autonomous Mental Development Technical Committee 8, no. 2 (2011): 11–13.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17241
Rohlfing, Katharina. “Meaning in the Objects.” In Experimental Pragmatics/Semantics, edited by J. Meibauer and M. Steinbach, 151–76. Benjamins, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17232
Hemion, Nikolas, Frank Joublin, and Katharina Rohlfing. “A Competitive Mechanism for Self-Organized Learning of Sensorimotor Mappings.” In 2011 IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL). IEEE, 2011. https://doi.org/10.1109/DEVLRN.2011.6037364.
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41457
Schreiber, Melanie, Kerstin Darge, Johannes König, and Andreas Seifert. “Lernvoraussetzungen von Lehramtsstudierenden und Merkmale der Lehrerausbildung aus der Sicht von Studierenden.” In AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41462
Watson, Christina, Andreas Seifert, Niclas Schaper, and Tobias Siemen. “Erfassung der Qualität des Unterrichtshandelns angehender Lehrkräfte – Entwicklung eines videogestützten Beobachtungsinstruments.” In AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41460
Seifert, Andreas, Christina Watson, and Johannes König. “LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenz von Lehramtsstudie-renden: Anlage der Studie und institutioneller Kontext.” In AEPF-Tagung „Baustelle Lehrerbildung”, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41459
Seifert, Andreas, Niclas Schaper, Annegret Helen Hilligus, and Josef Riese. “SPEE: Eine (Zwischen-)Bilanz aus Sicht der Forschung.” In AEPF/KBBB-Tagung „Nationale und regionale empirische Bildungsforschung”, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41458
Seifert, Andreas, and Niclas Schaper. “LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudierenden: Zur Entwicklung von bildungswissenschaftlichem Wissen.” In AEPF-Tagung “Baustelle Lehrerbildung,” 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 42728 | OA
Fuchs, Christian. “Como podemos definir vigilância?” MATRIZes 5, no. 1 (2011): 109–33. https://doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v5i1p109-136.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2011 | Book | LibreCat-ID: 40144
Fuchs, Christian. Foundations of Critical Media and Information Studies. New York: Routledge, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 41652 | OA
Fuchs, Christian. “The Political Economy of WikiLeaks: Power 2.0? Surveillance 2.0? Criticism 2.0? Alternative Media 2.0?” Global Media Journal – Australian Edition: Contribution to the Special Issue on “WikiLeaks: Journalism and the 21st Century Mediascape“ (Edited by Hart Cohen and Antonio Castillo) 5, no. 1 (2011).
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 41653 | OA
Fuchs, Christian. “An Alternative View of Privacy on Facebook.” Information: [Special Issue on “Trust and Privacy in Our Networked World“, Edited by Dieter M. Arnold and Herman T. Tavani] 2, no. 1 (2011): 140–65. https://doi.org/10.3390/info2010140.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 41654 | OA
Fuchs, Christian. “Web 2.0, Prosumption, and Surveillance. [Special Issue on ‘Marketing, Consumption and Surveillance’, Edited by Jason Pridmore and Detlev Zwick].” Surveillance & Society 8, no. 3 (2011): 288–309. https://doi.org/10.24908/ss.v8i3.4165.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 41620 | OA
Fuchs, Christian. “Towards an Alternative Concept of Privacy.” Journal of Information, Communication and Ethics in Society 9, no. 4 (2011): 220–37. https://doi.org/10.1108/14779961111191039.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 41651 | OA
Fuchs, Christian. “A Contribution to the Critique of the Political Economy of Google.” Fast Capitalism 8, no. 1 (2011).
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42408
Fuchs, Christian. “The Contemporary World Wide Web: Social Medium or New Space of Accumulation?” In The Political Economies of Media. The Transformation of the Global Media Industries, edited by Dwayne Winseck and Dal Yong Jin, 201–20. London: Bloomsbury, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42409
Fuchs, Christian. “Cognitive Capitalism or Informational Capitalism? The Role of Class in the Information Economy.” In Cognitive Capitalism, Education and Digital Labor, edited by Michael Peters and Ergin Bulut, 75–119. New York: Peter Lang, 2011.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed