Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9099 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40658
Schuster, Britt-Marie. “»abweichen«.” Text- Und Diskurslinguistik, edited by Christina Gansel and Constanze Spieß, vol. 6, De Gruyter, 2021, doi:10.1515/wsk.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 40355
Jacke, Christoph. “Der Weg zur Gewalt – Ein zwischenzuständliches Gespräch über Dumpfbacken, Depressionen und Druckwellen.” Kaput - Magazin für Insolvenz & Pop, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31680
Scharlau, Ingrid, et al. “Building, Emptying out, or Dreaming? Action Structures and Space in Students’ Metaphors of Academic Writing.” Journal of Writing Research, vol. 12, no. vol. 12 issue 3, ARLE (International Association for Research in L1 Education), 2021, pp. 493–529, doi:10.17239/jowr-2021.12.03.01.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24902
Tolksdorf, Nils Frederik, et al. “Comparing the Effects of a Different Social Partner (Social Robot vs. Human) on Children’s Social Referencing in Interaction.” Frontiers in Education, 2021, doi:10.3389/feduc.2020.569615.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24900
Tolksdorf, Nils Frederik, et al. “Do Shy Children Keep More Distance from a Social Robot? Exploring Shy Children’s Proxemics with a Social Robot or a Human.” Interaction Design and Children, 2021, doi:10.1145/3459990.3465181.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40228
Engemann, M., and Bardo Herzig. “Lehrerkooperation und Digitalisierung - Gestaltung digital-kooperativer Arbeitsbeziehungen von Lehrkräften und ReferendarInnen am Beispiel des Schulfachs Pädagogik.” Fachliche Bildung und digitale Transformation - Fachdidaktische Forschung und Diskurse. Fachtagung der Gesellschaft für Fachdidaktik 2020, edited by C. Maurer et al., 1st ed., Fachportal Pädagogik, 2021, pp. 185–88, doi:10.25656/01:21659.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40262
Depenbusch, Sarah, et al. Prospektive Und Prozessbezogene Kompetenzanalyse - Gestaltung Und Erprobung Eines Vorgehens. 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37406
Decius, Julian, et al. “Investigating the Multidimensionality of Informal Learning: Validation of a Short Measure for White‐collar Workers.” Human Resource Development Quarterly, Wiley, 2021, doi:10.1002/hrdq.21461.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37411
Decius, Julian, et al. “The Hen-Egg-Problem of Informal Workplace Learning & Work Design: The Mediating Role of Job Crafting.” Academy of Management Prodeedings, vol. 2021, no. 1, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 40358
Jacke, Christoph, et al. “Seismograf Pop.” Pop-Musik*, no. 2/2021, in transition, 2021, p. S.32-33.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 40489
Büker, Petra. Der Beruf Grundschullehrer*in: Zukunftsfragen. Podcast im Rahmen der Reihe „Zukunftsgespräche“ der Peter Gläsel Stiftung. 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40499
Büker, Petra, and Birgit Hüpping. Children as (Co)Researchers as an Opportunity to Influence School Life: A Didactic Approach and Its Relevance in the Perspective of Children. Beitrag Im Rahmen Des Symposiums: Participation to Connect Members of the School Community an Der ECER (European Conference on Educational Research), University of Geneva. Online. 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37609
Büker, Petra, et al. “Partizipation als Veränderung. Eine Aufforderung an Grundschule und Forschung.” Zeitschrift für Grundschulforschung, vol. 14, no. 2, 2021, pp. 391–406, doi:10.1007/s42278-021-00117-8 .
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39794
Schroeder, René, et al. “Chancen des inklusionsorientierten Sachunterrichts für didaktisch-diagnostisches Handeln. Konzeptionelle und methodologisch-methodische Grundlagen eines forschungsbasierten Entwicklungsansatzes für die Lehrer*innenbildung.” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 3, no. 2, 2021, doi:10.21248/qfi.74.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39809
Reh, Anne, et al. “Berufsspezifische Reflexionsprozesse durch Einzelfallarbeit im Projekt „Schule für alle": Analyse von zwei Praxisberichten mittels der Dokumentarischen Methode.” QfI - Qualifizierung für Inklusion, vol. 3, no. 1, 2021, doi:10.21248/qfi.56.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39804
Kottmann, Brigitte. “Übergänge begleiten. Peer-Beratung beim Übergang für Lernende mit Förderbedarf.” Schule inklusiv - Vielfalt nutzen - Bildungsgerechtigkeit schaffen, edited by Bettina Streese and Rolf Werning, vol. 3, 2021, pp. 32–34.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39814
Kottmann, Brigitte. “Rezension des Buches: "Sonderschule im Nationalsozialismus. Die Magdeburger Hilfsschule als Modell von Dagmar Hänsel (2019).” Zeitschrift für Heilpädagogik, vol. 4, no. 2021, 2021, pp. 211–12.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40920
Standke, Jan, and Elvira Topalovic, editors. In Krisen erzählen – von Krisen erzählen. Sprachliche, literarische und mediale Dimensionen. Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, Göttingen, 2021, doi:10.14220/mdge.2021.68.2.0.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40494
Sackel, Johanna, and Anna-Katharina Wöbse. “Networks.” A Cultural History of the Sea in the Global Age, edited by Franziska Torma, vol. 6, Bloomsbury Academic, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37092
Plien, Christian, and Elvira Topalovic, editors. Mehrdeutigkeiten. Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, Göttingen, 2021, doi:10.14220/mdge.2021.68.4.0.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed