Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9635 Publications
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33899
M. Famula, A. Mirecka, and P. M. Langner, Eds., Drama zwischen Text und Bühne (Schriftenreihe seit 2021). Paderborn: Brill | Fink, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35114
D. Scheer and D. Laubenstein, “The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs. ,” The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs. In: Social Sciences, 11. Jahrgang, Nr. 10., 2021, doi: doi.org/10.3390/socsci10110405.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 29184
K. Koeller and D. Tophinke, Eds., Orthografieunterricht heute. Theorie – Empirie – Didaktik, vol. 3. 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 22517
K. Köller and D. Tophinke, “Das ,rechte Schreiben‘ lernen. Von der Buchstabiermethode zur sprachsystematischen Vermittlung,” Der Deutschunterricht, vol. LXXIII, no. 3, pp. 2–13, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35767
D. Laubenstein and D. Scheer, “Praxis-Forschungs-Netzwerke am Beispiel des Projekts „Geschwisterklassen“,” In: Emotionale und Soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen, ESE 3, , pp. 142–152, 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35762
D. Laubenstein and D. Scheer, “Optimierung von Organisationsstrukturen für die emotionale und soziale Entwicklung?,” In: Sonderpädagogische Förderung heute, 66. Jahrgang, Nr. 2, pp. 155–170, 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35782
P. Zdoupas and D. Laubenstein, “Selbstkonzept und Klassenlehrkraftverhalten - Befunde vergleichender Analysen zu Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung.,” presented at the Frühjahrstagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung (AESF)., 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35774
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, and F. Hellmich, “Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht (KinU) – eine internationale Perspektive,” in Grenzen. Gänge. Zwischen. Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung, B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, and R. Grubich-Müller, Eds. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2021, pp. 207–214.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35887
F. K. Hoya and F. Hellmich, “Kooperation von Lehrkräften im inklusiven Unterricht,” Empirische Pädagogik, vol. 35, no. 4, 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32059
J. Asmacher, D. Borowoski, L. Böttger, G. Islinger, and C. Robers, “Zur Wirkung der universitären DaZ-Weiterbildungen an den Standorten Duisburg-Essen, Münster und Paderborn. Auswertung von schriftlichen Reflexionen teilnehmender Lehrkräfte,” in Universitäre Weiterbildungen im Handlungsfeld von Deutsch als Zweitsprache, J. Asmacher, C. Serrand, and H. Roll, Eds. Münster: Waxmann Verlag, 2021, pp. 113–142.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35777
P. Zdoupas and D. Laubenstein, “Perceptions of Inclusion of Students with Behavioral, Emotional and Social Difficulties (BESD) - online.,” presented at the Vortrag auf der European Conference on Educational Research (ECER), Geneva, 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36260 |
J. Weber, “Artificial Intelligence and the Sociotechnical Imaginary: On Skynet, Self-Healing Swarms and Slaughterbots,” in Drone Imaginaries. The Power of Remote Vision, K. Maurer and A. I. Graae, Eds. Manchester: Manchester University Press, 2021, pp. 167–179.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36257 |
J. Weber and K. Mayer, “From Optimizing Military Operations to Targeting Terrorist Networks: Social Network Analysis in Data-Driven Warfare,” in Explorations in Digital Cultures, M. Burkhardt, M. Shnayien, and K. Grashöfer, Eds. Lüneburg: meson press, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36256 |
J. Weber, “Human-Machine Learning und Digital Commons,” in In digitaler Gesellschaft. Neukonfigurationen zwischen Robotern, Algorithmen und Usern, K. Braun and C. Kropp, Eds. Bielefeld: transcript, 2021, pp. 213–222.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36259
J. Weber, “Auto-Mobilitätsmanagement? Über eine gelebte Vision Zero, repetitive Fortschrittsversprechen und gerechte Mobilität,” in Autonome Autos. Medien- und kulturwissenschaftliche Perspektiven auf die Zukunft der Mobilität, F. Sprenger, Ed. Bielefeld: transcript, 2021, pp. 147–164.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36258
J. Weber, “Expanding Technosecurity Culture. On Wild Cards, Imagination and Disaster Prevention,” in Sensing In/Security: Sensors and the Making of Transnational Security Infrastructures, N. Klimburg-Witjes, N. Pöchhacker, and G. C. Bowker, Eds. Manchester, UK: Mattering Press, 2021, pp. 163–183.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 36318
A. Pöllmann, “Bourdieu and the Quest for Intercultural Transformations,” SAGE Open, vol. 11, no. 4, Art. no. 215824402110613, 2021, doi: 10.1177/21582440211061391.
LibreCat
| DOI
2021 | Book | LibreCat-ID: 36100
R. Becker, „Kein Grund zum Feiern“. Die Jubiläen der Universität Hamburg 1969 und 1994 im Zeichen politischer Konflikte, vol. 14. Hamburg: Dölling und Galitz, 2021.
LibreCat
| Files available