Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9604 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36395
F. K. Hoya and F. Hellmich, “Feedback im Leseunterricht der Grundschule aus der Perspektive von Kindern und Lehrkräften – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Vortrag im Symposium „Qualität von Leseunterricht – Determinanten und Effekte“ (Chairs: Annika Ohle-Peters & Nele McElvany) auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36387
F. Hellmich and M. F. Löper, “Prerequisites for children’s attitudes towards peers with special educational needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to me! Exploring under-served students’ voice through innovative and participatory research designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36397
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, and G. Görel, “Auswirkungen eines Trainings zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug auf den inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36347
M. F. Löper and F. Hellmich, “Prerequisites of Primary School Students’ Pro-social Behavior in the Inclusive Classroom. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
F. Hellmich, M. F. Löper, and M. Knickenberg, “Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36355
M. F. Löper and F. Hellmich, “Children’s Pro-social Behavior towards Peers with Social or Emotional Disabilities in the Inclusive Classroom. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36383
F. Hellmich, “Under which conditions does the social participation of students with special educational needs succeed? Keynote. Conference ‘Inclusive Education – Giving students a voice,’” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36312
J. R. Schulze, F. K. Hoya, and F. Hellmich, “Effekte eines Trainings zum kooperativen Arbeiten im inklusiven Unterricht auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36313
K. Franzen, G. Görel, F. K. Hoya, A. Filipiak, T. Albers, and F. Hellmich, “Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden und Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36317
J. R. Schulze, F. K. Hoya, and F. Hellmich, “Effects of a Training to Foster Pre-Service Teachers’ Knowledge about Team-Teaching on their Competencies for Inclusive Education at Primary School. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
F. Hellmich, M. F. Löper, and M. Knickenberg, “Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36341
F. K. Hoya and F. Hellmich, “The Role of Pronounced and Perceived Parental Feedback on Children’s Reading Comprehension. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36343
G. Görel and F. Hellmich, “Primary School Teachers’ Personal Resources and the Quality of Inclusive Learning Processes. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36316
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Prerequisites for Primary School Teachers’ Intentions and Everyday Day Practices concerning Inclusive Education. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36323
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, and F. Hellmich, “Development Of Preservice Teachers’ Inclusive Competences. The ‘KinU’-Project. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36306
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht als Determinanten für ihren intentionalen Umgang mit Heterogenität im Klassenzimmer. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36291
J. R. Schulze, F. K. Hoya, A. Kirsch, M. Brandenburg, S. Schwab, and F. Hellmich, “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36290
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, and F. Hellmich, “Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht: Förderung der Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Systeme. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36242
F. Hellmich, F. K. Hoya, and J. R. Schulze, “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. Symposium der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36297
K. Franzen, G. Görel, F. K. Hoya, A. Filipiak, T. Albers, and F. Hellmich, “Möglichkeiten der Förderung der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden durch Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“,” 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed