Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9084 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35515
Ehland, C. (2017). The Scott Monument and Scottish Cultural Memory. In M. Irimia (Ed.), Literature and Cultural Memory (pp. 232–249). Brill.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39645
Morrien, R. (2017). “Gehen am äußersten Rand der Fußsohlen”: Zur Adaption des Flanerietopos in Herta Müllers Reisende auf einem Bein und Angela Krauß’ Milliarden neuer Sterne. In G. Banita, J. Ellenbürger, & J. Glasenapp (Eds.), Die Lust zu gehen. Weibliche Flanerie in Literatur und Film (Vol. 3, pp. 59–75). Wilhelm Fink.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36864
Bock, K., & Göddertz, N. (2017). Neue Erziehung, neuer Mensch, neue Gesellschaft. Die Kinderladenbewegung. In H. Barz (Ed.), Handbuch Bildungsreform und Reformpädagogik (pp. 359–365). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-07491-3_30
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37780
Hellmich, F., Hoya, F. K., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? – Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
Ort, M., & Hellmich, F. (2017). Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
Hellmich, F., & Löper, M. F. (2017). Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral paper presentation. Mini Conference: “The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education.”
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37768
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2017). Effort Feedback as a Prerequisite for Primary School Students’ Implicit Theories and their Reading Motivation. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research).
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37767
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2017). Effects of Parental and Teachers` Positive Feedback on their Children`s Reading Motivation. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction).
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37771
Hellmich, F., & Schwab, S. (2017). Prerequisites of Primary School Teachers` Willingness to Cooperate in Inclusive Education. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37776
Hellmich, F. (2017). Erklärungsfaktoren für Einstellungen von Grundschullehrkräften zur Inklusion - Qualitative und quantitative Befunde.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37774
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2017). Primary School Students` Perceived Teacher Behavior and their Attitudes towards Peers with Social or Emotional Disabilities.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36396
Karolus, J., Landhäußer, S., Treptow, R., & Wlassow, N. (2017). Forschung und Entwicklung im Hinblick auf Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung. In C. Equit, G. Flößer , & M. Witzel (Eds.), Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung (p. 56). IGfH Eigenverlag.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35769
Klein, A., & Landhäußer, S. (2017). Children’s Voice in “Nurseries of Democracy“. Participation in Early Childhood Institutions . Social Work and Society International Online Journal, Vol 15(No 2). https://ejournals.bib.uni-wuppertal.de/index.php/sws/article/view/527
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 40622
Miller, S., Holler-Nowitzki, B., Kottmann, B., Lesemann, S., Letmathe-Henkel, B., Meyer, N., Schroeder, R., & Velten, K. (Eds.). (2017). Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs (Vol. 22, p. 301). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-13502-7
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40623
Kottmann, B. (2017). "Also ich hab´ mir immer gewünscht im GU tätig zu sein!“ – Ergebnisse der AbsolventInnenbefragung des Studiengangs „Integrierte Sonderpädagogik“ in Bielefeld. In B. Lütje-Klose, M.-A. Boger, B. Hopmann, & P. Neumann (Eds.), Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft (Vol. 1, pp. 224–232). Klinkhardt.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40621
Kottmann, B. (2017). “Ich sehe mich eher als Lehrerin für alle...” - Ergebnisse der AbsolventInnenbefragungs “Integrierte Sonderpädagogik” in Bielefeld. In S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer, R. Schroeder, & K. Velten (Eds.), Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs (Vol. 22, pp. 138–144). Springer VS.
LibreCat
 

2017 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 36251
Meier, R. (2017). Empathie: Hilfe oder Hindernis bei aktuellen Integrationsaufgaben und dem Umgang mit Radikalisierung? https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-394
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 40625
Kottmann, B. (2017). Rezension des Buches “Sonderschullehrerausbildung im Nationalsozialismus” (2014) von Dagmar Hänsel. In Behindertenpädagogik (Vol. 56, Issue 1, pp. 55–58).
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41183
Christina, W., Seifert, A., & Schaper, N. (2017). Die Nutzung institutioneller Lerngelegenheiten und die Entwicklung bildungswissenschaftlichen Wissens angehender Lehrkräfte. Zeitschrift für Erziehungswissenschaften, 3(13), 1–24.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40493
Sackel, J. (2017). Food justice, common heritage and the oceans: Resource narratives in the context of the Third United Nations Conference on the Law of the Sea. International Journal of Maritime History, 29(3), 645–659. https://doi.org/10.1177/0843871417713682
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed