Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9204 Publications


2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51743
Schulz, C. (2023). From mental models to algorithmic imaginaries to co-constructive mental models. Navigationen – Zeitschrift Für Medien- Und Kulturwissenschaften , 2, 65–75. http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/10428
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51744
Schulz, C., & Schröter, J. (2023). Tech/Imaginations – Introduction. Navigationen – Zeitschrift Für Medien- Und Kulturwissenschaften , 2, 7–14. http://dx.doi.org/10.25819/ubsi/10428
LibreCat | DOI
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 51740
Schulz, C. (2023). Infrastrukturen der Anerkennung. Eine Theorie sozialer Medienplattformen (1st ed.). Campus Verlag .
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51793
Hoffarth, B., Mentzing, S., & Richter, S. (2023). Geschlechter - Verhältnisse - Widersprüche. Eine Einleitung. In B. Hoffarth, S. Mentzing, & S. Richter (Eds.), Geschlechter - Verhältnisse - Widersprüche (pp. 7–19). Campus.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51795
Richter, S. (2023). Multiple Verhandlungen: ›Cancel Culture‹ aus Perspektive feministischer Digitalisierungsforschung. In B. Hoffarth, S. Mentzing, & S. Richter (Eds.), Geschlechter - Verhältnisse - Widersprüche. Campus.
LibreCat
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51792
Hoffarth, B., Mentzing, S., & Richter, S. (Eds.). (2023). Geschlechter - Verhältnisse - Widersprüche. Campus.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51789 | OA
Richter, S. (2023). Cancel Culture als Arena politisierter Wissenskonflikte Am Beispiel einer Debatte um rassistische Begriffe im Sommer 2022. In Verhandlungen des 41. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Bielefeld 2022. 41. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Bielefeld 2022, Bielefeld.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52094
Kamp, H. (2023). Norms and Rituals of Conflict Settlement in Foreign Affairs in the High Middle Ages. Le Mediaeval Journal , 11.2, 95–124.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52319
Abdelrahem, M. (2023). khiṭāb al-karāhiya – iṭlāla ʿala taʾwīlāt maghlūṭa li-n-nuṣūṣ al-islāmiya (Hassrede – Überblick auf kritische Interpretationen islamischer Texte). In H. Dawwa (Ed.), khiṭāb al-karāhiya wa-taḥaddiyāt al-ḥiwār – taqāṭuʿāt wa-muwāǧahāt (Hassrede und die Herausforderungen des Dialogs – Überschneidungen und Konfrontationen) (pp. 13–23). Dār al-Ṯaqāfa li-n-našr .
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52330 | OA
Schwede, J., & Harteis, C. (2023). Weiterbildung des Weiterbildungspersonals – Vorwiegend eine Aufgabe des Lernens am Arbeitsplatz. In C. Müller, J. Pranger, & J. Reißland (Eds.), Nachhaltigkeitsorientierte Weiterbildungsdidaktik: Die doppelte Multiplikatorenqualifizierung (Vol. 73, pp. 147–164). wbv Publikation. https://doi.org/10.3278/9783763974382
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 52527
Kraft, K. (2023). A Bouquet of Encounters With Faux Flora Across Time – A Visual Essay. Kraft K. & Schmitt S. 2023. Almost Fragrant Pseudobotany: A Bouquet of Encounters With Faux Flora Across Time – A Visual Essay. In: Philippopoulos-Mihalopoulos, A et al (eds.), SMELL. London: University of Westminster Press. DOI: https://doi.org/10.16997/book68.d.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52609
Tatari, M., & Ströbele, C. (2023). Anthropologie - strittig zwischen Christentum und Islam? In S. Altmeyer et al. (Ed.), Herausforderung Mensch (Vol. 39, pp. 73–85). Vandenhoeck & Ruprecht.
LibreCat
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 51025
Drossel, K., Bette, R., Oldak, A., & Eickelmann, B. (2023). Ergebnisse des UneS-Projektes und mögliche Handlungsempfehlungen für die Unterstützung von chancengerechten digitalisierungsbezogenen Schulentwicklungsprozessen durch Schulträger. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 51026
Drossel, K., Oldak, A., Bette, R., & Eickelmann, B. (2023). Ergebnisse des UneS-Projektes und mögliche Handlungsempfehlungen für chancengerechte digitalisierungsbezogene Schulentwicklungsprozesse auf Einzelschulebene. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Sloane, H. S., & Schmöckel, S. (2023). Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration). EAPRIL 2023, Belfast.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46283 | OA
Banh, N. C., & Scharlau, I. (2023). First steps towards real-time assessment of attentional weights and capacity according to TVA. In S. Merz, C. Frings, B. Leuchtenberg, B. Moeller, S. Mueller, R. Neumann, B. Pastötter, L. Pingen, & G. Schui (Eds.), Abstracts of the 65th TeaP. ZPID (Leibniz Institute for Psychology). https://doi.org/10.23668/PSYCHARCHIVES.12945
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49434
Schuldt, A., Palm, M., Neumann, P., Böhm-Kasper, O., Demmer, C., & Lütje-Klose, B. (2023). „Jede*r von uns sieht die Situation eben unterschiedlich – das ist zwar eine Schwierigkeit, aber auch eine Bereicherung“. Zeitschrift Für Konzepte Und Arbeitsmaterialien Für Lehrer*innenbildung Und Unterricht, 5(4). https://doi.org/10.11576/DIMAWE-6699
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 50264
Tönnies, M. (2023). Christine Schwanecke: A Narratology of Drama: Dramatic Storytelling in Theory, History, and Culture from the Renaissance to the Twenty-First Century (Vol. 34, Issue 3, pp. 268–270). https://doi.org/ https://doi.org/10.33675/ANGL/2023/3/20
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53120
Schneider, T., & Klingsieck, K. B. (2023). “ProGRess” - Erste Evaluationsergebnisse eines Anti-Prokrastinationstrainings auf Basis des Zürcher Ressourcen Modells (ZRM). . 42. Motivationspsychologisches Kolloquium (MPK), Jena.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53119
Schneider, T., & Klingsieck, K. B. (2023). “ProGRess” - Reduce procrastination to improve students’ health - First analyses of an intervention study. . 37. European Health Psychology Society Conference, Bremen .
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed