Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9075 Publications


2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 20231
Lüke, Carina, Katharina Rohlfing, and Prisca Stenneken. “Gebärden Und Kommunikative Mitteilungen Bei Kindern Mit Umschriebener Sprachentwicklungsstörung.” Sprache · Stimme · Gehör 3 (2011): 149–57.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17233
Fischer, Kerstin, Kilian Foth, Katharina Rohlfing, and Britta Wrede. “Mindful Tutors: Linguistic Choice and Action Demonstration in Speech to Infants and a Simulated Robot.” Interaction Studies 12, no. 1 (2011): 134–61. https://doi.org/10.1075/is.12.1.06fis.
LibreCat | DOI
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17236
Narayan, Vikram, Katrin Solveig Lohan, Marko Tscherepanow, Katharina Rohlfing, and Britta Wrede. “Can State-of-the-Art Saliency Systems Model Infant Gazing Behavior in Tutoring Situations?” Frontiers in Computational Neuroscience 5, no. 35 (2011). https://doi.org/10.3389/conf.fncom.2011.52.00035.
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17248
Salem, Maha, Katharina Rohlfing, Stefan Kopp, and Frank Joublin. “A Friendly Gesture: Investigating the Effect of Multi-Modal Robot Behavior in Human-Robot Interaction.” In Proceedings of the 20th IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication, 247–52, 2011. https://doi.org/10.1109/roman.2011.6005285.
LibreCat | DOI
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17246
Nomikou, Iris, and Katharina Rohlfing. “Language Does Something: Body Action and Language in Maternal Input to Three-Month-Olds.” IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 3, no. 2 (2011): 113–28. https://doi.org/10.1109/TAMD.2011.2140113.
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17237
Salem, M., Friederike Anne Eyssel, Katharina Rohlfing, K. Kopp, and F. Joublin. “Effects of Humanlike Conversational Behaviour on Perception of Psychological Antropomorphism: A Case Study with a Humanoid Robot.” In Social Robotics., edited by B. Multu, C. Bartneck, J. Ham, V. Evers, and T. Kanda, Vol. 7072. Springer, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17249
Nachtigäller, Kerstin, and Katharina Rohlfing. “Einfluss von Erlebten Und Vorgestellten Ereignissen Auf Die Erzählweise in Kindgerichteter Sprache.” Zeitschrift Für Literaturwissenschaft Und Linguistik 162 (2011): 139–55.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17247
Rohlfing, Katharina. “Exploring „Associative Talk“ in German Mother-Child Task-Oriented Discourse.” Dialogue & Discourse 2 (2011): 1–18.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17235
Nomikou, Iris, and Katharina Rohlfing. “The Role of Intermodal Synchrony in Maternal Input to 3-Month-Olds: A Naturalistic Study with Special Focus on the Interplay between Language and Action.,” 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17234
Fischer, Silke, Denis Schulze, Pia Borggrebe, Martina Piefke, Sven Wachsmuth, and Katharina Rohlfing. “Multi-Modal Anchoring in Infants and Artificial Systems,” 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40089
Hellmich, Frank, and Katharina Fricke. “Qualitative Und Quantitative Forschungsmethoden in Der Grundschulforschung. Eingangsreferat Zum Nachwuchsworkshop Auf Der 20. Jahrestagung Der Kommission ‘Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe’ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik).” Paderborn, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38243
Förster, Sabrina, Sandra Niebuhr-Siebert, and Frank Hellmich. “Förderung Der Lesekompetenz Durch Ein Wortschatzbasiertes Lesestrategietraining Bei Kindern Mit Deutsch Als Zweitsprache. Vortrag Auf Der 20. Jahrestagung Der Kommission ‘Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe’ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik).” Paderborn: Universität Paderborn, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38231
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. “Erfassung Fachdidaktischer Kompetenzen Angehender Grundschullehrkräfte – Ergebnisse Aus Einem Empirischen Forschungsprojekt. Vortrag Auf Der 20. Jahrestagung Der Kommission ‘Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe’ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik).” Paderborn: Universität Paderborn, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38226
Förster, Sabrina, Frank Hellmich, and Sandra Niebuhr-Siebert. “Effekte Der Implementation Eines Wortschatzbasierten Lesestrategietrainings Auf Lesefähigkeiten von Grundschülerinnen Und -Schülern Mit Und Ohne Migrationshintergrund. Posterpräsentation Auf Der 76. Tagung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).” Klagenfurt, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38214
Hellmich, Frank. “Aktuelle Herausforderungen in Der Grundschulpädagogik - Schlussfolgerungen Für Forschung, Lehre Und Praxis.” Leipzig: Universität Leipzig, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36554
Chassé, Karl August , Alexandr Klein, Sandra Landhäußer, and Margherita Zander. “Konstruktionen von Armut zwischen AdressatInnen und moralisierend-punitivem Diskurs.” In Gerechte Ausgrenzung? Wohlfahrtsproduktion und die neue Lust am Strafen, edited by Henning Schmidt-Semisch and Bernd Dollinger, 227–44. Springer, 2011. https://doi.org/10.1007/978-3-531-94083-0.
LibreCat | DOI
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37030
Landhäußer, Sandra. “Soziale Brennpunkte.” In Lexikon Erziehungswissenschaft, edited by Klaus-Peter Horn, Heidemarie Kemnitz , Winfried Marotzki, and Uwe Sandfuchs , S. 286-287. Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 37038
Faas, Stefan, Sandra Landhäußer, and Rainer Treptow. “Offene Angebote in der Eltern- und Familienbildung : eine empirische Annäherung an ein bisher wenig beachtetes Feld.” neue praxis, 2011, 618–30.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17430
Salem, Maha, Friederike Anne Eyssel, Katharina Rohlfing, Stefan Kopp, and F. Joublin. “Effects of Gesture on the Perception of Psychological Anthropomorphism: A Case Study with a Humanoid Robot.” In Social Robotics, edited by B. Mutlu, C. Bartneck, J. Ham, V. Evers, and T. Kanda, 7072:31–41. Springer Science + Business Media, 2011. https://doi.org/10.1007/978-3-642-25504-5_4.
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17244
Schillingmann, Lars, Petra Wagner, Christian Munier, Britta Wrede, and Katharina Rohlfing. “Using Prominence Detection to Generate Acoustic Feedback in Tutoring Scenarios.” In Interspeech 2011 (12th Annual Conference of the International Speech Communication Association), 3105–8, 2011.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed