Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

60 Publications


2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 46967
Hahn, C. A. (2023). Learning the pronunciation of segmental features of english phonology at german primary schools. LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1802
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46146
Freudinger, M. (n.d.). Persönlichkeit, Prokrastination und Prüfungsangst als Prädiktoren für Studienerfolg. Wer tritt am Semesterende zur Prüfung an? Die Hochschullehre. https://dx.doi.org/10.3278/HSLT2301W
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32473
Mindt, I. (2022). Künstliche Intelligenz fachfremd mittels Open Educational Resources unterrichten. Wie das Flipped-Classroom-Format bei der Einbettung in die Lehre der Anglistik hilft. In D.-K. Mah & T. Cordula (Eds.), Künstliche Intelligenz mit offenen Lernangeboten an Hochschulen lehren. Erfahrungen und Erkenntnisse aus dem Fellowship-Programm des KI-Campus. (pp. 22–36). LibreCat University. https://doi.org/10.5281/ZENODO.6673692
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33373
Hahn, C. A., & Mindt, I. (2022). Introduction: English Linguistics, Learners and the Classroom. Anglistik, 33(2), 11–14. https://doi.org/10.33675/angl/2022/2/5
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
Mindt, I. (2021). “There”. Die Verwendung von “there” im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern. In C. Bürgel, P. Gévaudan, & D. Siepmannn (Eds.), Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen (Vol. 119, pp. 39–55). Stauffenburg.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
Mindt, I., & Rebekka, S. (2021). Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, & N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre. (pp. 117–140). transcript. https://doi.org/10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 | OA
Schmidt, R., & Mindt, I. (2021). Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, & N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre (pp. 117–140). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister, D., & Mindt, I. (2020). Einleitung. In Mobile Medien im Schulkontext (Vol. 41, pp. 1–6). Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt, I., Schmidt, R., Beißwenger, M., & Dietrich, N. (2020). Mit digitalen Arbeitsformen das Lernen bereichern: zur Gestaltung sinnstiftender Präsenzphasen mit dem Inverted-Classroom-Modell. In M. Beißwenger, B. Bulizek, I. Gryl, & F. Schacht (Eds.), Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung (pp. 165–207). Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33299 | OA
Hahn, C. A. (2020). Informationskompetenz durch E-Learning? Durch Lernvideos nach Literatur suchen. die hochschullehre, 6.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 17631
Mindt, I. (2018). Bridging - Fremdsprache und Fachwissenschaft. Digital Learning Map.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17705
Mindt, I., & Bartsch, S. (2018). “Digital Humanitites: The Role of the Digital in English Philology”. Sprachwissenschaftliche Sektion beim Anglistentag 2017 in Regensburg. In A.-J. Zwierlein, J. Petzold, K. Boehm, & M. Decker (Eds.), Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings (pp. 3–8). Trier: Wissenschaftler Verlag.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17720
Mindt, I. (2018). Englischer Sprachwandel im Zeitalter von Digitalisierung und Innovation. In P. Freese (Ed.), Paderborner Unireden 148 (Vol. 148). Paderborn: Bonifatius GmbH.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17721
Bartsch, S., & Mindt, I. (2018). Digital Humanities: The Role of the Digital in English Philology. In A.-J. Zwierlein, J. Petzold, K. Boehm, & M. Decker (Eds.), Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings (pp. 3–7). Trier: Wissenschaftler Verlag.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22468
Bartsch, S., & Mindt, I. (2018). Section I: Digital Humanities: The Role of the Digital in English Philology. In A.-J. Zwierlein, J. Petzold, K. Boehm, & M. Decker (Eds.), Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings. Wissenschaftlicher Verlag.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 22474
Mindt, I. (2018). Englischer Sprachwandel im Zeitalter von Digitalisierung und Innovation (Vol. 148). Paderborn: Bonifatius GmbH.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33301
Bredenbröcker, M., & Hahn, C. A. (2018). Welcome back to school: Aussprache in Klasse 5 prüfen. Englisch 5 - 10, 41, 32–34.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 17709
Mindt, I., Schäfer, W., Sloane, P. F. E., Gössling, B., & Mehic, A. (Eds.). (2017). Proceedings of the BHQFHE projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project. Sarajevo.
LibreCat | Files available
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17722
Mindt, I. (2017). Chosen. Zeitschrift Für Anglistik Und Amerikanistik, 65 : 3, 339–353.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17724
Mindt, I. (2017). Analyzing Corpus Data from Within. In Anglistik. International Journal of English Studies (28 : 1, pp. 57–73).
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17725
Mindt, I. (2017). Accreditation of Study Programs. In W. Schäfer, P. Sloane, I. Mindt, B. Gössling, & A. Mehic (Eds.), Proceedings of the BHQFHE projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project (pp. 23–26). Sarajevo.
LibreCat | Files available
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 22475
Mindt, I. (2017). Chosen. Zeitschrift Für Anglistik Und Amerikanistik, 65(3), 339–353.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 46141
Freudinger, M. (2017). Shoulda, Coulda, Woulda – Non-Canonical Forms on the Move? Zeitschrift Für Anglistik Und Amerikanistik, 65(3), 319–337. https://doi.org/10.1515/zaa-2017-0031
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46142
Freudinger, M. (2017). On the Kinda Peripheral Character of Gotta and what we Oughta Do about it. In S. Quakernack, T. Meister, D. Fulger, & N. Devos (Eds.), Exploring the Periphery (pp. 107–130). Aisthesis Verlag.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17726
Mindt, I. (2016). 40 issues of ICAME News/ICAME Journal. ICAME Journal 40, 9–15.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17727
Kytö, M., Stenström, A.-B., & Mindt, I. (2016). An interview with Joybrato Mukherjee, the Chair oft he ICAME Board. ICAME Journal 40, 5–8.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17764
Mindt, I. (2016). The diachronic development of “COME TO V.” Silesian Studies in English 2015, 38–59.
LibreCat
 

2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 9688
Tönnies, M., Ehland, C., & Mindt, I. (Eds.). (2016). Anglistentag 2015 Paderborn: Proceedings. Presented at the Anglistentag, Trier: WVT.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17765
Mindt, I. (2013). Gesprochene Korpora des Englischen und ihre Anwendung in der Grammatikforschung. In I. Kratochvílová & N. R. Wolf (Eds.), Grundlagen einer sprachwissenschaftlichen Quellenkunde (pp. 111–120). Tübingen: Narr.
LibreCat
 

2013 | Dissertation | LibreCat-ID: 46140
Freudinger, M. (2013). Syntactic perspectives on directive speech acts : a contrastive study. Universitätsbibliothek Paderborn.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17766
Mindt, I. (2012). Talking like a book. Investigating colloquialization as a change in written English. In G. Haßler & C. Neis (Eds.), Oralité(s) et écriture(s) (pp. 43–56). Münster: Nodus Publikationen.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17856
Mindt, I., Leech, G., Hundt, M., Mair, C., & Smith, N. (2012). Change in Contemporary English. A Grammatical Study. In Archiv für das Studium der neueren Sprachen und  Literaturen 164: 249: 2 (pp. 394–396). Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
LibreCat
 

2011 | Book | LibreCat-ID: 17692
Mindt, I. (2011). Adjective complementation by that-clauses: An empirical study. Amsterdam: Benjamins.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17891
Mindt, I., & Lindquist, H. (2011). Corpus Linguistics and the Description of English. ICAME Journal 35, 242–247.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17894
Mindt, I., & Mukherjee, J. (2011). Anglistische Korpuslinguistik. Eine  Einführung. Grundlagen der Anglistik und Amerikanistik 33. In Anglistik. International Journal of English Studies, 22, 1 (pp. 205–206). Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2009.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17711
Claridge, C., & Mindt, I. (2010). Beiträge der Sektion I “‘Spoken’ English  through the Centuries.” Sprachwissenschaftliche Sektion beim Anglistentag 2009 in  Klagenfurt. In J. Helbig & R. Schallegger (Eds.), Anglistentag 2009 Klagenfurt.  Proceedings (pp. 1–114). Trier: Wissenschaftler Verlag.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17768
Claridge, C., & Mindt, I. (2010). Spoken English through the centuries: Introduction. In J. Helbig & R. Schallegger (Eds.), Anglistentag 2009 Klagenfurt. Proceedings (pp. 1–8). Trier: Wissenschaftler Verlag.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17769
Mindt, I. (2010). Methoden der Korpuslinguistik: Der korpus-basierte und der korpus-geleitete Ansatz. In I. Kratochvílová & N. R. Wolf (Eds.), Kompendium  Korpuslinguistik. Eine Bestandsaufnahme aus deutsch-tschechischer Perspektive (pp. 53–65). Heidelberg: Winter.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17710
Mindt, I. (2009). Guest-editor des Focus On “Corpus Linguistics - Methods and Approaches.” In Anglistik. International Journal of English Studies (20:1).
LibreCat
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 17770
Mindt, I. (2009). Corpus-based and corpus-driven approaches: An investigation of the verb do. Anglistik. International Journal of English Studies, 20:1, 69–88.
LibreCat
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 17771
Mindt, I. (2009). Corpus Linguistics: a discipline on the move. Anglistik. International Journal of English Studies, 20:1, 7–10.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 17772
Mindt, I. (2008). Appropriateness in Discourse: The adjectives surprised and surprising in  monologue and dialogue. Journal of Pragmatics , 40,9, 1503–1520.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 17845
Mindt, I. (2008). Adjective complementation by that-clauses: the relation between  the semantics of adjectives and the verb phrase in the that-clause. Anglistik. International Journal of English Studies, 19:1, 141–155.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17899
Mindt, I., & Römer, U. (2008). Progressives, Patterns, Pedagogy. A corpus-driven  approach to English progressive forms, functions, contexts and diadactic. In Anglistik. International Journal of English Studies, 19, 2 (pp. 235–239). Amsterdam: John Benjamins, 2005.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17901
Mindt, I., & Facchinetti, R. (2008). Corpus Linguistics 25 Years on.  (Language and Computers: Studies in Practical Linguistics 62). In ICAME Journal, Computers in English Linguistics, 2008 (pp. 236–239). Amsterdam: Rodopi, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17846
Mindt, I. (2007). The valency of experiential and evaluative adjectives. In T. Herbst & K. Götz-Votteler (Eds.), Valency. Theoretical, Descriptive and Cognitive  Issues (pp. 101–115). Berlin: Mouton de Gruyter.
LibreCat
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 17847
Mindt, I. (2006). Distributional data and grammatical structures: The case of so-  called subject extraposition. Zeitschrift Für Anglistik Und Amerikanistik 54.2, Special Issue on "The Scope and Limits of Corpus Linguistics – Empiricism in the Description and Analysis of English, 149–162.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17848
Mindt, I. (2005). Learner English: Ein Überblick über vorhandene Korpora und  mögliche Forschungsansätze. In J. Schwitalla & W. Wegstein (Eds.), Korpuslinguistik Deutsch: synchron – diachron – kontrastiv. Würzburger Kolloquium  2003 (pp. 137–146). Tübingen: Niemeyer.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17902
Mindt, I., & Hunston, S. (2005). Corpora in Applied Linguistics. In ICAME Journal 29, Computers in English  Linguistics (pp. 184–188). Cambridge: Cambridge University Press, 2002.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17907
Mindt, I., Huddleston, R., & Pullum, G. K. (2005). A Student’s Introduction to  English Grammar. In Zeitschrift für  Anglistik und Amerikanisitk. A Quarterly of Language, Literature and Culture. Heft 2,  2 (Vol. 2, pp. 195–197). Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=379

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed