Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2167 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44661
Eickelmann, Birgit, et al. “Digitalisierungsbezogene Fortbildung und professionelle Lerngelegenheiten von Lehrpersonen der Sekundarstufe I in Deutschland und im Bundesländervergleich.” Schule digital – der Länderindikator 2021. Lehren und Lernen mit digitalen Medien in der Sekundarstufe I in Deutschland im Bundesländervergleich und im Trend seit 2017 , edited by R. Lorenz et al., Waxmann Verlag, 2022, pp. 187–210.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44632
Eickelmann, Birgit, et al. Children and Young People’s Narratives and Perceptions of ICT in Education in Selected European Countries Complemented by Perspectives of Teachers and Further Relevant Stakeholders in the Educational Context. (DigiGen- Working Paper Series No.11). 2022, doi:doi: 10.5281/zenodo.7152391.
LibreCat | DOI
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44633
Seland, I., et al. Understanding Children and Young People as Digital Citizens. (DigiGen- Working Paper Series No.12). 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44659
Casamassima, Gianna, et al. Beyond Participation: Video Workshops across Europe to Engage in Research with Children and Young People and Teacher Candidates as Collaborators Investigating ICT in Education (DigiGen- Working Paper Series No.10). 2022, doi:doi: 10.5281/zenodo.6973455.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
Hellmich, Frank, et al. The Composition of Pre-Service Teacher Teams and Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (InED) of the School of Education. Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35920
Löper, Marwin Felix, et al. Determinants for Primary School Teachers’ Inclusive Practices in Heterogenous Classes. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. “A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development.” Ghent University, 2022.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27995
van Ophuysen, Stefanie, et al. “Die Gestaltung des Übergangs zur Weiterführenden Schule – Welche Maßnahmen wurden und werden an Grundschulen in NRW praktiziert?” Zeitschrift für Grundschulforschung, 2021, pp. 149–67, doi:10.1007/s42278-020-00101-8.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27997
Homt, Martina, and Bea Bloh. Die Perspektive von Referendar*innen Auf Forschendes Lernen. 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28446
Wehde, Janis, and Bea Bloh. Die Reflexion der eigenen Lehrtätigkeit von Studierenden in Praxisphasen durch Forschendes Lernen: Prädiktiver Einfluss subjektiver Normen im schulischen und universitären Kontext. 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28701
Bloh, Thiemo. Kollektive Reflexionsphasen. 2021.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 26656
Franzen, Katja. Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugung von Grundschullehrkräften im Kontext inklusiver Erziehung und Bildung. Springer, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26686
Berisha-Gawlowski, Angelina, et al. “The Concept of a Digital Twin and Its Potential for Learning Organizations.” Digital Transformation of Learning Organizations, edited by Dirk Ifenthaler, Springer, 2021, pp. 95–113.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26690
Harteis, Christian. “Die Forderung nach Lebenslangem Lernen: Zwischen Banalität, Herausforderung und Zumutung.” Lebenslanges Lernen in der Musikpädagogik. Theorie und Praxis , edited by Heiner Gembris et al., Lit, 2021, pp. 37–50.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26697
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Erklärungsfaktoren für Handlungsintentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen bei der Gestaltung von adaptivem Unterricht.” Empirische Pädagogik, vol. 35, no. 2, 2021, pp. 141–63.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26700
Löper, Marwin Felix, et al. “The Role of Students’ Experiences in Attitude Formation towards Peers with Non-Compliant Classroom Behaviour in Inclusive Primary Schools.” European Journal of Special Needs Education, 2021, pp. 1–15, doi:10.1080/08856257.2021.1967295.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26876
Hellmich, Frank, et al. “Effects of Pre-Service Teachers’ Collaboration on Children’s Competencies and Motivation in (Non-)Inclusive Primary School Science Lessons.” International Journal of Inclusive Education, 2021, pp. 1–15, doi:10.1080/13603116.2020.1862406.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29064
Eickelmann, Birgit, and Kai Maaz. “Blinde Flecken und die Hoffnung auf einen Innovationsschub. Schule in der digitalen Welt.” Schule weiter denken, edited by Kai Maaz and Michael Becker-Mrotzek, Duden-Verlag, 2021, pp. 91–104.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29067
Gerick, Julia, and Birgit Eickelmann. “Schule und Lernen angesichts der Digitalisierung – Konzepte und Befunde.” Handbuch Lernen mit digitalen Medien, edited by Gerold Brägger and Hans-Günter Rolff, Beltz, 2021, pp. 60–79.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29068
Eickelmann, Birgit. “Chancengerechter Zugang zum Lernen in der digitalen Welt.” SchulVerwaltung NRW. Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement, vol. 32, no. 4, 2021, pp. 106–08.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29069
Eickelmann, Birgit. “Re-Definition der digitalisierungsbezogenen Schulleitungsfunktionen in der Pandemie-Zeit und danach.” PlanBD #2. Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt, 2021.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed