Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2322 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13653
Harteis, C., Goller, M., & Fischer, C. (2019). Die Auswirkungen der Digitalisierung auf die Bedeutung beruflicher Qualifikation aus betrieblicher Sicht. In J. Seifried, K. Beck, B.-J. Ertelt, & A. Frey (Eds.), Beruf, Beruflichkeit, Employability (pp. 239–253). wbv.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 8958
Goller, M., Steffen, B., & Harteis, C. (2019). Becoming a Nurse Aide: An Investigation of an Existing Workplace Curriculum in a Nursing Home. Vocations and Learning, 12(1), 67–85. https://doi.org/10.1007/s12186-018-9209-z
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31003
Kullmann, H., & Hülshoff, A. (2019). “In erster Linie Kopfsache”!? ‒ Einstellungen zu schulischer Inklusion von Lehrkräften und Lehramtsstudierenden: Theoretische Grundlagen und jüngere empirische Befunde. In B. Baumert & M. Willen (Eds.), Zwischen Persönlichkeitsbildung und Leistungsentwicklung. Fachspezifische Zugänge zu inklusivem Unterricht im interdisziplinären Diskurs (pp. 49–69). Klinkhardt.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 29785
Biermann, C., Geist, S., Kullmann, H., & Textor, A. (Eds.). (2019). Inklusion im schulischen Alltag – Praxiskonzepte und Forschungsergebnisse aus der Laborschule Bielefeld. Klinkhardt.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30998
Kullmann, H., Friedli, R., & Hattermann, M. (2019). Dem Verstehen auf der Spur – ausgewählte Befunde zu den Grundvorstellungen von Schülerinnen und Schülern beim Rechnen mit negativen Zahlen aus einem Unterrichtsstudien-Projekt zum inklusiven Mathematikunterricht. In C. Biermann, S. Geist, H. Kullmann, & A. Textor (Eds.), Inklusion im schulischen Alltag – Praxiskonzepte und Forschungsergebnisse aus der Laborschule (pp. 261–286). Klinkhardt.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30748
Geist, S., Kullmann, H., Lütje-Klose, B., & Siepmann, C. (2019). Subjektive Wahrnehmung von Inklusion durch Schülerinnen und Schüler. In C. Biermann, S. Geist, H. Kullmann, & A. Textor (Eds.), Inklusion im schulischen Alltag – Praxiskonzepte und Forschungsergebnisse aus der Laborschule (pp. 235–259). Klinkhardt.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 35205
Dederich, M., Ellinger, S., & Laubenstein, D. (2019). Sonderpädagogik als Erfahrungs- und Praxiswissenschaft. Geistes-, sozial- und kulturwissenschaftliche Perspektive. Barbara Budrich.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 35185
Guthöhrlein, K., Laubenstein, D., & Lindmeier, C. (2019). Teamentwicklung und Teamkooperation. Kohlhammer.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8749
Laubenstein, D., Guthöhrlein, K., Lindmeier, C., Scheer, D., & Sponholz, D. (2019). The ‘Learning Office’ as an Approach for Inclusive Education in Mathematics: Opportunities and Challenges. In In: Kollosche, D.; Marcone, R.; Knigge, M.; Godoy Penteado, M.; Skovsmose, O. (Hrsg.). Inclusive Mathematics Education. State-of-the-Art Research from Brazil and Germany (pp. 107–121). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-11518-0_9
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35646
Laubenstein, D. (2019). Über Mess-Manien und den Umgang mit zerteilten Informationen. In M. Dederich, S. Ellinger, & D. Laubenstein (Eds.), In: Dederich, M., Ellinger, S. & Laubenstein, D. (Hrsg). Sonderpädagogik als Erfahrungs- und Praxiswissenschaft. Geistes-, sozial- und kulturwissenschaftliche Perspektive. (pp. 109–125). Barbara Budrich.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35793
Egener, L., Scheer, D., Laubenstein, D., & Melzer, C. (2019). Entwicklung und psychometrische Evaluation eines Fragebogens zur Erfassung subjektiver Definitionen von Inklusion. Posterpräsentation. 54. Arbeitstagung der Dozierenden der Sonderpädagogik in deutschsprachigen Ländern: Sonderpädagogik und Bildungsforschung. Fremde Schwestern? , Bergische Universität Wuppertal.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 36375
Pöllmann, A. (2019). European educational research (re)constructed: institutional change in Germany, the United Kingdom, Norway, and the European Union. In Compare: A Journal of Comparative and International Education (Vol. 50, Issue 8, pp. 1222–1223). Informa UK Limited. https://doi.org/10.1080/03057925.2019.1665260
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Knickenberg, M., Zurbriggen, C., Schwab, S., & Gebhardt, M. (2019). Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten. 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Köln.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Knickenberg, M., Zurbriggen, C., & Venetz, M. (2019). Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions. Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development (SRCD), Baltimore, MD, United States.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Knickenberg, M., Frank, H., & Marwin Felix, L. (2019). Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews. Porto International Conference on Research in Education (ICRE), Porto.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Knickenberg, M., Marwin Felix, L., & Frank, H. (2019). Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019, Aachen.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Knickenberg, M., Zurbriggen, C., & Venetz, M. (2019). Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method. second edition of the conference “On the Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education - New ways to measure social inclusion,” Groningen, Netherlands.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Knickenberg, M., Zurbriggen, C., Hinni, C., & Venetz, M. (2019). Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience. 6th biannual meeting of the Society Ambulatory Assessment, Syracuse, NY, United States.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (2019). Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method. Frühjahrstagung der Arbeitsgruppe für empirische sonderpädagogische Forschung. Universität Freiburg, Freiburg, Schweiz.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Knickenberg, M., & Chantal, H. (2019). Applicability of ESM in School: Quality of students’ social interaction. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019, Aachen.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed