Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

161 Publications


2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31472
M. Gunkel, J. Schütz, A. Seifert, I. Scharlau, K. Beck, and C. Heuer, “A New Model of Higher Education in the European Context - The Leuphana Experience,” in INTED2013 Conference Proceedings, Valencia, Spain, 2013, pp. 2510–2517.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31390
I. Scharlau and S. Wiescholek, “Ringen um Sinn. Subjektive Theorien von Lehramtsstudierenden zum Praxisbezug des Studiums.,” in Studium und Beruf: Studienstrategien - Praxiskonzepte - Professionsverständnis. Perspektiven von Studierenden und Lehrenden nach der Bologna-Reform, G. Hessler, M. Oechsle, and I. Scharlau, Eds. Bielefeld: Transcript Verlag, 2013, pp. 213–230.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31468
I. Scharlau and K. Weiß, “Was also ist gleichzeitig? Allgemeinpsychologische Anmerkungen zur Wahrnehmung von Gleichzeitigkeit,” in Simultaneität , P. Hubmann and T. J. Huss, Eds. Bielefeld: Transcript Verlag, 2013, pp. 293–314.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28688 | OA
K. Weiß, F. Hilkenmeier, and I. Scharlau, “Attention and the Speed of Information Processing: Posterior Entry for Unattended Stimuli Instead of Prior Entry for Attended Stimuli,” PLoS ONE, vol. 8, Art. no. e54257, 2013, doi: 10.1371/journal.pone.0054257.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6081
F. Hilkenmeier, C. N. L. Olivers, and I. Scharlau, “Prior entry and temporal attention: Cueing affects order errors in RSVP.,” Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, vol. 38, no. 1, pp. 180–190, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6064
K. Weiß and I. Scharlau, “At the mercy of prior entry: Prior entry induced by invisible primes is not susceptible to current intentions.,” Acta Psychologica, vol. 139, no. 1, pp. 54–64, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6085
H.-W. Priess, I. Scharlau, S. I. Becker, and U. Ansorge, “Spatial mislocalization as a consequence of sequential coding of stimuli.,” Attention, Perception, & Psychophysics, vol. 74, no. 2, pp. 365–378, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6088
F. Hilkenmeier, I. Scharlau, K. Weiß, and C. N. L. Olivers, “The dynamics of prior entry in serial visual processing.,” Visual Cognition, vol. 20, no. 1, pp. 48–76, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28975
N. Bunte and I. Scharlau, “Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie,” Popmusikforschung und Musikpädagogik, vol. 11, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28968
R. Schüssler, J. Keuffer, K. Günnewig, and I. Scharlau, “Praxis nach Rezept? – Praxisbezug und Professionalität in den subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden,” Schulpädagogik heute: Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz, vol. 5, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31388
H. S. Müsche and I. Scharlau, “Psychologie in der Lehrerbildung: Didaktische Konzeption zur Förderung von Conceptual Change, Selbstlern- und Reflexionskompetenz,” in Psychologiedidaktik und Evaluation IX, M. Krämer, S. Dutke, and J. Barenberg, Eds. Aachen: Shaker, 2012, pp. 249–257.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 31389
G. Domik, S. Arens, J. Tünnermann, and I. Scharlau, “Evaluierung medizinischer Volumenrendering-Algorithmen durch empirische Studien,” FIfF-Kommunikation, vol. 29, no. 3, pp. 45–50, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31387
R. Schüssler, J. Keuffer, K. Günnewig, and I. Scharlau, “Praxis nach Rezept? – Praxisbezug und Professionalität in den subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden,” in Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil I: Analyse, Perspektiven und Forschung, vol. 4, D. Bosse, L. Criblez, and T. Hascher, Eds. Immenhausen: Prolog-Verlag, 2012, pp. 141–164.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 32393
A. Karsten, “Chronotopes in Writing. Excerpts from a Case Study.,” Tätigkeitstheorie – Journal für tätigkeitstheoretische Forschung in Deutschland (Activity Theory – Journal of Activity-Theoretical Research in Germany), vol. 5, pp. 87–120, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 30901
M. Oechsle, I. Scharlau, G. Hessler, and K. Günnewig, “Wie sehen Studierende das Verhältnis von Studium und Beruf? Praxisbezug und Professionalität in den Subjektiven Theorien Studierender,” Der Bologna-Prozess aus Sicht der Hochschulforschung, pp. 178–190, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31687
I. Scharlau, “Self-Assessment-Instrumente: Eine Möglichkeit der Reflexion und Differenzierung von Subjektiven Theorien,” 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6091 | OA
U. Ansorge, G. Horstmann, and I. Scharlau, “Top-down contingent feature-specific orienting with and without awareness of the visual input.,” Advances in Cognitive Psychology, vol. 7, no. 2, pp. 108–119, 2011.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6082 | OA
C. N. L. Olivers, F. Hilkenmeier, and I. Scharlau, “Prior entry explains order reversals in the attentional blink.,” Attention, Perception, & Psychophysics, vol. 73, no. 1, pp. 53–67, 2011.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6084 | OA
K. Weiß and I. Scharlau, “Simultaneity and temporal order perception: Different sides of the same coin? Evidence from a visual prior-entry study.,” The Quarterly Journal of Experimental Psychology, vol. 64, no. 2, pp. 394–416, 2011.
LibreCat | Download (ext.)
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 32168 | OA
A. Karsten, “Towards Cultural-Historical and Dialogical Writing Research – Some Methodological Considerations,” Cultural-Historical Psychology, vol. 4, pp. 91–98, 2010.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=424

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed