Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

161 Publications


2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31472
Gunkel, Marjaana, et al. “A New Model of Higher Education in the European Context - The Leuphana Experience.” INTED2013 Conference Proceedings, edited by Luis Gómez Chova et al., 2013, pp. 2510–17.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31390
Scharlau, Ingrid, and Sabrina Wiescholek. “Ringen um Sinn. Subjektive Theorien von Lehramtsstudierenden zum Praxisbezug des Studiums.” Studium und Beruf: Studienstrategien - Praxiskonzepte - Professionsverständnis. Perspektiven von Studierenden und Lehrenden nach der Bologna-Reform, edited by Gudrun Hessler et al., Transcript Verlag, 2013, pp. 213–30.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31468
Scharlau, Ingrid, and Katharina Weiß. “Was also ist gleichzeitig? Allgemeinpsychologische Anmerkungen zur Wahrnehmung von Gleichzeitigkeit.” Simultaneität , edited by Philipp Hubmann and Till Julian Huss, Transcript Verlag, 2013, pp. 293–314.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28688 | OA
Weiß, Katharina, et al. “Attention and the Speed of Information Processing: Posterior Entry for Unattended Stimuli Instead of Prior Entry for Attended Stimuli.” PLoS ONE, vol. 8, e54257, 2013, doi:10.1371/journal.pone.0054257.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6081
Hilkenmeier, Frederic, et al. “Prior Entry and Temporal Attention: Cueing Affects Order Errors in RSVP.” Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, vol. 38, no. 1, 2012, pp. 180–90.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6064
Weiß, Katharina, and Ingrid Scharlau. “At the Mercy of Prior Entry: Prior Entry Induced by Invisible Primes Is Not Susceptible to Current Intentions.” Acta Psychologica, vol. 139, no. 1, 2012, pp. 54–64.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6085
Priess, Heinz-Werner, et al. “Spatial Mislocalization as a Consequence of Sequential Coding of Stimuli.” Attention, Perception, & Psychophysics, vol. 74, no. 2, 2012, pp. 365–78.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6088
Hilkenmeier, Frederic, et al. “The Dynamics of Prior Entry in Serial Visual Processing.” Visual Cognition, vol. 20, no. 1, 2012, pp. 48–76.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28975
Bunte, Nicola, and Ingrid Scharlau. “Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie.” Popmusikforschung und Musikpädagogik, vol. 11, Samples, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28968
Schüssler, Renate, et al. “Praxis Nach Rezept? – Praxisbezug Und Professionalität in Den Subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden.” Schulpädagogik Heute: Reform Der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich Und Der Schweiz, vol. 5, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31388
Müsche, Hanna S., and Ingrid Scharlau. “Psychologie in der Lehrerbildung: Didaktische Konzeption zur Förderung von Conceptual Change, Selbstlern- und Reflexionskompetenz.” Psychologiedidaktik und Evaluation IX, edited by Michael Krämer et al., Shaker, 2012, pp. 249–57.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 31389
Domik, Gitta, et al. “Evaluierung medizinischer Volumenrendering-Algorithmen durch empirische Studien.” FIfF-Kommunikation, vol. 29, no. 3, Forum InformatikerInnen für Frieden und gesellschaftliche Verantwortung, 2012, pp. 45–50.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31387
Schüssler, Renate, et al. “Praxis nach Rezept? – Praxisbezug und Professionalität in den subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden.” Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil I: Analyse, Perspektiven und Forschung, edited by Dorit Bosse et al., vol. 4, Prolog-Verlag, 2012, pp. 141–64.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 32393
Karsten, Andrea. “Chronotopes in Writing. Excerpts from a Case Study.” Tätigkeitstheorie – Journal Für Tätigkeitstheoretische Forschung in Deutschland (Activity Theory – Journal of Activity-Theoretical Research in Germany), vol. 5, 2011, pp. 87–120.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 30901
Oechsle, Mechthild, et al. “Wie sehen Studierende das Verhältnis von Studium und Beruf? Praxisbezug und Professionalität in den Subjektiven Theorien Studierender.” Der Bologna-Prozess aus Sicht der Hochschulforschung, CHE, 2011, pp. 178–90.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31687
Scharlau, Ingrid. “Self-Assessment-Instrumente: Eine Möglichkeit der Reflexion und Differenzierung von Subjektiven Theorien.” Workshop: Zum Verhältnis von Studium und Berufspraxis. Perspektiven von Lehrenden und Studierenden, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6091 | OA
Ansorge, Ulrich, et al. “Top-down Contingent Feature-Specific Orienting with and without Awareness of the Visual Input.” Advances in Cognitive Psychology, vol. 7, no. 2, 2011, pp. 108–19.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6082 | OA
Olivers, Christian N. L., et al. “Prior Entry Explains Order Reversals in the Attentional Blink.” Attention, Perception, & Psychophysics, vol. 73, no. 1, 2011, pp. 53–67.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6084 | OA
Weiß, Katharina, and Ingrid Scharlau. “Simultaneity and Temporal Order Perception: Different Sides of the Same Coin? Evidence from a Visual Prior-Entry Study.” The Quarterly Journal of Experimental Psychology, vol. 64, no. 2, 2011, pp. 394–416.
LibreCat | Download (ext.)
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 32168 | OA
Karsten, Andrea. “Towards Cultural-Historical and Dialogical Writing Research – Some Methodological Considerations.” Cultural-Historical Psychology, vol. 4, 2010, pp. 91–98.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=424

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed