Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

212 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 | OA
R. Kurock, J. Teichert, D. M. Meister, L. Gerhardts, H. M. Buhl, and S. Bonanati, “A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents’ information‐related Internet use as a co‐construction process,” Journal of Adolescence, vol. 96, no. 3, pp. 566–579, 2024, doi: http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation,” Journal of Research in Childhood Education, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887
A.-M. Kamin, D. M. Meister, and H. M. Buhl, “Elterliche Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien ,” in Medien - Bildung - Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven, S. Aßmann, S. Grafe , and A. Martin, Eds. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56888
N. Gruchel, R. Kurock, and H. M. Buhl, “Digitale häusliche Lernumwelt – Veränderungen der elterlichen Unterstützung bei der informationsorientierten Internetnutzung von Fünft- und Siebtklässler*innen ,” presented at the Deutsche Gesellschaft für Psychologie, Wien, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56264 | OA
H. M. Buhl, J. B. Fisher, and K. Rohlfing, “Changes in partner models – Effects of adaptivity in the course of explanations,” Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, vol. 46, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57356 | OA
M. E. Schaffer, L. Terfloth, C. Schulte, and H. M. Buhl, “Perception and Consideration of the Explainees’ Needs for Satisfying Explanations,” presented at the 2nd World Conference on eXplainable Artificial Intelligence, Valletta, Malta, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57357 | OA
M. E. Schaffer, L. Terfloth, C. Schulte, and H. M. Buhl, “Explainers’ Mental Representations of Explainees’ Needs in Everyday Explanations,” 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57846
M. Kaemper, H. M. Buhl, and K. B. Klingsieck, “How to Improve Student Teachers’ Self-Regulated Competency Development,” Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, vol. 56, no. 4, pp. 197–208, 2024, doi: 10.1026/0049-8637/a000301.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58110
N. Gruchel and A.-M. Kamin, “Mediennutzung von Eltern,” in Handbuch Digitalisierung in der Kita. Grundlagen, Kompetenzen und Praxis, 1st ed., L. Schindler, Ed. Hürth: Carl Link, 2024, pp. 305–326.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47887
L. Richter, N. Gruchel, H. M. Buhl, and A.-M. Kamin, “Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern,” MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, vol. 20, pp. 293–319, 2023, doi: 10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48370 | OA
R. Kurock, J. Teichert, D. M. Meister, L. Gerhardts, H. M. Buhl, and S. Bonanati, “A mixed-methods study of the quality of parental support during adolescents’ information-related Internet use as a co-construction process,” Journal of Adolescence, vol. 1, no. 14, 2023, doi: https://doi.org/10.1002/jad.12264.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 46533 | OA
H. M. Buhl, B. Eickelmann, J. Niemann, A. Raneck-Kuhlmann, and K. Drossel, Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht. 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47856
L. Richter, N. Gruchel, H. M. Buhl, and A.-M. Kamin, “Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern,” MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, pp. 293–319, 2023, doi: 10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57058
S. T. Lazarov, M. Schaffer, and E. K. Ronoh, “Approaches of Assessing Understanding Using Video-Recall Data,” presented at the 2nd TRR 318 Conference “Measuring Understanding” , Paderborn, 2023.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Parental involvement and Children’s internet uses - Relationship with parental role construction, self-efficacy, internet skills, and parental instruction,” Computers & Education, vol. 182, Art. no. 104481, 2022, doi: 10.1016/j.compedu.2022.104481.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32563 | OA
S. Bonanati, R. Kurock, N. Gruchel, and H. M. Buhl, “Kooperation von Elternhaus und Schule zum Thema ‘digitale Medien’. Unterschiede zwischen Elternhäusern und Zusammenhänge mit elterlichen Fähigkeiten zur Nutzung und Gestaltung des Internets sowie Medienerziehung,” MedienPädagogik, vol. 46, pp. 72–92, 2022, doi: 10.21240/mpaed/46/2022.01.15.x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32565 | OA
R. Kurock, N. Gruchel, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Family Climate and Social Adaptation of Adolescents in Community Samples: A Systematic Review,” Adolescent Research Review, 2022, doi: 10.1007/s40894-022-00189-2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35142
R. Kurock, N. Gruchel, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Frag mich, dann helfe ich dir – Familienklima und Hilfebitten von Kindern als Gelingensbedingungen für elterliche Unterstützung bei Informationssuchen im Internet,” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 2, pp. 12–32, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35141
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Soziale Disparitäten in der schulbezogenen Internetnutzung von Kindern überwinden: Die Rolle der elterlichen Unterstützung als möglicher Vermittler,” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 2, pp. 204–221, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35143
S. Bonanati, H. M. Buhl, L. Gerhardts, A.-M. Kamin, and D. Meister, “Digitale häusliche Lernumgebung: Prädiktoren und Effekte elterlicher Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien,” Medienimpulse, vol. 60, no. 4, 2022, doi: 10.21243/mi-04-22-17.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=427

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed