Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
224 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59754
Scharlau I, Seifert A. Empirische Methoden der psychologiedidaktischen Forschung. In: Scharlau I, Bender E, Patrzek J, Schreiber C, eds. Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien. Springer Nature; 2025:339-365.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60306 |
Schoenert K, Sommer S, Buhl HM. Impact of felt obligation and perceived mutual reciprocity on support between mothers and their adult children. Frontiers in Developmental Psychology. 2025;3. doi:10.3389/fdpys.2025.1508469
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59636
Bohndick C, Breetzke J, Klingsieck KB, Buhl HM. Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways. Social Psychology of Education. 2025;28. doi:10.1007/s11218-025-10058-0
LibreCat
| DOI
2025 | Report | LibreCat-ID: 61332
Buhl HM, Fisher JB, Rohlfing KJ. Role Perception Questionnaire: Co-Construction. Scales Manual. OSF; 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Report | LibreCat-ID: 61433
Buhl HM, Herrmann P, Bolinger DX. TRR 318, Project A01, WP 2.1. Scales Manual. OSF; 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Report | LibreCat-ID: 61434
Buhl HM, Herrmann P, Bolinger DX. TRR 318, Project A01, WP 2.2. Scales Manual. OSF; 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63390
Buhl HM, Hilkenmeier J. Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus. In: Kracke B, Noack P, eds. Handbuch Entwicklungs- Und Erziehungspsychologie. Springer; 2025. doi:10.1007/978-3-642-54061-5_10-2
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56888
Gruchel N, Kurock R, Buhl HM. Digitale häusliche Lernumwelt – Veränderungen der elterlichen Unterstützung bei der informationsorientierten Internetnutzung von Fünft- und Siebtklässler*innen . In: ; 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56264 |
Buhl HM, Fisher JB, Rohlfing K. Changes in partner models – Effects of adaptivity in the course of explanations. Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society. 2024;46.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57356 |
Schaffer ME, Terfloth L, Schulte C, Buhl HM. Perception and Consideration of the Explainees’ Needs for Satisfying Explanations. In: ; 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57357 |
Schaffer ME, Terfloth L, Schulte C, Buhl HM. Explainers’ Mental Representations of Explainees’ Needs in Everyday Explanations. In: Joint Proceedings of the XAI-2024 Late-Breaking Work, Demos and Doctoral Consortium. 3793. ; 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57846
Kaemper M, Buhl HM, Klingsieck KB. How to Improve Student Teachers’ Self-Regulated Competency Development. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. 2024;56(4):197-208. doi:10.1026/0049-8637/a000301
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58110
Gruchel N, Kamin A-M. Mediennutzung von Eltern. In: Schindler L, ed. Handbuch Digitalisierung in der Kita. Grundlagen, Kompetenzen und Praxis. 1st ed. Carl Link; 2024:305-326.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 |
Kurock R, Teichert J, Meister DM, Gerhardts L, Buhl HM, Bonanati S. A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents’ information‐related Internet use as a co‐construction process. Journal of Adolescence. 2024;96(3):566-579. doi:http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Gruchel N, Kurock R, Bonanati S, Buhl HM. Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation. Journal of Research in Childhood Education. Published online 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56994
Schaffer M, Buhl HM. The mental representation of the object of explanation in the process of co-constructive explanations. In: Ansorge U, Szaszkó B, Werner L, eds. 53rd DGPs Congress - Abstracts. ; 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887 |
Kamin A-M, Meister DM, Buhl HM. Elterliche Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien . In: Aßmann S, Grafe S, Martin A, eds. Medien - Bildung - Forschung. Integrative Und Interdisziplinäre Perspektiven. Julius Klinkhardt; 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Misc | LibreCat-ID: 46533 |
Buhl HM, Eickelmann B, Niemann J, Raneck-Kuhlmann A, Drossel K. Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht.; 2023.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57058
Lazarov ST, Schaffer M, Ronoh EK. Approaches of Assessing Understanding Using Video-Recall Data. In: ; 2023.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57056
Schaffer M, Buhl HM. Erklärungsverläufe und -inhalte aus Sicht Erklärender - eine qualitative Studie. In: ; 2023.
LibreCat