Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

30409 Publications


2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effekte eines universitären Kooperationstrainings auf inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven". In: Pädagogische Hochschule Wien; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effekte eines universitären Lehrerkooperationstrainings auf die inklusionsbezogenen Selbstkonzepte angehender Lehrkräfte. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“. . In: Universität Potsdam; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effects of a collaborative teacher education on pre-service teachers’ inclusion-related self-concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. In: Universitat de València; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. . In: Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd).; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53601
Görel G, Finke P, Hellmich F. An eye-tracking study on pre-service teachers’ professional vision in class. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. . In: Universitat de València; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg M, Klingsieck KB. „Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval). Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. Published online 2024. doi:10.1024/1010-0652/a000381
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53610
Auer TF, Hoppe JA, Thommes K. Time perspectives and collaborative performance in creative tasks. Journal of Organizational Effectiveness: People and Performance. Published online 2024. doi:10.1108/joepp-07-2023-0285
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53611
Hoffmann C, Thommes K. Can leaders motivate employees’ energy-efficient behavior with thoughtful communication? Journal of Environmental Economics and Management. Published online 2024. doi:10.1016/j.jeem.2024.102990
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50747
Greil S, Kaluza-Thiesen E, Schulz KA, Sureth-Sloane C. Komplexität von Verrechnungspreisen und Tax Compliance: Einblicke in deutsche Unternehmen. Deutsches Steuerrecht. 2024;62(17):914-921.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53621
Dornbusch D, Hanke M, Tomm E, et al. Cold denaturation of DNA origami nanostructures. Chemical Communications. Published online 2024. doi:10.1039/d3cc05985e
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53622
Höper L, Schulte C. Empowering Students for the Data-Driven World: A Qualitative Study of the Relevance of Learning about Data-Driven Technologies. Informatics in Education. Published online 2024. doi:10.15388/infedu.2024.19
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
Haake C-J, Schneider M. Playing games with QCA: Measuring the explanatory power of single conditions with the Banzhaf index. Journal of International Management. 2024;30(2).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52713
Hohoff E, Jankovic N, Perrar I, et al. The association between dairy intake in adolescents with inflammation and risk markers of type 2 diabetes during young adulthood – results of the DONALD study. Public Health Nutrition. Published online 2024:1-26. doi:10.1017/s1368980024000624
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53638
Dahms FS, Homberg W. Modular 3D roller straightening – A new approach to straightening and forming of spring steel wires (X10CrNi18-8). In: Materials Research Proceedings. Materials Research Forum LLC; 2024. doi:10.21741/9781644903131-154
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53639
Büker P, Höke J. Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation. Grundschule aktuell. 2024;165:12-15.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53637
Büker P. Kinderstärkende Pädagogik in der Schule im Kontext aktueller Herausforderungen. Kennzeichen, Anfragen und mögliche Blinde Flecke. Keynote an der Tagung: Die Kunst der Partizipation. PH Zürich. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53659
Cord-Landwehr T, Boeddeker C, Zorilă C, Doddipatla R, Haeb-Umbach R. Geodesic Interpolation of Frame-Wise Speaker Embeddings for the Diarization of Meeting Scenarios. In: ICASSP 2024 - 2024 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP). IEEE; 2024. doi:10.1109/icassp48485.2024.10445911
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 53662
Koch K, Claes L. Randomised Material Parameter Piezoelectric Impedance Dataset with Structured Electrodes. zenodo; 2024. doi:10.5281/ZENODO.11064206
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53663 | OA
Bauer C, Kenter T, Lass M, et al. Noctua 2 Supercomputer. Journal of large-scale research facilities. 2024;9. doi:10.17815/jlsrf-8-187
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53636
Büker P, Deckert-Peaceman H, Hüpping B, Zala-Mezö E. Ich darf auch „Nein“ sagen: Das Kinderrecht auf informierte Einwilligung und dessen Implikationen. Beitrag im Rahmen des Symposiums „Partizipation an, mit und über Forschung? Dilemmata und forschungsethische Reflexionen im Prozess des Forschens mit Kindern. Symposium an der Tagung: Die Kunst der Partizipation. PH Zürich. . In: ; 2024.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=44

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed