Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
34028 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61377
Schneider, Martin, et al. “Who Are the Actively Participating Crowdworkers? A Qualitative Comparative Analysis of a German Text Creation PlatformSocio-Economic Studies, .” Management Revue - Socio-Economic Studies, Special Issue “Digital Transformation of Work”., Nomos Verlag.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61381
Grieger, Nicole, et al. “Traffic Scenario Detection – A Comparison of CNN-RNN and Transformer-Based Architectures in the Context of Autonomous Driving.” Proceedings of the MCIS 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61380
Althaus, Maike. “Tech, Trash and Theft – Exploring the Impact of Food Waste Apps on Local Shoplifting in Grocery Stores and Supermarkets.” Proceedings of the MCIS 2025.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60215
Ballweg, Sandra. “KI-gestützter Umgang mit Textprodukten im prozessorientierten DaF-Unterricht. .” Erträge des JGG-Seminars für Deutsch als Fremdsprache Leistungsbeurteilung und Schreibprodukte, edited by / Japanische Gesellschaft für Germanistik unter der Leitung von Olga Czyzak, Elvira Bachmaier, Carsten Waychert und Nancy Yanagita, IUDICIUM, 2025, pp. 72–96.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60214
Ballweg, Sandra. “‘man hat sich halt online getroffen’. Zur Aushandlung räumlicher Praktiken in virtuellen Austauschbegegnungen.” Fremdsprachenlehren und -lernen zim Spannungsfeld von digital und analog, edited by Christoph Bürgel and Benjamin Innal, Narr, 2025, pp. 153–77.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61394
Satzinger, Nicole, et al. “‘FiBSS - Fortschritt in und durch Bewegung, Spiel und Sport im Grundschulganztag’ - eine Qualifizierung für das pädagogische Personal im Ganztag.” Handbuch Bewegung und Sport in der Sozialen Arbeit, edited by Michael Matzner and Torsten Wojciechowski, Beltz Juventa, 2025, pp. 507–12.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61392
Noetzel, Ida, et al. “Qualifikationen für Bewegung, Spiel und Sport im Ganztag an Grundschulen. Einblicke in Schulen in Nordrhein-Westfalen und Niedersachsen.” sportunterricht, vol. 74, no. 9, 2025, pp. 405–10, doi:10.30426/SU-2025-09-3.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61393
Kehne, Miriam, et al. “Bewegung Und Sport in Der Ganztagsschule.” Handbuch Bewegung Und Sport in Der Sozialen Arbeit, edited by Michael Matzner and Torsten Wojciechowski, Beltz Juventa, 2025, pp. 261–72.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58863 |
Schulte Eickholt, Swen. “Das Gesicht des Weltalls anschauen. Rilkes Ägypten-Reise und der Kulturtourismus.” diMaG , vol. 2, INDIGO, 2025, doi:10.17619/UNIPB/1-2182.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61396 |
Nölle, Florian, et al. “Erfolgreich Studieren - sinnvolle Lernstrategien erlernen (Posterbeitrag).” MINT-Symposium, 2025.
LibreCat
| Files available
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61432 |
Singh, Amit, and Katharina J. Rohlfing. “Manners Matter: Action History Guides Attention and Repair Choices during Interaction.” IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL), 2025, doi:10.31234/osf.io/yn2we_v1.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61424
Herzig, Bardo. “Soziale Medien als algorithmische Diskursmaschinen.” SLLD, edited by Gunhild Berg and Bernhard Franke, OMP / RUB, 2025, pp. 43–61, doi:10.46586/SLLD.429.
LibreCat
| DOI
2025 | Report | LibreCat-ID: 61433
Buhl, Heike M., et al. TRR 318, Project A01, WP 2.1. Scales Manual. OSF, 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Report | LibreCat-ID: 61434
Buhl, Heike M., et al. TRR 318, Project A01, WP 2.2. Scales Manual. OSF, 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61441 |
Homt, Martina, et al. “Perspektiven angehender Lehrkräfte auf Forschendes Lernen – eine qualitative Längsschnittstudie im Referendariat und Berufseinstieg.” Zeitschrift für Bildungsforschung, Springer Science and Business Media LLC, 2025, doi:10.1007/s35834-025-00506-4.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61401
Singh, Amit, and Katharina J. Rohlfing. “Embedding Psycholinguistics: An Interactive Framework for Studying Language in Action.” 6th Biannual Conference of the German Society for Cognitive Science, Bochum, Germany, 2025, doi:10.17605/OSF.IO/8PR23.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60342
Wehde, Janis, et al. “Das Verhältnis zwischen politischer Involviertheit und professioneller Handlungskompetenz zur unterrichtlichen Gestaltung demokratischer Lerngelegenheiten.” Handlungsorientierung in der Ausbildung von Lehrkräften und pädagogischen Fachkräften - Konzeptionen, Herausforderungen & Forschungsperspektiven, edited by Christoph Vogelsang et al., Waxmann.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60130
Bloh, Bea, et al. Die Perspektive von Berufseinsteiger*innen: Die Bedeutung Des Praxissemesters Für Den Eigenen Professionalisierungsprozess. 2025.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61446
Süßmann, Johannes. “Diskussionspunkte, offene Fragen.” Das Heilige (in) der Kultur. Unverfügbarkeit – Latenz – Widmung, edited by Norbert Otto Eke et al., Brill | Fink, 2025, pp. 260–264, doi:https://doi.org/10.30965/9783846767306_017.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61445
Lorke, Mariya, et al. “Development and Implementation of Diversity Programs in Large Collaborative Research Projects: An Example From Germany.” Diversity & Inclusion Research, vol. 2, no. 4, 2025, p. e70040, doi:https://doi.org/10.1002/dvr2.70040.
LibreCat
| DOI